Nog steeds kreupel na ongeluk

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ponylover11

Nog steeds kreupel na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 08:09

3 maanden geleden is mijn pony, Starlite, gewond geraakt Huilen op de vrachtauto. Na mijn ponyles wilde hij de vrachtwagen niet. Ik had het touw vast en mijn vader stond erachter met een zweepje. Starlite stijgerde Boos! en kwam op het begeleidings hek van de klep. De dierenarts is er direct bijgehaald maar kon in eerste instantie niets vinden. Maar nu na 3 maanden loopt hij nog steeds niet goed.
Door dit ongeluk wil Starlite de vrachtwagen niet meer in.

Heeft iemand tips voor mij of heeft ook zoiets mee gemaakt????? HELP!! Huilen

Ik zoek nog een date!!!

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:20

Welkom op Bokt !
Ik verplaats je topic naar Vraag maar Raak, daar is het nl. meer op z'n plaats Knipoog

It's not easy being green *** Kermit ***

ponylover11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 08:28

ok dank je wel!!

Ik zoek nog een date!!!

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:43

Graag gedaan Knipoog

Ik denk dat er door het ongeluk 2 problemen zijn ontstaan, nl. zowel medisch als psychisch (angst voor laden).
Als je pony na 3 maanden nog steeds niet goed loopt, dan zou ik er zeker de dierenarts weer bijhalen.
3 maanden is erg lang voor een blessure, zeker als er in eerste instantie niks aan de hand leek.
Persoonlijk zou ik de dierenarts al veel eerder hebben laten komen want als je pony na 3 maanden nog steeds niet goed loopt, moet er toch wel iets aan de hand zijn.
Mijn advies: laat er meteen naar kijken !

En dan is er natuurlijk nog het tweede problemen: het laden.
Het is heel begrijpelijk dat je pony angst overgehouden heeft aan het ongeluk, dieren vergeten vervelende ervaringen nl. niet zo snel.
De vrachtwagen staat voor je pony nu gelijk aan angst en pijn, en eigenlijk is het heel logisch dat hij niet vrijwillig de vrachtauto in loopt.
Het is de kunst om de negatieve ervaringen om te gaan buigen naar iets positiefs.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, en als je zelf niet veel ervaring hebt met paarden (omgang, laden etc.) dan zou ik er iemand bijhalen die al vaker met dit bijltje gehakt heeft.
Hoe vaker je pony een negatieve ervaring heeft met de vrachtauto, hoe moeilijker het zal worden om er uiteindelijk nog iets positiefs van te maken.
Niet aan gaan tobben dus, maar (desnoods professionele) hulp inschakelen !

Ik wens je veel succes en beterschap voor je pony !

It's not easy being green *** Kermit ***

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie