rechtopstaande manen plat krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

rechtopstaande manen plat krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 23:04

Heeft iemand enig idee hoe je rechtopstaande manen naar beneden krijgt? Een van mijn paarden heeft zijn manen als een wannabe fjord rechtovereind staan, en ik wil ze graag hangend hebben. Moet je ze dan langer laten groeien, of op een bepaalde manier trekken oid?
En een ander paard heeft het grootste deel van zijn manen naar links hangen, maar niet netjes afhangen maar wat wild. Die wil ik nu graag allemaal naar rechts hebben. Tips gevraagd Lachen


carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:35

gewoon laten groeien.
als je de manen van een fjord laat groeien vallen ze ook vanzelf om.

en volgens mij kun je de kant van de manen niet veranderen,maar ikkan het fout hebben. (het is mij nog nooit gelukt)

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:36

Strak knotjes invlechten en een paar dagen laten zitten, als dat niet werkt werkt niets!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:39

Een spuitbus Quick Braid,
de 1e laat je inderdaad langer groeien en af en toe even snel strak vlechten.
Die ander zou ik ook af en toe even vlechten.

Wat ook goed werkt is zo'n hals sleezy die je bij westernpaarden veel ziet.
Mijn paarden hebben in de winter ook altijd super strakke manen als ik regelmatig de winterhalzen omgooi.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:35

sanne222 schreef:
Strak knotjes invlechten en een paar dagen laten zitten, als dat niet werkt werkt niets!

een dag helpt ook al hoor Knipoog . Zo doe ik dat bij annebel ook altijd. Maar de knotjes niet te lang laten zitten (zeker niet als ze strak zijn), heb gehoord dat je dan ook je manen kan 'verliezen'.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:48

Euh..... haarlak/gel en suikerwater? Verward

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:58

Toen ik Or net had zaten zijn manen ook niet allemaal naar 1 kant, dat was na het trekken van de manen over... en hebben door halsdeken en randje winterdeken toen best een klap gehad, pluizen en afgebroken, dat ik ze daarna tot vrij kort getrokken had. Toen stonden ze rechtop en na het groeien op een gegeven moment vielen ze weer om Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 11:12

Sjuimpje schreef:
Een spuitbus Quick Braid,


En waar haal je dit spul? Bij de rutiersportzaak?? Ik heb er nog nooit van gehoord.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 11:22

Ik heb bij Stan langere tijd vlechten ingehad om de haargroei 1 kant op te dwingen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:10

inderdaad laten groeien en vlechten. Ik zou bij het vlechten alleen geen knotjes maken, maar gewoon aan de kant waar je wilt dat je manen naar toe gaan vallen de manen strak omlaag vlechten en dan op laten drogen, of een paar dagen laten zitten.

Prisca heeft op dit moment ook zo'n stoer kapsel... per ongeluk iets te kort getrokken en dus maar alle manen zo kort gemaakt. Groeit vanzelf weer aan en valt dan weer om (zwaartkracht) Ik vlecht haar ook regelmatig in, omdat de ene helft naar links valt en de andere helft naar rechts...


Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:12

Ik heb ook wel eens gehoord dat je er dan bier in moet doen.. maar of het helpt? ik heb er geen ervaring mee..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, hoogendroog, Joanne_, Juniores, karinmanon, Team_Sublime, thequeensmum en 120 bezoekers