Penis van een paard schoonmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:33

Nou mijne is nu 1 jaar.. en ik kan met zijn ding alles doen wat ik wil Tong uitsteken haha hij vind het geen enkel probleem als ik hem schoon maak oid. dus daar ben ik wel erg blij om.. Mja echt vies is hij nu ook nog niet..

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:23

Gewoon af en toe schoonmaken. Ik mag aannemen dat jullie jullie eigen edele delen ook met enige regelmaat schoonmaken, ik zie niet wat het verschil is.
Mijn merrie vond het geen probleem, mits voorzichtig gedaan en mijn je-weet-wel hengst zal het ook moeten leren.
Gewoon als ie uitschacht zachtjes alles eraf wrijven, dat werkt het beste en geeft het minste irritatie voor je ruin. Liever niet eraf trekken en niet met allerlei olieën en zeepjes gaan rommelen, dat geeft alleen maar een plakzooi en daar blijft nog meer rommel aanhangen en het kan gaan irriteren als je het niet heel erg goed uitspoeld.
Als je de koker uitspoeld terwijl hij niet uitschacht, dan duw je inderdaad wel wat rommel aan, zoals bij oren, maar als hij uitschacht komt dat er wel weer uit. Controleer ook af en toe of hij wel uitschacht bij het plassen, dan weet je gelijk hoe het erbij hangt. Schacht hij niet uit, dan het je een serieus probleem!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:48

vroeger bij een haflingerruin heb ik het regelmatig gedaan. Was heel makkelijk want na het rijden liet ie hem luchten...en ik met spons en water aan de slag...hij had geen schone piemel....behoorlijk wat korsten, daarom deed ik hem zo nu en dan schoonmaken...met name in de zomer....
Ik houd niet van ruinen, op de een of andere manier klikt het niet.
Dus we hebben alleen merries en hengsten....die houden hun eigen boeltje op een natuurlijke manier redelijk schoon!

En ik vond het juist handig als ie stijf werd tijdens het wassen, dat ging makkelijker!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:59

Bij ons op stal staan 2 ruinen die er wondjes aan hebben. Maar die eigenaar zie ik ze nog echt niet schoonmaken! Moet ik me er dan zelf aan wagen :s

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:23

bleuke schreef:
http://www.karindonckers.be/html/keiveilig_5.html

Tips van Karin Donckers voor het toiletteren van je paard en onderaan de pagina over het uitwassen van de koker.

Succes!


Brrrr, die uitleg van Karin Donckers is best pittig.

Ik heb wel al eens het "eerste deel" uitgekuist, maar verder lukt me toch moeilijk. Maar na het lezen van dit topic krijg ik weer wat motivatie Lachen .

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:30

de uitleg van Karin Donckers is idd niet gering...
Zo heb ik het nog nooit schoongemaakt....

Ik was altijd alleen de 1e kamer zoals Karin dat noemt. Die was ik helemaal met betadine scrub en spuit hem daarna met lauw water uit.

LegallyBlond
Berichten: 199
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:35

Als ik de koker/penis schoonmaak, smeer ik er een vettige zalf op, uierzalf ofzo. Dat laat ik even zitten, daarna kan je de velletjes er zo afhalen. Daarna maak ik hem nog even schoon met een natte tissue en droog hem af.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:17

't is wel lastig als je dit topic leest en je bent een beelddenker Haha!

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:18

ik ken ookmensen die hun paard een hele piemel masage geven!!!! Zou ik nóóóóít doen! Frusty Misselijk Rolleyes Bloos!

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:45

Fasel schreef:
't is wel lastig als je dit topic leest en je bent een beelddenker Haha!



Hahaha!! Jaa zekers!
Ik zie het ook al voor me Scheve mond

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:50

gewoon baby olie erop spuiten, dan worden die velletjes ook wat losser en je kan het met babydoekjes verder schoonmaken dus ook de koker enz.. miss best smerig werk maar het verkomt wel onstekeningen.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:06

die van mij laat het zooitje nooooit luchten alleen als hij moet plassen en dan ben ik allang weer te laat. hoe zou ik het dan moeten doen?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:57

Lintjuuuh schreef:
die van mij laat het zooitje nooooit luchten alleen als hij moet plassen en dan ben ik allang weer te laat. hoe zou ik het dan moeten doen?

Je fantasie gebruiken Extreme duivel
Zet er een hengstige merrie naast, zo een die er het liefste onder kruipt Haha!
Tteam oefeningen werken ook wel. Alleen oppassen dat je paard niet in slaap valt en omdonderd, dat is een kennis van me ooit bijna overkomen *LOL*

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:10

punkies schreef:
ik ken ookmensen die hun paard een hele piemel masage geven!!!! Zou ik nóóóóít doen! Frusty Misselijk Rolleyes Bloos!

haha die komen wat te kort IRL ofzo Haha!

na het lezen van dit topic ben ik toch blij met mn merrie, waar ik soms een babydoekje over de achterkant haal en dan weer even voort kan Tong uitsteken

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:32

hahah die van Spike ooit een keer een tuinslang opgezet maar meneer was preuts Rolleyes

Ben nu best blij met een merrie, afsponzen onder de staart.. en mevrouw vind dat nog best prettig Rolleyes
Ik heb eigenlijk na hengstigheid meer last van een oranje staart dan van haar doos..

