Ervaringen Stubben Tristan gevraagd+vraagjes

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sandra1977

Ervaringen Stubben Tristan gevraagd+vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 20:37

Ik ben op zoek naar een 'nieuw' zadel voor Niels, heb nu een bruine Kieffer maar wil graag een zwart dressuurzadel.....(tja,luxe probleem)

Ik heb nu een Stubben Tristan dressuurzadel op proef, deze mag ik enkele dagen uitproberen om te kijken of hij past en bevalt.....
Op zich is dit dus nog een net zadel, ben ook erg benieuwd hoe hij rijd...

En hoe kan je nagaan hoe oud het zadel is?? Er staat wel iets van een code in 1 van de zweetbladen.....maar of je daar de leeftijd aan kan achterhalen weet ik niet.

Mijn vraag is dus of er mensen zijn met zo'n zadel en wat jullie ervaringen zijn.....

Veni, vidi, vici

Te koop: Eiberweg 38, 7701 VE Dedemsvaart http://www.noordoostwonen.nl/13-b7b5-29 ... s8.twitter

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:41

Ik heb sinds kort er eentje en moet er nog een beetje aan wennen. Het is een zadel met ingebouwde voorsingel, zodat die niet snel naar voren glijd. Als hij goed op je paard past is het een fijn zadel.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015, mis je....
[VN] Esmeralda en Eclipse; Boktveulens 2009

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:52

je kunt een zadel altijd meenemen naar een zadelmaker die je een redelijke schatting van de prijs en leeftijd kan geven. Ik zelf rijd altijd Stubben en ben daar heel tevreden over. Kwalitatief goede zadels en kunnen zeker ook tegen een stootje. Ben nog eens achterover gegleden met paard en toen braken de singelstoten wel af vanwege de druk, maar dat is gerepareerd alweer 2 jaar geleden en nooit meer iets aan gemankeerd. Hiervoor hadden we een Kiefer en daar rijd ik echt nooit meer op, vreselijk.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:20

Ben ook een Stübben-fan. Heb diverse modellen gehad en nog 2 in bezit. Liggen allen goed op diverse paardenruggen.
Alleen, niet alle Stübben dressuurzadels hebben keilkussens. Is afhankelijk of je dit wilt .. of niet. Heb je een foto van het zadel?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:34

wij hebben er sinds kort 1 voor merel. (wel een hele oude.. maar tis een tristan) en hij rijd erg lekker

een stalgenoot van me heeft hem ook(maar dan de nieuwere versie) en ik vind het 1 van de lekkerste zadels om op te rijden.
als hij lekker ligt op je beesie is het zeker een aanrader.
het is alleen wel eennadeel dat ze niet heel geschikt zijn voor een paard met veel schoft. vanwege die kamer die niet geheel terug getrokken is.. maar ik weet niet of dat tegenwoordig er al op zit Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:55

ik heb ook een stubben maar geen tristan, ikheb de scandics en ben er wel tevrden over alleen het leer wat over het zitvlak heen zit slijt wel erg gauw en ziet er dus best lelijk uit terwijl ik heb nog maar sinds januari heb en toen ook nieuw gekocht

HOI

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 19:05

alja schreef:
ik heb ook een stubben maar geen tristan, ikheb de scandics en ben er wel tevrden over alleen het leer wat over het zitvlak heen zit slijt wel erg gauw en ziet er dus best lelijk uit terwijl ik heb nog maar sinds januari heb en toen ook nieuw gekocht

Tja, het zitvlak van de Stubben die ik momenteel uitprobeer is ook nogal lelijk. Er zitten wat krakjes in het leder, volgens de zadelmaker komt dit omdat het zadel in het verleden niet goed onderhouden is.
Ik had er even wat olie opgedaan en dat werd bekant naar binnen geslurpt door het zadel.
Verder zit hij wel redelijk lekker, voor zover ik dat kan beoordelen na er pas 1 keer mee gereden te hebben.....
Misschien dat ik komende week nog maar eens ga kijken bij hem om te zien of hij er nog wat anders tussen heeft liggen......heb ik wat vergelijkingsmateriaal.....

Veni, vidi, vici

Te koop: Eiberweg 38, 7701 VE Dedemsvaart http://www.noordoostwonen.nl/13-b7b5-29 ... s8.twitter

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie