Ervaringen Kieffer Udo Lange zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Ervaringen Kieffer Udo Lange zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 22:47

Ik heb vanmiddag een Kieffer Udo Lange zadel opgehaald bij de zadelmaker om uit te proberen....samen met een Kieffer Wien DL.
Nu zegt mij het type Udo Lange van Kieffer mij helemaal niets, en ik kan er op het net ook weinig over vinden....
Het is wel een heel mooi zadel verder en nog goed onderhouden....ben ook erg benieuwd hoe hij zal zitten.....

Maar goed, nu dus de vraag wie is bekend met dit zadel en wil zijn ervaringen delen....

Veni, vidi, vici


Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:57

Hoi, hoi,

Heb zeer goede ervaring met de Udo Lang ( ook wel Kieffer Rhein).
Mijn zadel heb ik onlangs verkocht omdat ik stop met rijden, maar heb heel veel plezier gehad aan dit model zadel.
Is een zadel wat je nog zelf laat zitten zonder dat je in een positie wordt gezet.
Als ik niet gestopt was met rijden had ik het zadel nooit verkocht.
Heb op veel zadels gereden, maar dit was echt de fijnste.

Ook het model ligt op veel paarden goed.
De kniewrongen kun je dikker of platter maken d.m.v. vullingen ( die je b.v. ook tegenwoordig ziet voor de kunststof zadels) er zit klittenband aan de binnenzijde van bovenste zweetblad.
Verder kan ik zo gauw geen minpuntjes bedenken, maar denk dat je zelf het beste kan beslissen.
Hoop dat je het ook een fijn zadel vind?

groetjes, Corrie

eindelijk update en foto's in mijn profiel!!!!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 19:55

Ja, die kniewrongen die je kan 'instellen' op je eigen voorkeur lijken mij erg handig.....
Ik ga morgen even voelen hoe hij zit. Ik vindt het model ook erg apart, met zo'n soort zitje in het zitvlak.....en die banen op het zweetblad...wordt, denk ik, een moeilijke keuze met de Kieffer Wien, als ze beide lekker liggen op mijn paard en lekker rijden.....

Weet jij toevallig wat die zadels nieuw kosten?? En wat heb jij voor jouw zadel gekregen, dan weet ik een beetje hoe de prijs is wat mijn zadelmaker ervoor vraagt.

Veni, vidi, vici

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 23:07

Hoi, hoi,

De Kieffer Udo Lange wordt naar mijn weten niet meer gemaakt, dus weet ook de nieuwprijs niet meer daarvan.
De Wien is nog welk te koop, prijs weet ik zo 123 niet maar je kan even bij de site van Divoza ofzo kijken.
Ik heb mijn zadel onlangs voor 225 euro verkocht maar moet erbij zeggen dat mijn zadel een reparatie had gehad en 17 jaar oud is (kwam ik ook pas achter hoor ) als je wilt weten hoe oud jouw zadels zijn zal ik wel vertellen hoe je dat kunt zien.
Maar ik vind dat je beter een ouder Kieffer zadel kunt hebben dan een nieuwere (kwaliteit van het leder van Kieffer was vroeger veel beter).
Laat nog even weten wat je hebt beslist, succes.

gr.Corrie

eindelijk update en foto's in mijn profiel!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers