Mank

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Spikkel

Mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 19:07

Ik moet volgende zaterdag een proefje rijden op de manege met ook theorie vragen , je moet dus weten hoe je kan zien dat een paard mank staat.

Ik weet wel hoe je ziet dat een paard mank staat maar hoe ik dat moet verwoorden Verward ?

Dus hoe zie je dat een paard mank staat ? Wil toch wel wat voorbereid zijn en aangezien ik dus geen theorie heb moet ik alles zelf maar uitzoeken Verward .

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:09

mank? mank is alstie kreupelt.. dat zie je dus niet met staan..
bedoel je soms of hij vierkant staat of niet? of dat hij op rust staat met een been??

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 19:25

Gewoon weten wanneer een pony mank is , op het blad staat :

*weten wanneer een pony mank staat.

dus als ik die vraag krijg :
Hoe zie je dat een pony mank staat ?

Ik zou zeggen als ie mank staat maar daar zijn vaste andere woorden voor Tong uitsteken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:49

Belgisch blijft moeilijk! Denk een beetje net zoals Gekke koei. Op rust is in ieder geval niet goed. Een kreupel paard, plaats zijn voet ook wel onder de massa vandaan, zodat hij er minder op rust. Misschien wordt at bedoeld? Maar om nou te zeggen dat je kan zien dat ze kreupel zijn aan hoe ze staan dat is lang niet altijd het geval.

Tessya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:02

Als ze mank lopen vallen ze met lopen op het gezonde been. Ze ontlasten dus het zere been. Met (stil)staan zie je meestal niks aan ze, tenzij het been in een bijzonder rare stand staat natuurlijk Tong uitsteken

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 20:05

Tessya schreef:
Als ze mank lopen vallen ze met lopen op het gezonde been. Ze ontlasten dus het zere been. Met (stil)staan zie je meestal niks aan ze, tenzij het been in een bijzonder rare stand staat natuurlijk Tong uitsteken

Ik zocht dus naar dit antwoord Knipoog ! Bedankt Tessya Lachen !Ik snap niet wat er niet aan te begrijpen viel aan mijn vraag Verward ? Stel dat je pony mank loopt , hoe ga jij dan zien dat hij mank is , word er eigenlijk bedoelt.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:31

ja heej zoals je het nu zegt klopt het ja
als hij mank loopt hoe zie je dat.. dan looptie..

maar zoals jij net formuleerde had je het over staan en 9 van de 10 paarden zetten hun been echt niet in een bijzonder rare stand hoor.anders kanje van elk paard wat op rust staat wel zeggen datie mank is Haha!

maja blijft een vage zin en ik denk ookniet dat je op een manege proefje helemaal hoeft te weten hoe de beenstanden staan bij kreupelheid..

als die theorie proefjes vergelijkbaar zijn met de fnrs bijons danzit je in een veel te moeilijke hoek te denken.. Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 09:41

gekke_koei schreef:
maja blijft een vage zin en ik denk ookniet dat je op een manege proefje helemaal hoeft te weten hoe de beenstanden staan bij kreupelheid..

als die theorie proefjes vergelijkbaar zijn met de fnrs bijons danzit je in een veel te moeilijke hoek te denken.. Haha!

Ik heb nog maar 2 lessen gehad op die manege (rij al wel langer hoor) maar deze zaterdag komt er een jury en dan gaan ze je dingen vragen dat je moet doen , je zal dus een sprong moeten nemen en wat figuren maken , maar ik heb dus geen proefje gekregen met wat ik allemaal moet doen.Ik moet het gewoon kunnen snap je ?

Maar die jury (denk toch dat het die jury is) gaan je ook vragen stellen , en stel dat ze vragen 'wanneer zie je dat een pony mank loopt' moet ik dat dus kunnen beantwoorden. En in het geheel staat alles op punten en als je het dus slecht doet kan het zijn dat ze je een groep lager indelen , als je het goed doet een groep hoger dus wil toch wel kunnen beantwoorden snap je Knipoog !

Dus als iemand nog euhm kan formuleren hoe een pony mank loopt Tong uitsteken ?

ik voel me nu best wel dom doort dit te vragen Bloos , maar op zo'n vraag kan ik moeilijk antwoorden als hij mankt Tong uitsteken !

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:25

Ik denk dat mank "staan" een Belgische manier van zeggen is en dat wij Nederlanders gewoon kreupel/mank "zijn" zouden zeggen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie