verbrande neuzen wat doen jullie eraan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:54

heb mijn paard ingesmeerd met faktor 30, resultaat (10 x erger verbrand dan het stukje wat ik niet had ingesmeerd). Voor mij zeker weten geen zonnebrand meer dus. Nu is hij ingesmeerd met modder uit de slootkant, is natuurlijk kost niks en zijn hele neus is bedekt met een laagje zand (doen ze in de natuur ook, rollen in het zand en je zo beschermen). Anders een lapje maar bij die van mij trekken ze die eraf, dus helpt uiteindelijk ook niet voor hem.

Ik heb in het begin wel na de zon met zinkzalf laten smeren om de wondjes te laten helen en de pijn iets te verzachten. Maar dat moet niet in de zon gebeuren.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:56

de mijne eet zonnebrand en modder eraf,
want als ie gras eet gaat ie met zn neus op de grond en weg smeersel.
nu heb ik bij de hypo een zalfje gehaald, werktt heel goed en als je het er goed op smeert blijft het tenminste zitten.
het ligt op stal en heb echt geen idee hoe het heet, maar als je het daar vraagt kunnen zij het vast wel voor je vinden!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:10

Mijn veegt de modder er ook wel af maar er blijft altijd wel een dun laagje zitten. Mijne is door de zonnebrand er slechter aan toe omdat het toch een beetje "vettig" is.

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:59

Meestal zonnebrand, maar deze zomer toch maar zalf..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:04

Gelukkig is het bij mijn paard niet echt nodig. In het begin toen ik haar net had, heeft ze er wel wat last van gehad en toen heb ik ook zo'n zalfje gehaalt. Werkte goed, maar nu niet meer nodig Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:06

Zonnebrand helpt toch echt prima bij mijn paardjes.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:11

Sizzy schreef:
Maar bij zonnenbrand moet je toch minimaal een paar keer per dag smeren, op een gegeven moment is het uitgewerkt, of afgesmeerd aan het gras.
Gaan jullie dan 2/3 keer per dag om z'n neus in te smeren?


2 x per dag smeer ik zijn neus in, werkt perfect. Je moet natuurlijk wel op waterbasis nemen. (voor het natte gras)

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:05

Oow daar heeft mijn pony nou ook heel erg last van
Maar ik smeer er altijd wat zonnebrandcreme op of uierzalf Tong uitsteken

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 10:06

wij gebruiken gewoon zonnebrand creme en helpt erg goed gewoon van de drogist, maar je heb ook van die kappjes maar dat halen ze er bij ons waarschijnlijk toch af..en voor de rest in hun stal laten Knipoog nee hoor geintje, dat zou wel zielig zijn...vind ik

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 13:46

ik vind niet dat je als je de neus van je paard insmeert tegen verbranden dat je dan een watje van je paard maakt Lachen .....ik smeer me zelf toch ook altijd in?.. *LOL*

ik smeer er gewoon zonnebrand op ...met een hoge factor.
en als het dan een beetje gaat verbranden dan smeer ik op de verbrande plekken sudo-cream (of je dat ook schrijft Haha! ) op....en dan zorgen dat het zoveel mogelijk is ingetrokken voordat ik er zonnebrand op doe..en dat gaat eigenlijk redelijk goed. Haar neusje verbrand eigenlijk altijd wel een beetje....maar tot nu toe valt het nog wel mee.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:00

Eigenlijk niks.......gemeen he! Alleen als ik merk dat ze verbrand is, smeer ik er ter verzachting wat uierzalf op.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:11

Ik heb het lekker makkelijk, heb een paardje met een lichtbruin neusje Haha!
Dus nix wat er kan verbranden.....Zo simpel is et Haha!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:56

Zwitsal (Babyzonnbrand Tong uitsteken)
helpt ook vet goed!
(Bij baby's is het altijd xtra beschermend ofsow,dus met een hoge factor helpt het bij mij altijd supergoed!)

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:41

wij hadden een ponny met een grote witte neus en daar stonden de blaren er op (vreselijk)
dus van te voren lekker met de zonnebrand in de weer ben je te laat dikke laag after sun erop!

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:43

Labello heeft hele handige lipbalsum met factor 25 ...en die smeer ik lekker op Maare's roze bekkie (oeps mond Knipoog )

Helpt heel goed....

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:48

Mijn paardje loopt er zo bij.
Afbeelding
Misschien niet zo'n mooi gezicht maar t werkt goed.
Zodra ik het masker om wil doen zakt ze al met haar hoofd dus ze vind het zelf ook prettig.
Beschermd tegen zon en tegen de vliegen

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:56

Ik smeer de neusjes van mijn paarden in met 'in het zonnetje" van Zwitsal. Dat helpt heel goed, is tenslotte ook goed voor de kwetsbare huid van baby's. Heb nooit meer een paard met n verbrand neusje. OK dan!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 17:00

Jellie, vraagje aan jou: Ik wil zoiets nl ook maken voor Novia, maar las ergens dat zo'n lapje ook de neusgaten kan bedekken als ze gedronken hebben, en dat ze dan dus door die natte lap geen andem meer kunnen halen.
Hoe gaat dat bij jou?

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:24

De vorige eigenaresse van Flanna heeft dit gemaakt. Aan het vliegen masker heeft ze een deel klittenband gemaakt. En meerdere stukken van handdoeken heeft ze ook van klittenband voorzien.
Het doekje valt redelijk breed rond haar neus en houdt op de e.o.a. manier toch haar neusgaten vrij. Ze kan gewoon zonder problemen uit de sloot drinken iig.
Het klitteband is ideaal. Je kan als de handdoekjes vies worden zo weer een nieuw doekje erop doen.