Hoe onderhoud je de Mountain Horse laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Hoe onderhoud je de Mountain Horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 17:13

Ik heb pas een paar Mountain Horse High Riders aangeschaft, en in de winkel adviseerden ze om ze eerst met een vochtige doek af te nemen en er daarna Rapide lederdressing op te doen. Ik heb dat spul dus maar gekocht, maar... hoe gebruik je het? Ik bedoel, moet je na elke rit dat spul gebruiken (als ze vuil/nat zijn geworden), 1 keer in de week, of....? (dit is m'n eerste paar leren laarzen Knipoog ). Hoe onderhouden jullie je Mountain Horse laarzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:16

Eigenlijk niet Bloos!
Af en toe spuit ik ze even af met de waterslang als ik de paardenbenen afspuit.
Zal ze binnenkort eens gaan doen want ze zien er niet uit, en lederdressing heb ik zat liggen

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:23

Ik heb mijn mountain horse laarzen nu 2,5 jaar ofzo en heb ze tot nu toe 1 keer in de schoenpoets gezet en 2 keer met Hamanol er over heen. Haha! Dus echt veel onderhoud pleeg ik er niet aan Schijnheilig

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:08

Ik heb ze ook nog niet zo heel lang, maar ik ondehoud ze elke week!!
Afnemen met een natte doek en dan in het leervet!!!

Gr.Danielle

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:10

Volgens mij heeft adriana van bokt die ook. Na het bezoekje in Feerwerd zaten die dingen onder de klei Knipoog Vraag haar maar even hoe ze die schoon gekregen heeft!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:39

Wel belangrijk is om ze weg te zetten met lege plastic flessen erin, als laarzenspanner. Wij hebben 2 paar en van allebei waren de ritsen uitgescheurd.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:42

amondi schreef:
Wel belangrijk is om ze weg te zetten met lege plastic flessen erin, als laarzenspanner. Wij hebben 2 paar en van allebei waren de ritsen uitgescheurd.


Bij die van mij ook. Bloos! Iedere keer dezelfde kant. Nu hebben ze zolen helemaal losgelaten (aan de buitenkant he ) en zijn ze zo slap als ik weet niet wat. Lips are sealed
Ik heb ze anderhalf jaar aangehad, wat een rotdingen. Boos!
Ik deed trouwens 1x in de 2 weken ofzo een beetje invetten (idd met rapide) en zon beetje iedere dag met een borsteltje de modder van de zolen af (als dat nodig was).

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:03

amondi schreef:
Wel belangrijk is om ze weg te zetten met lege plastic flessen erin, als laarzenspanner. Wij hebben 2 paar en van allebei waren de ritsen uitgescheurd.




Mij is geadviseerd om ze LIGGEND op te bergen met de RITSEN DICHT, want als ik ze neer zou zetten met de ritsen dicht, dan zouden ze inderdaad sneller kapot gaan. Ik heb ze nu 2,5 jaar en nog geen last gehad, ja oke weleens dat een rits niet goed dicht wil, maar even met een borsteltje de rits schoonmaken en klaar Knipoog

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 21:34

Ik heb al van iemand gehoord dat die ze ondersteboven hangend bewaarde vanwege het inzakken Haha!
Wel een goede tip met die flessen, maar voorlopig gebruik ik gewoon nog die kartonnen dingen die er al inzaten, net zo makkelijk Knipoog

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:56

Hahaha ik laat idd ook de kartonnen dingen erin zitten en idd die van mij zaten onder de drek, ik heb toen de slang erop gezet en daarna met een doekje afgenomen die vol zit met ledervet van Rapide.
Ik maak ze eigenlijk iedere dag schoon, dan blijven ze ook zo mooi glimmen!