stoppen of doorgaan........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

stoppen of doorgaan........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 12:06

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik rij met mijn haflinger serieus dressuur en wedstrijden en probeer zoveel mogelijk te leren en verder te komen.
Nu ben ik een jaar geleden gevraagd om bij de carrousselgroep te komen en heb toen ja gezegd. Om de andere week wordt er twee (!) uur (aan een stuk) getraind en op zich is dit harstikke leuk. Maar het probleem is dat ik de avond van tevoren dressuurles heb, waar m'n knollie altijd hard moet werken en dan vind ik de avond erna nog eens twee uur laten werken wat teveel. Daarbij komt dat het vrij ver rijden is en ik dus ook de hele avond kwijt ben. En ook is het niveau de laatste tijd in de groep gedaald. Er komen steeds nieuwe mensen bij die vaak hun pony niet zo goed onder controle hebben. Deze mensen hebben ook een hele andere mentaliteit dan ik (en nog enkele). Ik wil iets presteren en vooruit komen, maar hun zijn al heel snel tevreden met iets. En ik heb dan ook het idee dat de twee uur veels te lang zijn. Het eerste uur is voor los te rijden( en dan zijn de meeste paarden al moe) en daarna worden de paarden wat achter elkaar gezet en krijgen we eerst een soort van manegeles en daarna wordt even de proef nog gedaan(die overigens nooit naar behoren gaat). Ik heb een beetje het idee alsof ik er voor de vulling bij rijd. Alleen de laatste twintig minuten van de proef oefenen vind ik zinnig (voor mij dan) al moet ik wel wat zitten te trekken en doen om te corrigeren en netjes de voorganger te volgen
Ik merk dat ik elke keer blij ben als ik een goed excuus heb om af te zeggen, en het klinkt dat ook logisch om ermee te stoppen. Maar als we eens een optreden hebben is het weer des te leuker als je daar met een paar man iets leuks kunt laten zien...
Alleen het niveau blijft steeds zo laag. Zo zijn er maar een paar bij die kunnen galopperen. En de optreden lijken elke keer alleen maar slechter te gaan (grove fouten etc.).
Dus mijn dilemma...stoppen of doorgaan.... Verward
Ik weet dat er al heel wat (betere) ruiters bij de groep zijn geweest en weer gegaan, dus dit speelt al langer en zal naar mening altijd zo blijven. Maar het is wel gezellig en iedereen is enthousiast en zouden het ook jammer vinden als ik zou vertrekken...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:13

Lijkt me inderdaad niet zo leuk op deze manier. 2 uur rijden vind ik ook wel erg overdreven. Kun je geen achttal gaan rijden bij je rijvereniging ofzo? Lijkt me leuker.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:17

Het lijkt mij beter om te stoppen.
Misschien kan je met de mensen die er net zo over denken als jou een nieuwe groep gaan beginnen...
Maar in deze 2 uur loop je je volgens mij alleen maar te ergeren.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:34

Ik zou er ook mee stoppen, vind 2 uur ook erg veel en al helemaal als je de dag ervoor al dressuurles hebt gehad. Aan de andere kant vind ik het er wel weer heel wijs uitzien, al die Haffies bij elkaar... (heb net in je profiel gespiekt. Jouwe heeft ver ook Wybe van de Blaauwe Steentjeshoeve).

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:35

ik zou er dan ook maar mee stoppen. Je zegt zelf al dat je heel intensief een dressuur les volgt eerder op de avond en dat je weinig leert van die carroussel groep. Nou dan lijkt het me toch wel duidelijk Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:42

Ik zou ook stoppen, misschien zelf een groep oprichten met haffies die wel wat verder zijn en serieus verder willen?

Het is natuurlijk een onwijs gaaf gezicht, allemala haffies bij elkaar, maar gaver is het idd nog als je goed op elkaar ingespeelt kan raken doordat je een beetje op dezelfde lijn zit.

2 Uur vind ik ook idd wat overdreven en geen nut hebben, als na een uur alle paarden moe zijn kan je er beter een uur in totaal van maken lijkt mij, als er dan echt aan iets geoefend moet worden kan dat altijd nog uitlopen.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 12:49

Ja aan een groepje zelf oprichten heb ik ook al eens gedacht, maar dat kun je eigenlijk niet maken tegenover de carrousselgroep. En dan ga je selecteren tussen allemaal enthousiaste mensen. En achter de carrousselgroep zit nog een hele organisatie.
En die twee uur heb ik laatst aangekaart, maar dat vonden ze toch allemaal nodig...

johanna13
Berichten: 221
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: in een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:24

als je er geen plezier meer in hebt kun je beter voor jezelf gaan trainen