probleempje met buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

probleempje met buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 21:42

hallo allemaal ik zit met een probleem,ik wou vandaag is een andere route rijden in het bos wat ik bijna nooit doe,,maar nou was ik al gespannen en onzeker hoe het zou gaan,en dat voelde mijn paard en rende ook weer terug,en wou dus die kant niet op..hoe kan ik er voor zorgen dat het wel gaat,en dat ik ook automatisch niet gespannnen ben,ik heb het alleen op een openvlak,niet in het bos ofzo dan heb ik wel lef om door te drukken,maar op openvlak ben ik onzeker dat die er vandoor gaat,,hoe kan ik het oplossen dat mijn paard wel die kant op wil!!!!zodat die niet tegen sputterd of steigert.. gr


Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 21:58

iemand een tip!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:09

Als je te gespannen bent, jezelf ontspannen. Gewoon rustig blijven, want dan merkt je paard dat er niks engs is. Voorts kan je een rustig paard zoeken, en daar mee gaan samen rijden, zodat jullie allebei op die ander kunnen gaan vertrouwen. Verder kan je ook gaan wandelen, dus ernaast lopen om meer vertrouwen in elkaar te krijgen.

Je moet je zelf gewoon aanleren om zo te denken van: Mijn paard gaat niet raar doen, en ik ga gewoon lekker rijden, en we komen niks tegen waar we van gaan flippen. Gewoon ontspannen joh. Dat is echt het belangrijkst Lachen Veel succes!

Crista

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 10:04

ik heb een poosje gehad dat ik het een beetje eng vond om naar buiten te gaan (na een val MET mijn paard) en sindsdien rijd ik altijd met martingaal, gaat perfect! eigenlijk is hij nooit in werking maar voor mijn gevoel helpt het wel, en idd probeer eens met iemand anders te gaan rijden en gewoon zo rustig en ontspanne mogelijk blijven....suc-6!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vaiqua, xHaithi en 26 bezoekers