Waar haal ik een bijrij/verzorg pony vandaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Waar haal ik een bijrij/verzorg pony vandaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 16:01

Ik was een tijdje gestopt met rijden, maar ben nu weer begonnen op een nieuw manege.
Ik kon eerst helemaal niet doorzitten en galoperen, dan zat ik helemaal niet stevig, maar het ging zo goed op de nieuwe manege, ik had er geen problemen mee om op Nugget te blijven zitten, ik was helemaal verbaast!

Ik wil heel graag een verzorgpony/paard of een bijrijpony/paard maar ik rij nog maar iets meer dan een half jaar ofzo.
Ik geloof wel dat ik nu ingedeeld ben bij een half gevorderde of bijna halfgevorderde les.
Ik geloof ook dat dat doorzitten en galoperen wel goed komt en verder weet ik wel de figuren en dat soort dingen. Maar een verzorg paard is natuurlijk heel anders om op te rijden dan een manege paard... je moet véél meer weten en kunnen bij het rijden.
Maar goed als ik op die manier wil leren rijden zal ik eerst een verzorgpaard moeten, lijkt mij.

Is er een kans dat iemand het aandurft zijn paard aan mij toe te vertrouwen en zo ja waar vind ik diegene???
En als ik een advertentie moet schrijven wat moet ik er dan in zetten?
Niet ervaren, beetje ervaren, gemiddeld ervaren...enz. ruiter zoekt verzorgpony?
Ik hoop dat jullie tips hebben want ik wil wel ooit een verzorgpony, dat lijkt me echt helemaal te gek!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:36

Als ik jou was zou ik een eerst op marktplaats zoeken, als je niets kunt vinden kan je daar een advertentie zetten. Vermeld iig niet meer ervaring dan je hebt, schrijf gewoon dit verhaal wat je hier neer zet, maar dan iets anders verwoord. Voor jou lijkt het me wel heel belangrijk dat je bij een verzorg/bijrijdpaard begeleid wordt.
Je moet er wel op rekenen dat er in jouw omgeving een bijdrage gevraagd wordt!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:30

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die zo iemand bij hun paard vertrouwen. Het gaat er bij de meeste mensen vooral om dat je goed voor het paard bent, en dat je dan nog niet zo goed kan rijden is soms geen probleem bent. Als je maar goed voor het paard bent.
Mijn vorige verzorgpony heb ik 'gekregen' doordat die eigenaresse iemand voor die pony wilde die niet zo veel op de manege kwam, dus voor wie het echt speciaal was om een verzorgpony te hebben. Ik heb in die tijd erg veel geleerd (ook met rijden). Want je blijft steeds leren. Misschien dat je in het begin bij iemand kan helpen met de verzorging, en als ze je vertrouwen bij hun paard(en) dat je er wel op mag rijden.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:10

er zijn genoeg mensen die meiden zoals jou een kans wil geven
ik heb zelf vroeger ook die kans gekregen en er van geleerd
en ik geef zelf nu ook 2 jonge meiden die zelfde kans
je kunt inderdaad een advertentie plaatsen op marktplaats
maar ga niet overdrijven kwa je ervaring (dat gebeurd heel vaak)
je hoeft ook niet perfect te kunnen rijden om een verzorgpony te krijgen
als je maar eerlijk bent en vriendelijk met het paard omgaat