Een stijve leuter lijkt mij nou eigenlijk ook handiger met wassen Schijnheilig

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:28

Mijn paard staat regelmatig te trommelen, en dan haal ik meteen de velletjes er af.
Tja en soms begint hij dan spontaan te druppelen Bloos! maar meestal trekt hij hem gelijk weer in.
Maar ik denk niet dat ik met mijn hand naar binnen kan in de koker, ben bang dat ik dan een blauw oog krijg Knipoog

wegenwacht
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:27

hej zorrolover!!!

wat ben jij een vies meisje zeg...hihihihihi!!! zijn er ook nog andere dingen waar je over kunt praten Knipoog

toedeledokies!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:37

Gossiemijne heeft elk jaar zodra hij het land in gaat een onstoken koker, heel vervelend want hij loopt er zelfs kreupel door. Op dit moment is het weer heel erg en bagger het elke avond uit. Een verschrikkelijk stink klusje en heb het idee dat ik de koker nooit goed schoon krijg, gezien die maar dik blijft. Sedalin werkt bij Gossie niet, hij reageert er niet op, dus met geen mogelijkheid schacht hij uit. Ik las net de link hier ergens en daar hadden ze het over kamers, nou volgens mij doe ik het dus verkeerd en duw juist de ranzigheid meer naar binnen. Morgen toch maar weer hydrocortiderm halen.
Succes met je klusje en gebruik elke keer een schone doek. Zelf gebruik ik liever geen spons, want de kans is groot dat er snippertjes van de spons achterblijven, dus een uitwasbare vaatdoek gebruik ik.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:13

een kennisje van mij smeerde hem ook in met een soort babyolie en dan kon i er een tijdje tegen aan ook heb ik me laten vertellen dat bij dekhengsten hij ook schoon word gemaakt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:23

wegenwacht schreef:
hej zorrolover!!!

wat ben jij een vies meisje zeg...hihihihihi!!! zijn er ook nog andere dingen waar je over kunt praten Knipoog

toedeledokies!


Je bent vies wanneer je je edeledelen van je paard of jezelf niet wast

Ontopic: Ik heb alleen maar merries en dat scheelt heel wat werk geloof ik Lachen Wanneer het vies is haal ik er even een vochtigedoek overheen.

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:00

YvonneAa schreef:
Je bent vies wanneer je je edeledelen van je paard of jezelf niet wast

Ontopic: Ik heb alleen maar merries en dat scheelt heel wat werk geloof ik Lachen Wanneer het vies is haal ik er even een vochtigedoek overheen.



hier ben ik het helemaal mee eens!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 22:59

laukjefreak schreef:
hier ben ik het helemaal mee eens!! OK dan!

nou,

volgens mij gaat het hier niet om een "zomaar geïnterreseerde"
Ze wil alleen maar weten offie stijf word !
Nadat deze persoon mij toegevoegd heeft op msn heb ik mn emailadres uit mn profiel gehaald.
Bij mn vriendin, die haar toevoegde, ging het precies hetzelfde..
Heb je een merrie/ruin. Is het een probleem al je de penis van je paard wast. doe jij dat vaak. wanneer was de laatste keer. werdie stijf. ben je hetero/bi. Nou en toen was ik het spuug zat, ging berichten kijken op bokt, en zag dit topic van haar, waar ze dus ALLANG antwoord had gehad op dr vragen.. BAH

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:07

ikke schreef:
Controleer ook af en toe of hij wel uitschacht bij het plassen, dan weet je gelijk hoe het erbij hangt. Schacht hij niet uit, dan het je een serieus probleem!


Ik heb dus zo'n serieus probleem bij mijn verzorgpaard zie mijn topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=4463413#4463413

Maar hoe komt dit probleem, een ontsteking of opstopping?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:09

Zie mijn topic op Medisch: zorgen over pony.
Kan er best mee te maken hebben.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 17:06

Alacairion schreef:
nou,

volgens mij gaat het hier niet om een "zomaar geïnterreseerde"
Ze wil alleen maar weten offie stijf word !
Nadat deze persoon mij toegevoegd heeft op msn heb ik mn emailadres uit mn profiel gehaald.
Bij mn vriendin, die haar toevoegde, ging het precies hetzelfde..
Heb je een merrie/ruin. Is het een probleem al je de penis van je paard wast. doe jij dat vaak. wanneer was de laatste keer. werdie stijf. ben je hetero/bi. Nou en toen was ik het spuug zat, ging berichten kijken op bokt, en zag dit topic van haar, waar ze dus ALLANG antwoord had gehad op dr vragen.. BAH


!!!Idd BAH!

ik las in haar profiel dat ze 17 is.
nou dan heb je toch wel het verstand dat je zo'n dingen niet gaat zeggen enz enz!
Verward