Gaan ze naar de slacht???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:23

gijsenkim schreef:
Dat vertelt hij om jullie niet teveel verdriet te doen, maar ze gaan gewoon naar de slacht, en das helemaal niet erg. Dat jij dit nu weet is ergens ook wel fijn, maar ontzie de kleine kindertjes een beetje en ga niet lopen schreeuwen dat die paarden naar de slacht gaan op stal Haha!


Dat denk ik ook
Bij ons op de manege doen ze dat ook vaak, omdat we dat soort verhalen kleine kinderen niet willen aandoen, die huilen sowieso al omdat de pony weg is.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:28

Nee naar Italie... Daar gingen de slachtpony's bij ons op de manege altijd heen. Achteraf zou dat trouwens niet eens echt gelogen hoeven zijn, ik geloof dat er veel slachttransporten naar Italie gingen (gaan??), alleen wij als kleine manege-meisjes hadden ons dat reisje naar Italie wel anders voorgesteld Knipoog Wel was ik een illusie armer toen ik erachter kwam dat 'Italie' eigenlijk 'slacht' betekende.
Eigenljk vind ik het een beetje belachelijk. De dood hoort bij het leven, ook pony's gaan dood en wat als dat kleine meisje zelf een pony krijgt die op een dag het leven laat?

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:29

Ja maar voor veel kleine kinderen is het niet fijn te horen dat de pony waar zij zo van houden doodgemaakt gaat worden, dan kan je beter de illusie houden dat ze ergens heen gaan waar ze het fijn hebben, veel kinderen begrijpen nog niet dat ze als ze dood zijn, geen pijn meer hebben, die vinden het gewoon zielig.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:32

Zit ook wel wat in hoor, natuurlijk is het niet fijn. Maar ik weet nog dat ik me goed bezeken voelde toen ik hoorde dat Pepper helemaal niet op een mooie groene wei in Italie liep maar waarschijnlijk was verwerkt in de bolognese-saus Haha!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:35

Ahhh ik zie dat nou helemaal voor me, zo'n meisje die ineens beseft wat er met al die paardjes is gebeurd, echt zo van *shock*

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:39

Ik ben geloof ik toen ook zeer verontwaardigd naar de manegehouder gegaan Schijnheilig (zal een jaar of 10 geweest zijn Haha! )

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:41

Mij is vroeger ook verteld dat mijn lievelingspony op ponykamp "naar een heel groot weiland was, op vakantie, want hij had pijn in zn voeten en nou kon hij lekker op de wei spelen.."
Uhu, ik was toen heel blij dat hij lekker op de wei mocht staan, lekker vakantie, wat een lief manegemeneertje.. Haha!
Not, even later werd met verteld dat t beessie al lang de pijp uit was.

Het zij zo, ik vind het eigenlijk wel handig om het zo te vertellen, de paarden krijgen heerlijk vakantie op een grote weide waar ze voor altijd mogen spelen... fijn voor ze toch ?
Beter dan dat er cru tegen zo'n kind van 8/9 wordt gezegd : "Punky/Dinky/Fluffy whatever is geslacht, vermoord, morsdood...

Zoiets voor dieren heet de Rainbow Bridge... daar spelen al die paarden met vakantie fijn Haha!
Laatst bijgewerkt door SANEX op 17-05-04 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

14cecile14

Berichten: 2726
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:42

ik denk het ook wel dat ze daar heen gaan. Maar zijn ze er erg aan toe als ze naar da ding gaan?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:43

Ze zijn dr erger aan toe als ze afgemat en 'op' met kreupelheden e.d blijven staan,ook al is het wel echt in een weide, een paard dat echt veel pijn heeft is beter af bij de slacht

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:44

SANEX schreef:

Beter dan dat er cru tegen zo'n kind van 8/9 wordt gezegd : "Punky/Dinky/Fluffy whatever is geslacht, vermoord, morsdood...


Er is ook een gulden middenweg SANEX. Dit is inderdaad wat cru...
Haha!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:46

Haha tegen zo'n kindje van een jaar of 8: je lievelingspaard is vannacht door de kop geschoten en in stukjes gehakt, als je naar de winkel gaat kan je ook een stukje kopen Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:48

Als je nou een pakkie paardenvlees koopt, en je legt dit in de vriezer, hebbie fluffybeest voor altijd bij je, is dat niet even fijn ?! Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:52

Fluffy is vermalen in een grote gehaktmolen en hij zit nu samen met Dinkie het kalfje in een frikandel, gezellig he? Haha!

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:57

haha Haha! nouja als je anti-vleeseten bent moet je dat tegen al die kindjes zeggen, dan komen ze meteen bij je clubje Tong uitsteken

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:19

Nah zeg doe niet zo flauw...Knipoog
Bij mij op de manege zeiden ze ook altijd dat ze naar het paardenrusthuis waren gegeaan. Ik geloofde er altijd heilig in totdat ik er uiteindelijk achterkwam dat het paard naar de slacht was gegeaan! Maar ik vind het nog steeds oneerbiedig voor het paard, hij heeft altijd z'n best gedaan in de lessen en dan brengen ze 'm naar de slacht om er toch nog wat geld voor te vangen. Laat 'm dan inslapen! Dat lijkt me toch wel iets paardvriendelijker. Eerst nog reizen in die *** trailer en dan nog naar de nege slachter... neh bah als mijn Pony om 1 of andere reden niet meer kan, laat ik d'r inslapen.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:20

enge slachter, sorry typfoutje....Lachen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:24

Op de manege waar ik vroeger reed gingen de paarden altijd voor een paar weken de wei op en dan gingen we met alle kinders nog een keer kijken.
Daarna waren wij het vergeten en zijn ze ongetwijfeld naar de slacht gegaan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:49

Marloez schreef:
Nah zeg doe niet zo flauw...Knipoog
Bij mij op de manege zeiden ze ook altijd dat ze naar het paardenrusthuis waren gegeaan. Ik geloofde er altijd heilig in totdat ik er uiteindelijk achterkwam dat het paard naar de slacht was gegeaan! Maar ik vind het nog steeds oneerbiedig voor het paard, hij heeft altijd z'n best gedaan in de lessen en dan brengen ze 'm naar de slacht om er toch nog wat geld voor te vangen. Laat 'm dan inslapen! Dat lijkt me toch wel iets paardvriendelijker. Eerst nog reizen in die *** trailer en dan nog naar de nege slachter... neh bah als mijn Pony om 1 of andere reden niet meer kan, laat ik d'r inslapen.


Deze discussie is ookal honderden keren op bokt geweest en de meningen blijven verdeeld wat plezieriger is voor het paard; slacht of euthanasie...gebruik de zoekfunctie maar eens als je de discussies lezen wil.


Overigens zou een pony van onze manege naar Oostenrijk zijn omdat dat beter is voor zijn luchtwegen, jaja.....

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:48

Nou eerlijk gezegt lijkt me het heel logisch wat plezieriger is voor het paard...

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:24

Bij ons op de manege hebben ze 1 x eerlijk verteld dat een pony naar de slacht toe was. Maar het rare was dat ie na een paar maanden gewoon weer terug was Verward Verward Verward . Dat is nog es een heel andere leugen Haha! !