Leren laarzen en schoensmeer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Leren laarzen en schoensmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 19:49

Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat je je laarzen (bijna) alleen met schoenpoets moet onderhouden, omdat dit beter is. Nu lees ik op de site van anky, bij de tips hoe je laarzen gaan glimmen, dat je de schoenpoets alleen aan de buitenkant van je laars moet gebruiken omdat je je shabrak anders bijna niet meer schoonkrijgt. Hoe lossen jullie dat op? Ik bedoel dus voor de binnenkant van je laars...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:51

Gewoon niet doen. Ik heb mijn laarzen nog nooit erover horen klagen Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:22

Ik heb bij de ruitersportwinkel te horen gekregen dat je ze niet met gewone schoenpoets moet poetsen maar alleen met laarzenwas. Inderdaad de binnenkant smeer ik dunner in en poets ik goed uit.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:24

Ik heb al zoveel verschillende dingen gehoord, dat ik echt niet meer weet waar ik ze mee moet schoonmaken Boos!
Eerst raadden ze me rapide ledermelk aan, 2 maanden later is dat het slechtste wat je je laarzen en kan doen en moet ik laarzenvet gebruiken... en schoensmeer.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:25

Mij hebben ze ook verteld dat ik het eerst moet schoonmaken met een vochtige doek (gewoon water dus) en daarna met schoensmeer en geen andere middeltjes.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:44

In schoensmeer zit niks van vet, dus lijkt mij dat je laarzen op den duur uitdrogen als je alleen maar schoensmeer gebruikt. Ik gebruik gewoon leerzeep.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:59

schoensmeer gebruik je als onderhoudsmiddel om je leer te voeden en te onderhouden
lijkt mij dat daar toch iets vettigs in zit

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:02

En mij hebben ze weer verteld dat je je laarzen juist alleen maar met schoensmeer moet poetsen en absoluut niet met leervet oid. Ik poets mijn laarzen nu ruim vier jaar met schoenpoets en ze zijn niet uitgedroogd ofzo en het "zwarte" shabrakken-probleem heb ik ook niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:07

een sjabrak steekt volgens mij bijna niet uit onder het zadel vandaan ,
moet je wel erg je best doen om je laars op je sjabrak te planten

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:15

Ik maak mijn laarzen ook schoon met schoenpoets (net gedaan, want morgen wedstrijd!). Ik heb ook gehoord dat dat het beste is en mijn laarzen voelen bepaald niet droog aan...en ook nog geen wit sjabrak in een zwarte omgetoverd dmv de laarzen! Haha!

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:50

ik maak ze heel simpel schoon met zadelzeep en daarna gaat er zadelvet, lederdressing, laarzenwas of net datgene wat t dichtste bij staat er overheen Knipoog
heb een paar leren laarzen nu een jaar of 5, gebruik ik inmiddels niet meer voor wedstrijden maar wel voor t gewone rijden, en een paar leren laarzen voor wedstrijden en soms heb ik die ook met les aan, en die zien er nog als nieuw uit, zijn beide van derby trouwens

maar laatst zei er iemand dat je leren laarzen alleen met kiwi schoenpoets moest onderhouden, maarja ze zijn nog mooi zwart dus voorlopig hou ik het bij schoonmaken met zadelzeep(doen ze bij de bereden politie in boxtel trouwens dagelijks, na t rijden meteen laarzen en alles met zadelzeep schoonmaken Knipoog ) en invetten met laarzenwax(die van pax is superfijn die heb ik bij mn laarzen erbij gekregen) of ledervet of equi lederdressing, die is ook heel fijn

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

_karin_

Berichten: 3911
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Leren laarzen en schoensmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 07:33

Ik heb net nieuwe leren laarzen gekregen met laarzenwas erbij, hoe kan ik ze het beste schoonmaken? Doordat er eerst een prijskaartje opzat, en die eraf is gehaald, kan ik de gebruiksaanwijzing niet meer zien.

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

SorayaDL
Berichten: 507
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Leren laarzen en schoensmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:59

Ik maak het eerst schoon met een vochtige doek en daarna smeer ik het gewoon helemaal in met schoensmeer. Ze blijven hierdoor heel mooi en ik heb ook echt geen last van een afdruk op de chabrak. Maar ik zou dan ook wel hele korte beentjes moeten hebben of een hele lange chabrak

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Leren laarzen en schoensmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:20

asia schreef:
Ik maak het eerst schoon met een vochtige doek en daarna smeer ik het gewoon helemaal in met schoensmeer. Ze blijven hierdoor heel mooi en ik heb ook echt geen last van een afdruk op de chabrak. Maar ik zou dan ook wel hele korte beentjes moeten hebben of een hele lange chabrak


Zo doe ik het ook.
Van zadelzeep en leervet worden je laarzen erg slap. Kan geen kwaad als het stug leer is maar anders zakken ze binnen no time in.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

aanoniem
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:21

om ze mooi te laten glimmen moet je er sla olie op doen! is nog gezond voor je laars, en ook nog mooi glimmend!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-06 11:22

We zijn nu twee jaar verder en ik poets ook heel m'n laars met schoensmeer, behalve als ik wedstrijd heb en lui ben, dan doe ik alleen de buitenkant...

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:22

aanoniem schreef:
om ze mooi te laten glimmen moet je er sla olie op doen! is nog gezond voor je laars, en ook nog mooi glimmend!!

Niet voor leren laarzen hoor

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:57

Oud topic, slotje dus.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 30 bezoekers