sporen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:12

crossmonster schreef:
mogen op die manege manegeruiters met sporen rijden ????


Blijkbaar wel.
Gelukkig zijn er ook manegeruiters die een stillere beenligging hebben dan sommige mensen op hun eigen paard. Lips are sealed

En dat sommige mensen zeggen: 'Als dat zo nodig is heeft de manege zelf wel sporen voor je' vind ik een beetje raar. Dus die cap, of die rijlaarzen die je zo nodig hebt, hebben ze ook wel voor je? (En begin asjeblieft niet over 1 maat, want alle sporen die ik tot nu toe heb geleend zakte zo van mn voeten af)

In elk geval, hier gaat je vraag totaal niet over, dus weer terug ontopic:
Gewoon even vragen aan je instructrice lijkt me het beste..

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:14

stef schreef:
Ik denk dat je dat het beste met je instructeur/trice kan overleggen

mee eens

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:16

liza van loon schreef:
Lijkt me niet dat je op manegepaarden echt zijgangen gaat oefenen, daar zijn sporen uiteindelijk toch voor?


die zijn er voor om je beenhulp duidelijker door te laten komen zeg maar.om je hulp te verfijnen

Ikkem
Berichten: 83
Geregistreerd: 06-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:22

Waarom zouden manegeruiter niet met sporen mogen rijden en mensen met een eigen paard wel. Net of je meteen goed rijd als je een eigen paard hebt Verward
Altijd maar die vooroordelen over maneges Boos!

Ikzelf rijd ook op een manegepaard met sporen, maar niet iedereen mag op haar rijden met sporen.
Nu ik met haar op een hoger niveau ga rijden vind ik het fijner om met sporen te rijden, omdat ik de hulpen dan toch iets duidelijker kan geven.
Maar bij ons geldt zeker ook: Sporen moet je verdienen!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:23

bij ons mag je niet met sporen rijden

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:29

Ikkem schreef:
Waarom zouden manegeruiter niet met sporen mogen rijden en mensen met een eigen paard wel. Net of je meteen goed rijd als je een eigen paard hebt Verward
Altijd maar die vooroordelen over maneges Boos!

Ikzelf rijd ook op een manegepaard met sporen, maar niet iedereen mag op haar rijden met sporen.
Nu ik met haar op een hoger niveau ga rijden vind ik het fijner om met sporen te rijden, omdat ik de hulpen dan toch iets duidelijker kan geven.
Maar bij ons geldt zeker ook: Sporen moet je verdienen!


Ook is het vaak zo dat die paarden afgestompt zijn door al die schoppende beginners (zonder sporen), dan kan jij natuurlijk ook schoppen of met een zweep slaan (in een uur maak je die paarden echt niet opeens gevoelig voor het been), maar ik zie dan net zo graag een (goed gebruikte!!) spoor.

Een goedgebruikte spoor heeft imo hetzelfde effect als een zweep, ik rij dan ook veel liever met sporen dan zweep. Wat is er trouwens mis met goedkope sporen? Mijne van 10 euro doen het perfect...
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 25-05-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:30

Ikkem schreef:
Waarom zouden manegeruiter niet met sporen mogen rijden en mensen met een eigen paard wel. Net of je meteen goed rijd als je een eigen paard hebt Verward
Altijd maar die vooroordelen over maneges Boos!



Mensen met een eigen paard rijden ook niet altijd goed genoeg om sporen waardig te zijn Haha!
Als je je sporen echt op de manege moet VERDIENEN, en je kan bewijzen dat je een stille beenligging hebt en de sporen worden gebruikt op de betere manegepaarden om de hulpen te verfijnen heb ik er niets op tegen, maar als iedereen die maar wil op alle knollen die er staan die dingen rond hun laarzen mogen binden om het paard vooruit te schoppen vind ik het wel zonde

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 21:33

ik heb zeker genoeg tips gekregen en inf. van iedereen! thanxx...
Enne.. wij rijden op onze manege by the way.. wél zijdegangen.. Knipoog
Niet dat ik ze dáárvoor nodig heb..
Maar ik zal het volgende maandag eens navragen..! voor alles.. Lachen

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 21:33

aan mijn instructeur dus.. Knipoog