wat is het nut van speciale paardrij t-shirts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

wat is het nut van speciale paardrij t-shirts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-04 19:23

ik zie dus echt het nut niet van speciale paardrij t-shirts Verward
in catalogi zie je vaak hele pagina's vol speciale t-shirts voor het paardrijden bedoeld, met een flink prijskaartje eraan...ik snap niet dat mensen die kopen Schijnheilig ik rij zelf gewoon in oude t-shirts, die lekker vies mogen worden, en ook nog lekker zitten. gewoon een simpel shirt dat je voor een tientje op de markt koopt!
rijden jullie met speciale paardrij t-shirts, en zo ja: waarom? om erbij te horen of omdat je het handig vind?

*ps, dit is niet bedoeld om de mensen die deze shirts wel dragen af te kraken, ik wil graag weten wat jullie ervan vinden, verder moet iedereen zelf weten wat hij/zij draagt*


prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:25

Ik rij er niet mee, ze zien er erg leuk uit, maar ze zijn mij te duur Haha!.

Extremely rare and Beyond Compare

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:26

ik rij ook het liefst in mn slobber t shirt met trainingsbroek en gympies..
jaja ik ben erg, maarja, heb echt geen zin in laarzen en ben te lui om me in mn paardrijbroek te hijzen...


zal nu wel heel bokt over me heen krijgen Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:41

promptertje schreef:
Ik rij er niet mee, ze zien er erg leuk uit, maar ze zijn mij te duur Haha!.

Ze zien er idd leuk uit, maar het prijskaartje is wat minder leuk. Is dus vooral bedoelt voor de mensen onder ons met wat meer geld dan ik heb! Knipoog
Ik zoek altijd wat aangesloten shirts uit bij H&M, is goedkoper en zijn ook leuk.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:42

ik rijd in zo'n shirtje van jim in marsletters Bloos! terwijl ik die jim fase allang ontgroeit ben, maar okee

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:48

Geen direct nut volgens mij zoals een fietsshirt voro een wielrenner wel heeft. Ik heb ze ook niet, mij ook te duur.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:33

Ze zullen waarschijnlijk het zweet sneller van het lichaam opnemen door de speciale stof die gebruikt is (Anky staat hierom bekend). Maar voor die prijs heb je vaak 3 andere shirts en kan je nog eens wisselen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:05

nut ??? niet................ Haha!
ja nut voor de portemonnaie van de paardenzaak, dat wel

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:09

idd, geen nut. maar ik heb er toch ook wel al eens een (of meer Scheve mond ) gekocht. Ik vind ze gewoon mooi. En ik draag liever aansluitende t-shirts om te rijden, dat hangt niet zo te wapperen
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:12

Het heeft wel degelijk nut
Ik rij over het algemeen in katoenen hempjes en shirtjes van de Wibra/Zeeman/Scapino die ik na een seizoen gewoon zonder schuldgevoel kan wegflikkeren.
Maar na het rijden of ander werk heb je wel een natte rug Scheve mond

Ik heb 1 Anky shirtje (in de uitverkoop gekocht dus het kon nog lijden Schijnheilig ) en die laat het zweet gelijk door zodat het kan verdampen en je kleren gewoon droog blijven.
Als ik wat minder krap bij kas zou zitten had ik er een stel bijgekocht, want vooral dat Mistygreen en Antraciet van Anky vind ik heel mooie kleuren.

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:27

Speciale shirts hebben zeker nut, ze zijn vaak van materiaal gemaakt dat vocht (zweet) goed transporteert of bv. dun/soepel is en toch warmte vasthoudt.
Dat soort kleren hoef je natuurlijk niet alleen in de ruitersportzaak te kopen; 'gewone' sportzaken hebben veel van dat soort t-shirts voor bv hardlopen of tennis. Ik loop regelmatig bv. een Perrysport in om op zoek te gaan naar koopjes Haha! .

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:35

Ik koop dat soort dingen dus ook vaak in de sport zaak.
Alhoewel de ruiterzaak wel erg leuke dingen heeft.
Maar de shirtjes van Harry Horse zullen heus niet zo goed zijn als die van Anky.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

texje
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:59

ik vind wel dat dresuurruiters netjes gekleed te paard moet, dus laarzen, (donkere) paardrijbroek en (donker) t-shirt. maar het nut van paarden t-shirts zie ik niet in. koop ze nooit, ik ga naar de zeeman ofzo en dan gooi ik ze ook naar een seizoen weer weg.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:03

Ik heb ze ook niet. De shirts die ik tot nu toe heb gepast zaten niet mooi en/of tekenden heel erg. Rij gewoon in 'normale' kleding (trui/t-shirt dan he).

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:04

Idd wat Sjuimpje zegt..ik heb ook een broek van Anky en n shirtje, en je merkt gewoont verschil in kwaliteit..je blijft zo'n beetje droog..

In die rijbroek schrok ik ook toen ik na een klein regenbuitje nog steeds een droge broek had Tong uitsteken

Maar meestal doe ik oude kleren aan..maar ik wil wel gewoon goede rijbroeken, maar tshirtjes enzo..die pak ik wel uit de kast van vorig jaar Knipoog

( Als je in de ruiterzaak bent is het trouwens wel érg verleidelijk er 1 ( of meer Tong uitsteken ) mee te nemen.)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yaffie en 90 bezoekers