Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 18:29

Ik wil binnenkort proberen mijn ruiterbewijs met een vriendin te gaan halen. Lachen Maar wat moet je allemaal doen?


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:32

Logisch na kunnen denken, het boek 2x hebben doorgelezen, kunnen stappen draven en galoperen zonder beugels, van de groep weggaloperen, een sprongetje maken, tussen twee hindernissen doorrijden, stil gaan staan en de hindernis zowel links als rechts aantikken, over de weg kunnen rijden en daarbij de goede verkeerstekens kennen, zoals hand uitsteken, het langzamer rijden aub teken geven(handje op en neer Tong uitsteken ) Mwah, verder niet zoveel moeilijks.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:59

Bij ons was het alleen stap draf galop met beugels en 1 klein sprongetje, en beetje buiten kunnen hobbelen. En 2x boek doorlezen

Vrijgezel #4(#64)-Terrabokker #2
Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil gewoon graag alles weten

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:39

Tegenwoordig is het wel wat strenger hoor! En zeker de theorie is best pittig.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:13

theorie vond ik inderdaad ook vrij pittig. Ik moest doen: voetje op tillen, correct opstappen waarbij het paard stilstond, stappen draven met en zonder beugels, van de groep weg kunnen galoperen en een sprongetje maken. Op de weg moest je goed aanwijzigingen geven aan de mensen achter je en heel goed kijken naar het verkeer, wat die gaan doen!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 23:46

Meestal kan je voor het examen ook nog wel 1 of meerdere theorielessen volgens met de oefenexamens. En als je die kent, dan haal je het examen ook, want voor het rijden zelf hoef je je niet druk te maken.

Nieuw profiel! Eindelijk

_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 07:32

snoopy_986 schreef:
theorie vond ik inderdaad ook vrij pittig. Ik moest doen: voetje op tillen, correct opstappen waarbij het paard stilstond, stappen draven met en zonder beugels, van de groep weg kunnen galoperen en een sprongetje maken. Op de weg moest je goed aanwijzigingen geven aan de mensen achter je en heel goed kijken naar het verkeer, wat die gaan doen!


vooral die theorie was moeilijk(dat verkeer dan),k was net geslaagd met 7 fout,maar het was wel een gezzelig weekend.........

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 142 bezoekers