welke dressuurzadels hebben gedwongen zit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:09

Passier Grand Gilbert (is hierboven ook al genoemd) heeft gedwongen zit. Ik hou meer van KN die een ongedwongen zit hebben.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:51

Ik heb ook een hulsebos. Ben er super tevreden en zit heerlijk!!
Bel hulsebos even op. Die hebben vaak 2dehands liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:56

Tralala"]
[quote="#Ymke# schreef:
mijn ainsley is echt super..geen bobbelig leer etc.. Snap niet waar al die vooroordele vandaan komen..Maargoed dat is met veel dingen zo!


Hier sluit ik me bij aan... Heb helemaal nergens last van, en het is gewoon een super fijn zadel (vind ik dan)
[/quote]
Ik heb er ook 1 en diverse stalgenoeten ook en we zijn allemaal erg tevreden.

Zadels zien er netjes uit, normale slijtage plekken, bv bij de beugelriemen.
Maar 1 stalgenoot heeft ze eronder door lopen en dan is er vrijwel geen slijtage.
Ook hebben wij geen last van ingedeukte delen.

En wat zitten betreft, dat is puur wat jezelf prettig vind.
daar kun je dan ook niet over oordelen voor een ander, alleen maar zeggen of je hetzelf fijn vind.
Maar wat jij dan weer fijn vind, vind ik dan weer kl*te zitten Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 15:34

runningkawa"]
[quote="Tralala"][quote="#Ymke# schreef:
mijn ainsley is echt super..geen bobbelig leer etc.. Snap niet waar al die vooroordele vandaan komen..Maargoed dat is met veel dingen zo!


Hier sluit ik me bij aan... Heb helemaal nergens last van, en het is gewoon een super fijn zadel (vind ik dan)
[/quote]
Ik heb er ook 1 en diverse stalgenoeten ook en we zijn allemaal erg tevreden.

Zadels zien er netjes uit, normale slijtage plekken, bv bij de beugelriemen.
Maar 1 stalgenoot heeft ze eronder door lopen en dan is er vrijwel geen slijtage.
Ook hebben wij geen last van ingedeukte delen.

En wat zitten betreft, dat is puur wat jezelf prettig vind.
daar kun je dan ook niet over oordelen voor een ander, alleen maar zeggen of je hetzelf fijn vind.
Maar wat jij dan weer fijn vind, vind ik dan weer kl*te zitten Lachen
[/quote]

Daar sluit ik me ook bij aan!

Ik heb bijvoorbeeld bij het passen en kiezen van zadels ook een Ainsley mee laten nemen omdat, zoals RK zegt, er een aantal op stal zijn die dat zadel hebben en ik er alleen maar goede verhalen over hoorde!
Toen ik echter met het zadel ging rijden, vond ik het helemaal niet zo fijn als ik zou denken!

En heb ik dus gekozen voor een ander zadel. simpel, wat jij lekker vind rijden, hoeft een ander niet fijn te vinden.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:33

Iemand hierboven noemde kieffer, maar dat is wel erg type verschillend. Ik heb de kieffer wien proffesional, maar die heeft een vrij vlakke zit, vandaar dat ik zelfs de kans heb gekregen om een soort van stoelzit te kweken (ben er hard mee aan het werk Knipoog ) Als ik na mijn studie weer ga paardrijden wil ik een zadel met een diepere zit, hoewel echt vastzitten ook weer niet prettig is.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:45

Hulsebos heeft inderdaad genoeg 2e handse zadels liggen. Hij is deze week nog bij ons op stal geweest (iedereen bij ons op stal heeft een Hulseboszadel, alleen Sjaantje moet weer apart doen!). Hij vraagt echter wel veel geld voor een 2e hands zadel hoorde ik van een stalgenootje. Hij had voor een 2e handszadel, die er niet op en top uitzag, nog € 1.000,00 gevraagd.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:49

Ainsley, mijn stalgenootje heeft er 1 en vind hem heerlijk, ziet er ook nog prima uit (zal nu 4/5 jaar oud zijn).
Ik vind ze zelf vreselijk, maar ik hou niet van een vaste zit, als je dat wel prettig vind is het een prima kwaliteitszadel.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 16:59

