welk soort stal in huurwei zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

welk soort stal in huurwei zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 19:57

hey
misschien kan ik binnenkort een weide huren voor m'n paard. Die zou dan eindelijk thuis kunnen staan (100m achter ons huis). De weide is reeds afgezet met schriklint en dergelijke, alleen staat er geen stal op.
Ik wou graag weten wat voor een stal jullie hebben staan? Het moet wel degelijk zijn, en niet instorten als er een stevige wind staat, bij hagelbuien of als mn paard er zijn staart gaat tegen schuren.
Heb gelezen over die zelfbouwpakketten, maar dat kost 1600 euro voor een stal van 3 op 3,5 en dat vind ik wel wat veel.
Hebben jullie zelf een houten stal gebouwd (welke soort hout,...) of bv een container? Die zou je naar het schijnt vrij goedkoop kunnen krijgen.. Die zou ik dan binnenin met dunne houten planken kunnen afzetten en rubber. Maar is daar genoeg ventilatie in en licht??
Kortom: wat is een ideale stevige paardenstal?
alvast bedankt voor tips!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Ineke2

Berichten: 33074
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:59

Heb je eerst wel nagevraagt bij de gemeente of een schuilstal wel mag?!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:00

op marktplaats staat containers te koop. Deze kun je vaak kopen en dan zijn het 2 stallen. Zit dan al een schot tussen. Kun je misschien delen met iemand!

Deze zijn erg stevig!!

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:01

Ja, ten eerste; Tof voor je dat je paardje bij huis kan! En inderdaad, las ik in jou schoenen stond zou ik voor een container kiezen. Een dergelijke stal in een landje moet vooral beschutting bieden tegen regen, felle zon en vorst en een containertje is daar ideaal voor! Je moet de container wel goed afwerken dus houten platen is perfect aan de muur en de bodem is ook heel belangrijk, dat er geen roest in zit bv... Succes!

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:01

marktplaats --> stalling/weiland en dan purmerend.
dat lijkt mij een goede container. Opsalgruimte voor tuig enz

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:23

Ineke2 schreef:
Heb je eerst wel nagevraagt bij de gemeente of een schuilstal wel mag?!

das wel een goede vraag, maar het staat hier overal vol met stallen op de weides Scheve mond
En in een dorp met 3 straten weet ik niet of ze eigenlijk der zo veel erg in gaan hebben?? De weide ligt tussen andere weides, en alle mensen hier hebben paarden, dus die gaan alleszins niet klagen vermoed ik..
Moet je daar bouwvergunning voor aanvragen ofzo?
xxx

anderen: bedankt voor tips ivm marktplaats! Lachen

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 14:39

Heb gisteren gebeld naar een bedrijf dat containers verbouwd tot paardenstallen. Ze hebben daar ook trailers en dergelijke. Maar viel bijna achterover van de prijs!
1 box container is 2250 euro!
En een schuilstal (dus gewoon 3 wanden) is 1625 euro Scheve mond
Bij nader inzien gaan we zelf wel een stal maken van hout Scheve mond
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:04

KimS"]
[quote="Ineke2 schreef:
Heb je eerst wel nagevraagt bij de gemeente of een schuilstal wel mag?!

das wel een goede vraag, maar het staat hier overal vol met stallen op de weides Scheve mond
En in een dorp met 3 straten weet ik niet of ze eigenlijk der zo veel erg in gaan hebben?? De weide ligt tussen andere weides, en alle mensen hier hebben paarden, dus die gaan alleszins niet klagen vermoed ik..
Moet je daar bouwvergunning voor aanvragen ofzo?
xxx

anderen: bedankt voor tips ivm marktplaats! Lachen
[/quote]

En toch zou ik wel even informeren.
Hier in de buurt staan ook alle weilanden vol met stallen en toch mogen wij er niks neer zetten Verdrietig
Bouwvergunning is waarschijnlijk niet nodig, je kan een verplaatsbare stal neerzetten (container).

Ik zou persoonlijk ook voor een container gaan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:11

je kunt containers ook huren , dat valt wel mee qua prijs
en tweedehandse zijn ook wel te doen, die kun je nl voor bijna dezelfde prijs weer verkopen
ze zijn stevig, en er is een soort van tijdelijke vergunning voor te krijgen volgensmij... maar dat zou je eens moeten navragen door een andere gemeente te bellen ( anders is het wel erg doorzichtig) is je weilandje een beetje achteraf en kun je de container een beetje in een hoekje zetten waar ie niet opvalt, dan zal de gemeente er nie moeilijk over doen
meestal zijn het de jaloerse (??) mensen die gaan klagen Boos!
een zeecontainer is praktisch, heel erg stevig, je kunt er ook een goed slot op maken , zodat je ook wat spullen kan laten liggen .

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:06

hmm ja misschien wel. Maar als het dan niet mag? Scheve mond Hij moet toch wel kunnen schuilen? In Belgiƫ is er nog niet zo lang een wet dat elk paard (of koe, ezel, ...) op een weide een schuilstal MOET hebben. Dus hoe kunnen ze dan verbieden een schuilstal te maken Verward
Ik kan moeilijk nog een stal in onze tuin zetten Scheve mond er is nog wel een plaatsje, maar dat is ook niet handig he
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:08

voor stallen moeten vergunningen aangevraagt worden, in mijn gemeente is het zo dat je stallen mag zetten mits ze afbreekbaar zijn ( zoals een container, die kan zo weggehaald worden )
of je daar een vergunning voor moet hebben weet ik niet.. nooit gevraagt Haha! maar ze staan er al wel 5 jaar !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, Lis_Ol, LWDaisy en 91 bezoekers