Springschoenen, of iets anders?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mika

Springschoenen, of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 21:47

Omdat E.T. van achteren iets nauw loopt is het al een paar keer voorgekomen dat hij zichzelf aantikt/strijkt met zijn achterbenen. Maar niet op de plaats waar je dat zou verwachten, dus de kogel is onbeschadigt, maar de binnenkant van zijn hoef + kroonrand vertoond wel kleine beschadigingen. Nu heb ik van een vriendin springschoenen te leen gekregen, en dit lijkt heel goed te werken, maar bestaan er misschien nog andere dingen of manieren om dit soort beschadigingen tegen te gaan? Zelf dacht ik namelijk altijd dat springschoenen alleen voor de voorbenen waren.... Verward

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:12

Springschoenen kunnen zowel achter als voor gebruikt worden, en als ze bij jouw paard werken is het toch een goede oplossing?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:15

Lijkt mij ook, als het een goede en praktische oplossing is, waarom zou je het dan niet doen?
Je zou ook van die rubberen ringen kunnen gebruiken, maar die gaan minder makkelijk om als springschoenen denk ik. Verdere alternatieven heb ik eigenlijk niet...

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 22:19

Dickie schreef:
Lijkt mij ook, als het een goede en praktische oplossing is, waarom zou je het dan niet doen?
Je zou ook van die rubberen ringen kunnen gebruiken, maar die gaan minder makkelijk om als springschoenen denk ik. Verdere alternatieven heb ik eigenlijk niet...

Over die ringen heb ik ook iets gehoord, zelf kende ik ze niet, heb een plaatje opgezocht op de site van divoza, en zag daar dat de ringen net boven de kogel worden gedragen, dus voor E.T. geen optie omdat hij zijn kroonrand beschadigt ipv de kogel....
Maar goed, springschoenen kunnen dus ook gewoon achter worden gedragen..... Ik dacht echt dat ze alleen voor de voorbenen waren.... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 06:29

Springschoenen kunnen idd ook achter. Let wel op welke je koopt. Het beste zijn de neoprene. Van rubbere kunnen ze nog wel eens gaatjes in de kootholte krijgen door het schurende zand.

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 06:55

ik zou een goede smid zoeken ipv allerlei noodgrepen toe te passen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie