Hoeveel tijd brengen jullie met je paard door ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:41

Elke dag 2 tot 3 uur, iets ertussen. Kheb 1 paard.

Brent mijn stoere vent !


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:44

veer schreef:
Elke dag 2 tot 3 uur, iets ertussen. Kheb 1 paard.

ik ook.
maar rij ook nog een andere paard ergens anders en daar ben ik 1 a 2 uur bezig Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 14:45

Nou 6/7 uur ben ik er zeker niet mee bezig, want dan kom ik heel erg in de knoei met school haha Schijnheilig maar meestal zet ik haar nog even een half uur in de wei, dan ga ik opzadelen, daar doe ik een kwartiertje/20 muinuten over, dan rijd ik half uur/3 kwartier, dan zadel ik haar af, daar doe ik een half uur over, en dan zet ik haar weer op stal.

maar meestal blijf ik wel 4 uur bij haar ofzo..

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:23

Door de week heb ik nooit zo veel tijd, meestal ben ik dan zo'n 1.5 tot 2 uur op stal. Als ik niet ga rijden ben ik minder tijd kwijt. Bovendien rijd ik ook nooit zo lang, maximaal een half uurtje tot 3 kwartier.
Als ik er een 2e paard bij heb ben ik uiteraard wel iets langer bezig.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:31

Houd ik eigelijk niet zo precies bij Tong uitsteken

Ze staat aan huis dus als ik thuis ben loop ik toch wel een paar keer per uur (soms minder vaak Tong uitsteken ) langs voor een knuffel Lovers Tja met poetsen en rijden e.d. ben ik denk ik zo'n 3/4 uur per dag bezig (ga meestal wel 1.5 tot 2 uur de bossen in) stal uitdoen, water verschonen, kasten opruimen, wei controleren, voer halen, tja er moet altijd wel iets gebeuren.
Doorde weeks heb ik simpelweg niet meer tijd, maar in het weekend en in de vakantie ben ik veel meer met dr bezig, stukje wandelen, gewoon in de wei naar dr liggen kijken Bloos wassen, alles wat maar mogelijk is iig Tong uitsteken

Met starlight duurt alles wel langer dan bij een andere pony, als ik verzorgpaarden of paarden van de handelaar moet rijden + poetsen ben ik veeel sneller klaar dan met starlight. Die krijgt speciale behandeling Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:53

2 uur per dag per paard.
Ik heb 2 paarden en elk krijgt elke dag 2 uur.... Exclusief mesten en voer klaar zetten enz.

In het weekend meer... soms wel drie tot vier uur...

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:08

ik ben er nu elke dag minimaal een uur. Heb 2 pony's, een shetlander en een 2 jarige. Met de shet rij/wandel/longeer ik nu om de dag om zijn buikje weg te trainen. Met de 2 jarige doe ik eigenlijk niets, soms beetje wandelen en verder kijken naar m als ie in de wei staat. Meestal ben ik toch de helft van de tijd aan het kletsen (het wordt steeds drukker op stal en ook eindelijk gezelligere mensen Haha! )

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:17

Mijn verzorgpaard staat op de wei en ik voel me altijd schuldig als ik hem een halfuur de stal in neem om te borstelen, toileteren en die dingen. dan hoort hij buiten te lopen vind ik...
Maximaal 1 uur per dag (weekdag) en meer in het weekend. Dat komt omdat ik meestal mentaal volledig op ben na een dag school, zoals wij een drukke klas hebben Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:18

Zeker 2 uur, das door de weeks als ik haast heb Knipoog. Liever 2,5 of 3 uur.

In het weekend nog veel meer.

Nu ze in de wei staat wat minder: ze is schoner, heeft geen wintervacht meer (scheelt uitstappen), hoeft niet meer gevoerd/gemest te worden...

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:31

Ik doe mijn verzorgpaarden nu zo'n 3 à 4 keer per week, en hangt ervanaf hoeveel tijd ik heb. In het weekend:

erheen fietsen : 20 min.
paarden wortels/appel geven, kroelen: 15 min.
paarden naar wei brengen (+veulens): 20 min.
2 à 3 stallen grondig uitmesten: half uur à drie kwartier
poetsspullen klaarzetten: 10 sec. Haha!
1e pony uit wei halen: 5 min.
poetsen/knuffelen: 20 min.
wandelen: 20 min.
1e paard weer in wei zetten/2e paard meenemen: 5 min.
poetsen/knuffelen: 20 min.
ff eten/drinken: 10 min.
wandelen: 20 min.
2e paard in wei zetten/3e pony mee: 5 min.
poetsen/knuffelen: 20 min.
wandelen: 20 min.
3e paard weer in wei zetten: 5 min.
kijken bij andere paarden in wei/veulens: 15 min.
knuffelen met de paarden in de wei: 10 min.
paarden weer binnenhalen: 20 min.
troep opruimen/stal aanvegen: 10 min.
kroelen met de veulens: 20 min.
paarden gedag zeggen: 10 min.
naar huis fietsen: 20 min.

