gaat het gras bij jullie ook zo snel op???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:29

ja hier ook, gelukkig heeft het vandaag ebentjes geregend, maar ik kan ze wel elke keer om zetten, dus nog wel vers gras, alleen waar ze net hebben gelopen groeit net zo hard.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:41

haha, bij ns staat juist teveel, hebben ze het net een beetj kaal, gaat het regenen! maar er zijn tukken gemaait, dus daar kunnen ze lekker op van de week!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 15:45

hier is het nog niet weg, maar toen ze er net opgingen stond het gras tot net onder je knieen en nu is het toch al aardig bij gemaaid.
het ligt ook heel erg aan het soort grond wat je hebt, bij de ene blijft het langer staan en ergens anders is het weer zo weg...

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:02

Ik heb hier nog steeds geen regen gezien, wel veel donkere wolken, het waait allemaal over!

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:12

Hier kunnen ze het niet aangevreten krijgen , er staat er al weer 1 hoefbevangen.... op het moment kan die niet met die , een ander weer daar niet mee ... en nu staan de 8 paarden her en der in plukjes verdeeld , dus het komt er niet van dat ze 1 stuk wei goed kaalvreten ook , jammer genoeg. Hopelijk gaan ze snel bij elkaar kunnen allemaal zodat er 1 wei wat kaler wordt , zou wel prettig zijn gezien die van mij vorig jaar ook beginnend hoefbevangen was Scheve mond

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:25

gelukkig staat het bij ons niet knie-hoog, hij is door die groene sprietjes die er nu staan al aan de diarree.
hij heeft de hele winter op de wei gestaan, dus tis niet doordat ie opeens op de wei is gegooit dat hij aan de diarree is. maar het gras is zóó groen! heel kort, maar heel erg groen!
ben blij dat het ook nog niet eens lang is Scheve mond

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:14

Nou t wil juist niet op Haha! Ze staan nu 2 weken buiten, dag en nacht, nu met zn 6en. Op denk k 2 hectare land. Van mij mag het wel wat kaler, dan blijft die buik tenminste een beetje normaal. Haha! Ik heb het land zoiezo liever wat kaler. Bijvoeren kan altijd, maar haar laten stoppen met eten op t land niet, er s er al 1 naar binnen ivm spierbevangenheid Scheve mond

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 20:12

Er wordt bij ons geen stront geruimd dus je moet nu bij elke stap die doet zo'n beetje over de drollen heenstappen, ik heb 1 keer drollen weggehaald maar met 9 paarden blijf je aan de gang en aangezien ik de enigste ben die er op let heb ik het ook gelijk maar ogegeven.....elke keer 5 volle kruiwagens mest scheppen lijkt me ook niet zo goed voor mijn ruggetje Scheve mond

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:18

bij ons staan er steeds meer paarden 's nachts op de plaat om dat ze te vet worden.....
de ruinen staan nu in een klein stukje met veel groen wat ze niet opeten, dus die komen gelukkig snel weer dichter bij de boerderij (nu 20 minuten in draf aan de fiets Scheve mond )

Bij ons staan ze ongeveer 10 dagen op een weitje, na de koeien en de boer sleept het weitje meteen als de paarden eruit gaan.
Het is wel handig, als je wil weten waar je volgende weitje is, zoek je de koeien ff op

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:53

Het is eindelijk op. Stuk land is nu lekker kaal, mag van mij zo blijven. Maar ja, ik heb ezels en dat zijn dieren uit de woestijn. Dus met drie sprietjes gras hebben ze meer dan genoeg. Gevolg van al dat april en mei-gras: een dikke speknek!