IK had eerst een Prestige die ik ingeruild heb voor mijn Kentaur, omdat die Prestige helemaal geen diepe en vaste zit had. Mijn Kentaur wel, wat een heerlijk zadel is dat. En blijft ook heel mooi Lachen

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-04 17:29

heb hulsebos gebeld en die had helemaal niets meer 2e hands liggen.
heb vandaag op een kentaur gezeten, was ook erg prettig!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:38

Hulsebos is super zadel.
Ik heb idd ook problemen met de singelstoten gehad.
Toen we er heen gingen kregen we nieuwe singelstoten, want ze gebruikten tegenwoordig andere.
Maar deze zijn ook niet ideaal, ze worden ongelijk maar dat vind ik niet zo'n groot probleem.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 17:41

Ik heb ook al een 3-tal jaar een Ainsley en ben er heel tevreden over en vind het heel fijn zitten. En ik heb helemaal geen last van versletenheid, het enige "slijtage" dat ik in 3jaar tijd heb gehad is een klein beetje bij de beugelriemen, die ook zonder problemen konen hersteld worden.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:23

wat denk je van de euro riding luxors?? supper !! ik ben al hard aant sparen. als ik volgen jaar naar duerne ga krijg ik van mn ouders de euro riding spring en ik kop zelf de dres.. o ik ben helemaal weg van die zadels Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:43

Ik heb een KN Tango (Via HorsePlaza in Nieuwegein). Een diepe gedwongen zit met flinke kniewrong. Zit als een tierelier en blijft ook mooi OK dan!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:53

Ik heb een County, als die nog geen gedwongen zit meer heeft weet ik het ook niet! *LOL*
Echt een superfijn zadel, en je zit er perfect in! En hij blijft ook nog supermooi!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:57

De county vond ik ook erg lekker zitten, zat ik goed rechtop in.

Ik heb nu een hulsebos, ook een erg fijn zadel.
Er staan op de divoza site ( bij de snuffels) en op marktplaats inderdaad vaak 2e hands hulsebos zadels.
Succes ermee!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 00:56

Toen ik met Mozart aan t oefenen ging, en hij staakte, heb ik alle medische mogelijkheden uit laten sluiten en voor hem een Hulsenbosch op maat laten maken.,
Nu heb ik dus Felix, en ondanks dat HB het pas op zijn rug heeft opgevuld, blijft t achterover liggen.
Door een bevriende paardenkenner werd mij een kentaur aangeraden.
Echter ik heb ECHT een 19 inch zadel nodig, en die hadden ze niet, alleen 18,5.Heeft iemand ervaring met die maat?

Ainsly is alleen voor mensen met een aardig confectiemaatje.
Ik heb 2 jaar geleden een nieuw gekocht, en kreeg daarna serieuze rugklachten.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:39

Mayo schreef:
Ik heb een KN Tango (Via HorsePlaza in Nieuwegein). Een diepe gedwongen zit met flinke kniewrong. Zit als een tierelier en blijft ook mooi OK dan!


Idem! Je betaalt er wel voor, maar je hebt dan ook wel het neusje van de zalm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:10

Citaat:
Ainsly is alleen voor mensen met een aardig confectiemaatje.
Ik heb 2 jaar geleden een nieuw gekocht, en kreeg daarna serieuze rugklachten

dank je voor het compliment Haha!

maar mijn achterwerk is toch echt niet het kleinste wat er is Bloos

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:23

runningkawa schreef:
Citaat:
Ainsly is alleen voor mensen met een aardig confectiemaatje.
Ik heb 2 jaar geleden een nieuw gekocht, en kreeg daarna serieuze rugklachten

dank je voor het compliment Haha!

maar mijn achterwerk is toch echt niet het kleinste wat er is Bloos


Er bestaat zelfs een Ainsley 19" dusssss... ook voor dikke konten kun je er eentje kopen

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:25

bluehunter schreef:
wat denk je van de euro riding luxors?? supper !! ik ben al hard aant sparen. als ik volgen jaar naar duerne ga krijg ik van mn ouders de euro riding spring en ik kop zelf de dres.. o ik ben helemaal weg van die zadels Lachen



Ik heb sinds 3 weken de luxor en het is een prima zadel diepe zit en veel kniewrong. Ik zit nu veel beter op mijn paard!