Help... ontwormvraag/equimax

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Help... ontwormvraag/equimax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 22:29

Ik heb dus sinds kort een eigen paard. Ze is 1 april voor het laatst ontwormd. Ze heeft toen de eqvalan gekregen. Rond 1 juni moet ze dus weer opnieuw ontwormd worden. Nou zat ik net een beetje in de horseworld te bladeren en daar staat de wormpasta equimax in. Er staat dat die tegen het gehele wormspectrum werkt en ook tegen horzels en lintworminfecties. Er staat dat je dan een behandeling moet geven om de 6 maanden. Deze wormenspuit is verhoudingsgewijs dan veel goedkoper omdat je deze maar 2x per jaar hoeft te geven en de eqvalan 6x per jaar? Ik had wel een beetje met de zoekfunctie gezocht maar kon hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden.... Blond

Dus klopt het nou dat je die equimax maar 2 keer per jaar hoeft te geven en daarmee klaar bent wat betreft ontwormen?

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:26

had beter op ontwormen of ontworming gezocht. Daar zijn al veel topics over geweest met ook schema's die veel bokkers gebruiken.

Maar om op je vraag terug te komen. Equimax hoef je inderdaad maar 2x per jaar te doen maar tussenin ontworm je best nog met een andere ontworming met ivermectine in.