dus totaal zo'n 4 uur Haha!:D:D
en dan reken ik de tijd van met stalgenoten kletsen niet mee Haha!

dit is alleen in het weekend hoor, door de week heb ik niet zoveel tijd
maar ik snap niet dat je 7 uur vol kan maken aan 1 paard!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:49

Zit nu zo'n beetje de hele dag bij m'n paard.
Ze heeft net een veulentje en vindt het gewoon leuk om er de hele dag te zijn, maar dan zit ik bijna alleen maar toe te kijken en doe ik niks met haar.
Toen ze nog geen veulen had was ik denk ik gemiddeld 2 tot 3 uur per dag met haar bezig

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Montana
Berichten: 27
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:52

Doordeweeks meestal zo'n 2/3 uur, ik kom dan rond 17.00 uur bij de paardjes en vertrek dan ongeveer 19.00 uur, kan ook iets later worden. In het weekend blijf ik wat langer, ligt eraan of ik nog veel te doen heb en of ik nog zin heb. Dan ben ik er toch wel zo'n 5 uur.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:48

Goh wat ben jij lang met je paard bezig Bloos!

Ik heb 2 paarden, Mozart krijgt 5 keer per week beweging en Tayga 2/3 keer.

s'Ochtens voor school voeren 15 min
s'Middags/avonds:
1 paard beweging 1.15 uur
1 paard lange lijnen/ stukje wandelen 30 min
Mesten en voeren 30 min

Dus ik doe 2, 5 uur over 2 paarden. Ze staan dag en nacht in de wei, waardoor ik alleen midden in de zomer uitgebreide poetsbeurten kan geven Boos! . En ze vermaken zich prime zonder mij . Ze krijgen een rolberoerte als al hun eettijd in knuffeltijd wordt omgezet Bloos! Schijnheilig Haha!
En niet te vergeten mijn paarden staan alleen, dus ik verklets mijn tijd niet Schijnheilig
In het weekend ben ik er wel veel langer en doe ik ook meer aan tijd verlummelen Haha!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:14

Wij hebben meerdere paardjes en ik ben er toch wel heel de dag mee bezig
( lees: vanaf een uur of 11 s'ochtends tot half 8 s'avonds)
Als ik kom zet ik eerst mn paardjes buiten dan mest elke dag 5 stallen uit, waar ik overigens zo mee klaar ben ( oefening baart kunst Haha! ) verder gaat mn tijd zitten in rijden, wandelen, poetsen, voer klaarmaken, opruimen enz enz.
Ik heb er dus een hele dagtaak aan als ik het goed wil doen. Op de dagen dat ik moet werken maak ik er minder werk van. Mn paardjes staan ook dan heel de dag buiten en hou ik het bij uitmesten, binnen zetten en voeren enz.
Je kan dus eigenlijk wel zeggen dat ik per dag zo'n 8 a 9 uur met mn paardjes bezig ben. Ik heb er nog steeds heel veel plezier in en doe al het werk zonder tegenzin. Ben s'avonds wel moe maar voldaan en ik weet waar ik het voor doe. Haha!
Ik heb verder ook geen sociaal leven: Paarden dat is mn leven! en daar ga ik 100 % voor.
En ik vind zolang je er plezier in heb om je paardje 6 a 7 uur per dag aandacht te geven is dat geen uur te veel zolang jullie allebei er maar lol in hebben Clown

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:40

In de weekenden ben ik wat langer op stal te vinden dan doordeweeks..
Met reistijd erbij ben ik ongeveer 3 uur onderweg (als ik ga rijden/longeren etc) Nu ze op het land staan sla ik wel eens een dagje over wat betreft beweging en ben ik er 1.5 a 2 uur.
Nu sta ik nog op een stal waar je het buitenzetten/binnenhalen zelf moet regelen dus dat neemt nu wat meer tijd in beslag.
Over 2 weken verhuis ik naar een stal waar dat allemaal geregelt wordt.
Ik ben gemiddeld wel 2 a 3 uur bij mijn paard te vinden per dag.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 129 bezoekers