een verwaarloost haffie (aaachhh)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

een verwaarloost haffie (aaachhh)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 22:41

hoihoi

ik heb mijn shetje verkocht, omdat ik er te groot voor was Huilen .
dus ging ik kijken voor een haflinger.
ik kwam bij een handelaar, en het beesje die ik leuk vond zag er slecht uit. het had kauw wonden van een TE strak halster. onder de modder.
bom volle hoeven. echt te erg om aan te zien. angstig, maar nu ben ik dus erg verlieft geworden op die pony(samen met het meisje waar ik samen een pony ga kopen) moeten we hier nou aan beginnen of niet. we willen de haf van 3 een nieuwe toekomst brengen, en wat meer geluk+liefde

hoe denken jullie hier nou over ik hoop wat info hier te kunnen vinden

vriendelijke groet prissey+shona

l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:54

Het zou voor dat beestje natuurlijk helemaal geweldig zijn, als je denk dat dit je 'droom'paard is laat hem dan HEEL GOED keuren in ieder geval.
En denk er goed over na of je wel een paard samen met iemand wil kopen, je moet echt goeie afspraken maken enzo! Ik heb mijn KWPN merrie met iemand gedeeld en dat is niet zo heel goed bevallen en nu heb ik Kobus (fjord) lekker voor mezelf en dat bevalt prima.
Het is gewoon verstandig om één iemand aan te wijzen die de (soms 'moeilijke') beslissingen neemt over bijv. een operatie en dergelijke mocht dat ooit nodig zijn. Je kunt er op dat gebied anders over denken en dat kan heek lastig zijn.

wendykermit
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:03

ik zou het doen!!! (wel goed laten onderzoeken door de dierenarts)wij hebben dat ook gedaan, iets van 6 jaar geldeden hebben wij onze haflinger gerdien gekocht en toen was ze volgens ons zo uit het land geplukt... ze was heel erg schuw heel erg smerig en had ook nog schurft!! maar we hebben haar helemaal behandeld met speciale shampo en heel veel liefde gegeven en het is echt een super pony geworden!! heel veel succes ermee!! Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:03

Ik zou haar sowieso laten keuren

Als dat goed uitpakt en je denkt haar alles te kunnen leren waarom niet?
Zolang je maar in je hoofd houdt dat ook al is ze 3, je er niet binnen no time op zal zitten omdat ze naar jouw zeggen angstig is, waarschijnlijk dus nog niet vaak in handen geweest.

Par was in het begin hetzelfde, smerig, vet en angstig, gewoon nooit in mensenhanden geweest.
Binnen een half jaar was ze volledig bijgedraaid en heb er nu kwa karakter een wereldpaard aan, maar je moet er wel geduld voor hebben.

En heel erg belnagrijk lijkt het me om bij zo'n paard *bij bijna elk paard denk ik* zo'n beetje op dezelfde golflengte te zitten.
Als de 1 straft waar de ander achgosch ze is zo zielig laat maar zegt zal je er weinig mee kunnen.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:04

idd laat haar echt goed keuren!!! maar vind het heel dapper als je zoiets aandurft hoor.... suc-6 met je beslissing, laat je ons weten of je het hebt gedaan?

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:24

Weinig meer aan toe te voegen Lachen

Vooral wat Sily zegt; er niet meteen op klimmen, laat haar eerst je vertrouwen winnen.

Veel succes ermee Lachen

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:25

hey

ik vind het echt onwijs stoer en onwijs dapper van je, dat je dit paardje een nieuwe kans wilt geven.
ik heb er verder niks aan toe te voegen wat hier boven al gezegt is.
hou ons igg op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:33

ja, zou goed laten keuren t paard en kijkn hoe hij reageert met wandelen en poetsen en zo en dan heeft t paard super geluk met jou!!!koop voor m dat jij m koopt maar denk wel goed na> beleren kost veel geduld, tijd en er sullen vast wel periodes komen dat t minder gaat, als je er eenmaal doorheen bent heb je wel n superpaard!!succes!

