Hoe kun je aardig zeggen dat...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Hoe kun je aardig zeggen dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 21:06

je geen priveles meer van iemand wil? Ik heb nu les van Janneke(de manegeeigenares), maar veel schiet ik er niet mee op en ik wil nu bij Bo of Patrick(ook instructeurs op de manege) les nemen. Maar hoe kan ik nou beetje aardig zeggen dat ik geen les meer wil, iet zo bot van: met jou lessen schiet ik niks op dus ga ik naar Bo of Patrick Haha!


Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:41

Gewoon eerlijk zeggen dat je het op dit moment liever bij een ander wilt proberen en waarom dat zo is. Kan ze je helemaal niets kwalijk nemen, het is jouw geld en je bent immers vrij om te gaan of te staan waar je wilt. Als je het eerlijk brengt heb je ook de minste kans op gekonkel achteraf.

Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:43

Zeggen dat je heel fijn les hebt gehad en dat je er zeker wat aan gehad hebt, maar dat je oversdhakeld naar iemand anders omdat iedereen weer op andere punten let en je daarvan "gebruik"wil maken

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:53

Zeggen dat je het gevoel hebt dat jullie zo niet echt verder komen en je het liever ook eens bij een ander probeerd.. dan volgt het van zelf (is moeilijk begrijp ik)

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 22:07

denk je van gehakketak tussen instructeurs beter te kunnen leren rijden?
Ik had ook wel eens het idee dat mijn dochter niet echt opschoot vwb de lessen van haar instructrice...echter, was ik altijd en ben dat nog steeds van mening dat geduld een schone zaak is, en mijn dochter maakt echt wel vorderingen, de ene keer vlotter dan de andere keer en meer opvallend.
Ik zou overleggen met je huidige instructrice, als je perse wilt wisselen, dat je het een poosje wilt aankijken bij een ander...gewoon eerlijk zijn is en blijft de beste oplossing.
Bedenk dat een lollige en joviale les vanaf de kant gezien niet altijd de leukste en of de beste les hoeft te zijn. Soms geeft minder lol meer voldoening

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:43

Ik heb hetzelfde gehad met iets totaal anders; muziekles. Ik had al 5 jaar djembéles van dezelfde man, ik kon het super met hem vinden en het spelen ging ook wel oké, maar ik had het gevoel uitgeleerd te zijn bij hem. Ik ben toen ook op zoek gegaan naar iets anders en keek er ook erg tegenop om het aan hem te vertellen. Ik heb hem verteld dat ik graag ook eens van een ander les wilde om weer andere ervaring op te doen, ik heb een cadeautje als bedankje gegeven en hij reageerde erg goed, echt zo van ja joh, heel goed om ook eens ergens anders te kijken. Het viel mij 100% mee, ik hoop dat voor jou hetzelfde geldt... Lastig he zulke dingen.

Faber quisque fortunae suae

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:39

Ik vind het ook wel eens moeilijk dit soort dingen.

Mijn ervaring is dat het helemaal niet verkeerd is om af en toe van instructeur te wisselen om weer eens wat andere ideetjes te horen.

Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. Ik kon de lessen van mijn instructrice wel dromen op een gegeven moment. Toen heb ik ook gezegd van je hebt me een eind verder geholpen hartstikke bedankt, Ik vind het nu fijn om ook eens van een ander wat dingen te leren. En dan zeggen dat je nieuwsgierig bent naar die andere instructeur.. Gewoon doen!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:03

ik zou eerst effe aankijken.. Maar je moet doen wat je zelf wil en het dan gewoon eerlijk zeggen.. Maar les hebben is altijd beter dan geen les *LOL*

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 19:57

Bedankt allemaal. Ik neem gewoon nog een les en ik zie wel hoe dat gaat, als ik er niet echt vooruit op ga, zal ik haar wel aanspreken. Bedankt voor jullie reacties, die kan ik ook gebruiken om het haar te vertellen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:28

Zeggen waar het op staat... eerlijkheid duurt het langst Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:35

Je kunt gewoon zeggen dat jet eens een keer wilt overschakelen naar een andere instructeur. Gewoon iets van. He Juf, ik wil eens proberen of ik bij een andere instructeur weer eens wat anders kan leren.
Eerlijk, maar toch een beetje gevoel erin. En inderdaad een goed idee, neem een kleinigheidje mee als bedankje.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:07

idd gewoon zeggen dat je wil kijken hoe het bij iemand anders gaat.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:46

Tja, ik vind zoiets toch altijd moeilijk hoor.
zeker als iemand zijn best voor je doet.
Moeilijk.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:55

Je betaald ervoor, tuurlijk leer je op den duur wel weer wat maar ik heb het laatste jaar 3 verschillende gehad.. met 1 eerst verder gekomen.. toen stopte het.. ze stopte trouwens ook omdat ze weg moest van onze stal.
Ik moest bij een ander gaan lessen ben vrij goed vooruit gegaan (tenminste wij) en ook zij stopte er na een tijdje mee.
Nu heb ik van iemand les die echt op de zelfde lijn als mij zit echt super is dat! en daar heb ik het erg naar mijn zin en we gaan met sprongen vooruit.
Je geeft je geld uit aan iets om ook een beetje succes te krijgen.. als het niet meer werkt tussen jou en je instricteur kun je maar beter stoppen en het bij een ander proberen.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:52

Ik zou overigens eerst eens aankaarten dat je het gevoel hebt niet verder te komen tijdens de lessen. Wie weet is er wel een simpele oplossing, praat er eens over. Heeft dit geen effect kan je op zoek gaan naar een andere instructeur en dit dan dus ook eerlijk vertellen.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:18

Richtje schreef:
Ik zou overigens eerst eens aankaarten dat je het gevoel hebt niet verder te komen tijdens de lessen. Wie weet is er wel een simpele oplossing, praat er eens over. Heeft dit geen effect kan je op zoek gaan naar een andere instructeur en dit dan dus ook eerlijk vertellen.
Succes!


Mee eens, daar moet gewoon over gepraat kunnen worden.
Jij wilt les en neemt haar daar voor aan zegmaar.. dus dan kun je zulke dingen best aankaarten.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:14

Gewoon eerlijk zeggen dat je niet het gevoel hebt dat je vorderingen maakt, vraag aan haar hoe zij het ziet en stel dan voor dat je eens een keertje bij iemand anders wil gaan lessen om te kijken hoe dat gaat. Als je eerlijk bent weet iederen waar ie aan toe is, hoe vervelend het ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:16

ik zou zeggen: ik heb moeite met het verbeteren van bepaalde punten van mijn paard en ik wil bij n ander lessen om te kijken wat hij zij ervan vind, kijk zij/hij heeft misschien weer andere ervaringen en omdat ik verder wil komen wil ik kijken of hij nog goeie andere tips voor me heeft, hoe meer mensen met ervaring hoe beter toch? succes ermee!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:18

hoe gaat ie nu met je les, ga je al wat vooruit of denk je van ik schiet hier nix mee op ik wil van Bo of Patrick les??

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 4 bezoekers