Studie en eigen paard.... kan dat samen..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:35

Ik vind het goed te doen. Ik studeer rechten en heb weinig colleges. En ik heb ongeveer een half uurtje reistijd, dus dat valt ook wel mee. Ook werk ik 12 uur per week.


Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 13:52

Het kan wel, het hangt er maar net vanaf wat je situatie is.
Ik studeer zelf ook en zit op kamers in Breda, terwijl mijn paard in Oud-Vossemeer staat. Aangezien ik dus alleen in het weekend en in de vrije dagen naar huis ga, wordt mijn paard doordeweeks door mijn pa verzorgt Lovers Een ideale situatie vind ik het niet, aangezien mijn paard niet de aandacht krijgt van mij die ze eigenlijk zou moeten hebben. Gelukkig rijd ik haar enkel recreatief en staat ze doordeweeks hele dagen op de wei.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:02

Kan goed samen, het is wel plannen en soms heeft even het een of het ander net even voorrang nodig. Ik moest 3 uur per dag reizen en mijn paarden en de verzorging. Af en toe had je het gehad maar ik had het niet willen missen. En als je gemotiveerd bent voor beide dan komt dat vast helemaal goed.

Bij mijn vervolgstudie moest ik op kamers in wageningen, en in het weekend ging ik weer terug naar zeeland, door de week deed mijn moeder de verzorging. Dat ging ook goed alleen af en toe werd je dat gereis naar huis wel eens moe, dat je net als de rest daar ook in het weekend wilde blijven. Maar heb er nu geen spijt van, studeer gewoon weer lekker in zeeland af en ben bijna klaar! Anders had ik nu geen paardje gehad en dat had ik er niet voor over!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:27

Tijdens mijn middelbare schooltijd reed ik altijd tenminste één paard, maar meestal twee en soms drie (vanaf mijn vijftiende altijd minstens twee).

Na een dik jaar studeren was dat nog steeds prima te doen, maar nu ik op kamers woon is het lastiger. Ik rijd de twee paarden van mijn ouders nog steeds, maar de merrie is nu bijvoorbeeld met zwangerschapsverlof. De ruin wordt ook door mijn vader getraind en dat scheelt al een slok op een borrel. Het zijn Groningers en ze lopen ook als ze slechts drie keer per week getraind worden nog redelijk goed in conditie.

Met het beleren van paarden voor anderen ben ik eerst gestopt. Het is heel leuk maar ZO tijdrovend, ik ga nu bewuster om met mijn tijd.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:36

nou ik vind het knap hoor Rolleyes , ik werk gewoon 40 uur in de week
en ik kan geeneens een paard onderhouden qua financien
en op dit moment heb ik een superlage hypotheek (rond 300 euro per maand).

ik ben echt jaloers op al die mensen die hun geld zo kunnen verdelen
dat ze er ook nog eens ongeveer 300.- per maand aan over houden
om een paard te hebben (inclusief dus stalling, voer, les, verzorging).

ik heb vaak gedacht aan een eigen paard maar ik red het niet met het
geld Huilen ... (en de tijd ook niet, daarom is mijn bijrijdpaard perfect)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:39

tsjah, financien, het is geen vetpot, maar dat hoeft ook niet. Gelukkig staat mijn paardje niet al te duur en laat mijn studie me genoeg ruimte voor de nodige bijbaantjes.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:39

laetitia schreef:
nou ik vind het knap hoor Rolleyes , ik werk gewoon 40 uur in de week
en ik kan geeneens een paard onderhouden qua financien
en op dit moment heb ik een superlage hypotheek (rond 300 euro per maand).

ik ben echt jaloers op al die mensen die hun geld zo kunnen verdelen
dat ze er ook nog eens ongeveer 300.- per maand aan over houden
om een paard te hebben (inclusief dus stalling, voer, les, verzorging).

ik heb vaak gedacht aan een eigen paard maar ik red het niet met het
geld Huilen ... (en de tijd ook niet, daarom is mijn bijrijdpaard perfect)


Ik denk dat het in heel veel gevallen ook zwaar gefinancierd wordt door ouders, hoor. 'Mijn' paarden zijn van mijn ouders, die eigen stalling, weiland en tijd hebben.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:34

ja hoor, het kan
ik doe hbo fysiotherapie, dus ook niet de makkelijkste opleiding, + een uur reistijd van mijn huis naar leiden.
in het weekend werk ik en mijn ouders betalen een gedeelte mee.

ik heb genoeg tijd om elke dag mijn paardje te verzorgen en beweging te geven. het is soms een beetje plannen, maar het gaat prima samen!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:48

Bij mij wel... En anders geef je je studie toch op Haha!

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:59

ja het is te doen maar soms ook heel zwaar hoor, vooral in de winter als het vroeg donker wordt. ik heb het geluk dat ik een heel fijn paard heb maar als je pony erg druk is heeft die nog meer tijd en beweging nodig. een verzorgpaard is ook heel leuk hoor> heb je wel de lusten en niet de lasten Lachenmaar geen zekerheid dat jij en die pony de rest van je leven samen zijn, ja en dat heb je met een eigen paardje toch meer Knipoog

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:24

Naast mijn studie met 3 uur reistijd (totaal) heb ik nog genoeg tijd voor mijn paardje, het wedstrijdsecretariaat van de club, een folderwijk (1 keer per week) en nog zo'n 8 uur werken....
Wel druk maar waar een wil is is een weg (en natuurlijk hele lieve ouders die een steentje bijdrage kwa financien)

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:22

mijn ouders beweren bij hoog en laag van niet.. Huilen
wat voor studie deed je?

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaxEnHenkie en 134 bezoekers