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:37

JAAAA....doen!!! Dat zou natuurlijk echt goed zijn voor die pony!!! Als je denkt dat je het aankan tenminste....het gaat tijd en geld kosten om die pony op te knappen, goedkoper en makkelijker is het om een "gewone" pony te kopen. Maar deze pony heeeft het zo tr horen echt nodig en zo krijg je volgens mij een extra goede band met je pony.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:54

Wauw, ik wou dat ik zoiets kon doen voor een pony,maar zoals de meeste anderen zeggen: laat het beessie wel eerst keuren.
En dan..........veel plezier, het wordt vast je beste maatje.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:04

shettiepower schreef:
het had kauw wonden van een TE strak halster. onder de modder.
bom volle hoeven. echt te erg om aan te zien. angstig


Nieuw halstertje zodat de wondjes kunnen genezen, was beurtje, hoefjes schoonmaken/bekappen en dan is hij vast weer als nieuw. Je moest eens weten hoe Eli er uit zag toen ik hem kocht en hoe hij nu is opgedroogd. Hij zat echt helemaal onder de modder en ik heb er 3 dagen over gedaan om z'n staart en manen uit de klit te krijgen. (ik kocht een zwarte pony en nu heb ik een witte Knipoog )
Dat angstig kan ik natuurlijk weinig over zeggen omdat we hem niet gezien hebben, maar als jij daar een goed gevoel over heb dat dat wel goed komt zou ik het gewoon doen. Als hij verder geen blijvende problemen heeft zie ik geen probleem.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:03

Bij welke handelaar was dat?

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:11

En hou je ook rekening met extra kosten? een hafje van 3 is nog lang niet uitgegroeit en zal het dus waarschijnlijk niet lang met 1 zadel doen.... mijn buurmeisje heeft er 1 van 4 gekocht en heeft 3 verschillende zadels gehad! moet je ook aan denken lijkt mij.......
maar als alles geen probleem is en hij goedgekeurd wordt vooral doen vind ik!!! misschien verbaast zo'n beesie je wel! suc-6!!!!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:14

Loopt ie kreupel check zijn rug (Als je ehm aanraakt dat ie dan nie reageerdt, of met 2 vingers langs zijn ruggengraat, als ie inzakt (bad idea))Hoe kijkt zij of hij uit zijn of haar ogen: Alert opgewekt(goed), of hoofd laten hangen(fout). Dit is voor DA kosten in de toekomst enz. Denk wel dat ie waarschijnlijk extra kosten met zich mee zal brengen. Maar wel leuk dat je dit paardje een goed huisje wil geven!!! Toppie! Ik ben wel beniewd naar foto's zeker als je hem koopt opknap foto's!!

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:45

Ik zou er voor gaan het is echt geweldig om een paard zien op te knappen hoor! Je moet je pony wel eerst laten keuren natuurlijk want het is jammer als je er later niets mee kan maar jullie idee over liefde in de toekomst is geweldig!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:50

Ik zou het niet doen. Je kan beter een gezonde pony kopen die er goed uitziet. Daar kan je meteen lekker mee aan de slag.
Ook als het straks toch niet gaat lukken met deze, moet je wéér een nieuwe kopen en dan kan je beter meteen een goede pony kopen. Naja, een goede, een pony die gewoon gezond en verzorgt is.

Volgens mij blijf je ook littekens zijn van het halster, daar blijf je dan commentaar op houden. Allemaal pennymeisjes die zeggen dat het zielig is, als je er tegen kan is het geen probleem. Maar als dit 10x tegen mij gezegt is komt het me oren uit.
Ook zullen de hoeven een probleem blijven.

