Voer van een jaarling!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:59

Ik denk ook niet dat wij er wat zinnigs van kunnen zeggen. Ieder paard is verschillend, en allemaal hebben ze een andere voedingsbehoefte.
Ik heb op het moment twee jaarlingmerries (arabs), de ene krijgt 1,5 kg per dag, de ander 4. Ze staan nu nog een paar uur per dag op de wei, over een paar weken gaan ze dag en nacht de wei op voor de zomer. Dan zullen ze in eerste instantie ook nog bijgevoerd worden, later misschien niet meer. Hangt er helemaal vanaf hoe ze het doen op gras.
Je doet er in elk geval goed aan om bij de fokker de vragen wat ze gewend is aan voer, en je daaraan aan te passen. Verder is het een kwestie van kijken. Voeren doe je niet op schema, maar op het oog.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 21:02

Nou, ik heb vanmiddag veulenbrok gehaald en een liksteen... Ik zal eerst vragen wat ze gewent is om bij gevoerd te krijgen...

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:03

Ik voer mijn New Forest twenter(ja, ze wordt al groot) een kwart kilo subli basisbrok. Dit krijgt ze gewoon in 1 keer. Ook voor ik mijn paarden af en toe(1x in de 2 weken) slobber.

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:11

Mijn New Forest enter krijgt niks bijgevoerd. Die loopt in een natuurgebied en die graast erg gevarieerd. Distels, brandnetels, bomen, boomschors, berenklauw, gras, riet. Dit is wat ik heb kunnen herkennen en gezien heb. Er zal vast en zeker nog meer zijn wat hij vreet. bijv. brood wat bezoekers komen voeren Verward

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:49

Ik heb een KWPN jaarling, ze staat nu ook dag en nacht op de wei.
Haar voer ik 1/2 basisbrok van subli per dag.
Ze krijgt dus gras en brok verder niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:53

Gewoon een goed stuk gras Haha! Haha! Haha!