dressuurzadel, JC????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

dressuurzadel, JC????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:39

nu was ik een beetje rond aan het kijken en kwam ik deze 3 zadels tegen die me wel aanspreken zou het iets zijn of zeggen jullie van nee niet doen!!

Afbeelding
Normale kamerbreedte, zeer diepe zit lang zadelblad, middel wrongen en lange stoten 689 euro

Afbeelding
Normale kamerbreedte, zeer diepe zit lang zadelblad, middel wrongen en lange stoten. Gemaakt van Europees gladleder 709 euro

Afbeelding
Zeer diepe zit, lang zweetblad, lange stoten en kniewrongen voor extra veel steun 917 euro

kijk maar in mijn profiel naar wat voor ruiter ik ben. onderaan staan ze van de afgelopen maand.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:47

Ik heb een JC dressuurzadel gehad. Niet doen! (krijg ik nu ruzie met een hoop mensen?) Ik vind dat je met dat zadel meer "op" het paard zit dan er "in".

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 18:58

Ik heb een JC en ben er super tevreden mee! Ik zit juist eindelijk eens "in"mijn paard! Wat ik bij andere zadels nooit had, het heeft een super ligging en blijft erg mooi. Ook mijn paard beweegt een stuk ruimer dan voorheen.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:09

Volgensmij is het erg persoonlijk hoe je het vind zitten. Denk dat je het beste het eens op Times kunt proberen.
Vanaf het plaatje lijkt de laatste me wel fijn

Wel ben ik van mening dat je beter voor deze prijs een goed tweedehandszadel van een Amerk kan kopen, dan een nieuw kwalitatief minder goed zadel.

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:12

Mijn moeder heeft altijd met een jc gereden, en dat ging geweldig?
Het paardje liep geweldig, maar ook ik denk dat je het gewoon moet proberen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:47

Ik heb een JC. Ben er heel tevreden mee en zit ook goed. Vooral belangrijk: hij ligt goed op mijn paard Knipoog Ik heb wel gehoord dat de boom niet zo goed zou zijn, maar ik heb er (nog) niks van gemerkt. Ik heb wel een ander type als de foto's hierboven, mijne was ook iets goedkoper volgens mij.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:20

ik heb een JC, al een oud zadel, een dressuur zadel. Ben er zelf heel erg tevreden over
blijft goed, ligt super op de rug van mijn paard, en ik zit echt 'in' het zadel. Ik hou zelf van een wat diepere zit, en dat heeft die van mij ook zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:24

van verschillende mensen heb ik gehoord dat de kwaliteit van deze zadels zeer zeker verbeterd zijn in verhouding met een jaar of 2 geleden.

en je moet natuurlijk ook niet voor een dubbeltje eerste rang willen zitten.

maar ik wil ook geen zadel met allemaal moeilijke poespas zoals veel wrong oid. dat kan ik ook echt niet.

ik heb vandaag de 1ste en 3de irl gezien en het zag er zeker niet verkeerd uit.

denk dat prijs/kwaliteit heel goed bij elkaar liggen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:53

Gewoon eens proberen, hoe ze zitten en bij welke je het beste kunt zitten.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:56

Heb geen verstand van zo'n zadel..Maar ik vind die 2e en laatste mooi Haha!
(Niet dat je daar veel aan hebt ofsow Knipoog)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:01

Wat ik er van gehoord en gezien heb is de verhouding tussen prijs en kwaliteit zeker goed te noemen. Ik vind het ook zeker geen lelijke zadels, ik hou alleen helemaal niet van die hoge lepels in m'n rug, de zit lijkt mij vrij diep zo te zien en dat vind ik niet fijn.
Voor de prijs van een nieuwe JC zijn er ook hele nette 2dehands te krijgen van merken die een slag beter zijn, persoonlijk zou ik dat dan toch liever doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 23:03

ik ga gewoon eens goed rondkijken, voorlopig heb ik er nog geen geld voor over, rijd namelijk naar eigen idee prima op mijn zadel en Bart Bax en Martine Rodenburgh hebben er ook geen problemen mee,

alleen andere ruiters van stal mekkeren altijd.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:04

Zoek ff op mijn naam en Jc en je komt te weten dat ik het een heel fijn zadel vind!
Maar voor ieder zadel geldt natuurlijk dat het goed moet passen.