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:43

'Opknappertjes' zijn vaak de beste paarden. Als onder die laag modder en slechte hoeven je droompony ziet, waarom dan niet?
Neem het risico en waarschijnlijk neem je de goede beslissing. OK dan!
Je kan dan wel ineens een mooie pony gaan kopen maar als die niet naar je zin is, baal je ook.
Zoals mensen al zeggen, niets is mooier om een verwaarloost beestje te zien opknappen, maar houd er wel rekening mee dat het wat extra geld kan gaan kosten.
Ik zou het zeker doen, zeker als je er helemaal weg van bent.
Mijn paardje ( wordt in juli 4 jaar) heb ik als 4 maanden oud veulentje bij een handelaar gekocht en was zo verwaarloost dat zelfs de dierenarts er geen hoop in zag. Huilen
Nu is hij echt supermooi ( als zeg ik het zelf Schijnheilig ) en hij is in die ruim 3,5 jaar dat ik hem heb, nog nooit ziek geweest. Hij heeft nergens littekens aan overgehouden terwijl het echt een 'schurftpaard' was Ziek
Hij had korsten over heel zn lichaam, vreselijke mok over heel zn benen en hij had zelfs geen haar meer op zn oren, enkel korsten en wondjes!
Het heeft een jaartje geduurt eer hij helemaal opgeknapt was dus je moet ook wel geduld hebben.
Maar daarna heb je ook echt eer van je werk! Slim Pling

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:16

Sjonniej schreef:
Ik zou het niet doen. Je kan beter een gezonde pony kopen die er goed uitziet. Daar kan je meteen lekker mee aan de slag.
Ook als het straks toch niet gaat lukken met deze, moet je wéér een nieuwe kopen en dan kan je beter meteen een goede pony kopen. Naja, een goede, een pony die gewoon gezond en verzorgt is.

Volgens mij blijf je ook littekens zijn van het halster, daar blijf je dan commentaar op houden. Allemaal pennymeisjes die zeggen dat het zielig is, als je er tegen kan is het geen probleem. Maar als dit 10x tegen mij gezegt is komt het me oren uit.
Ook zullen de hoeven een probleem blijven.

Wat een onzin. Hoe kom je er nu bij dat die hoeven een probleem zullen blijven, zonder het gezien te hebben. Een goede kapbeurt kan al voldoende zijn. En ook de wondjes hoeven absoluut niet blijvend te zijn. En als ze zonder behandeling al wel blijven, dan is daar ook nog een hoop aan te doen.

Ik kan verder niet zeggen of je het wel of niet moet doen. Je moet gewoon je gevoel volgen. En laten keuren inderdaad. Je kunt ook nog een soort proeftijd bedingen. Had ik ook, een maand, en als ie niet beviel, kreeg ik mijn geld terug (dat laatste is wel handig anders blijf je aan die handelaar vastzitten). Maar ik heb gelukkig geen gebruik hoeven maken van de proeftijd. Maar als het goed voelt voor jou en de haf wordt goedgekeurd, is het hartstikke fijn dat weer een verwaarloosd paardje een goede baas heeft gevonden!

Enne, ik zou inderdaad nog eens goed nadenken of je werkelijk samen een paard wil kopen. Ik heb er veel ellende van gezien.....

In ieder geval VEEL SUCCES en PLEZIER

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:44

Het enige wat hier enigzins slecht aan is, is het ingegroeide halster. Wat zou er mis zijn met volle hoeven? Die krab je uit, en ze zijn weer schoon. Haha! Kan er hoogstens misschien op duiden dat het paard zijn voetjes nog niet wil geven. Angstig zijn is ook niet zo vreemd voor een 3jarige die misschien niet veel in handen is geweest. Ander halster dus, wondjes verzorgen, veel mee omgaan laten keuren en hoefjes krabben. Haha!

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:01

hoihoi,

pris laat het eerst goed keuren!!! Knipoog

en ossie krijgt een super thuis Haha!

en je mag hem altijd op zoeken hoor

gr susanne en selina en me nieuwe shettie ossie(oscar)

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:52

hoi alle maal heel erg helaas kon de koop niet door gaan vandaar ik lang niet gereagert heb sorry allemaal er was een probleem suus 14 hiero zal mijn shetje kopen. maar dat is af gezegt voor een reden. en dat vind ik wel eerlijk . maar helaas zit de pony nog bij de handelaar maar laten we hopen dat het alle maal goed terecht komt

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 13:54

weet er iemand trouwens nog iemand die een shet zoekt oscar hij staat ook op bokt onder supoer lieve shetlandpony + papieren . of misschien zoek je er zelf wel eentje pb me dan ffies oke is een ruintje meer info via pb