k weet het niet meer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

k weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 18:49

hoi, toen ik een pony mocht uitzoeken, heb ik gekozen voor de pony die ik nu heb.

ik kan denk ik niet echt super ver met hem komen, omdat hij al 11 is, en omdat we niet de geweldigste combi zijn op het gebied van rijden.

toen ik een pony mocht uitzoeken moest ik een keuze maken tussen moonlight en angelo, ik heb voor moonlight gekozen, omdat ik opsalg verlieft was, en omdat angelo bij mensen op proef was.

later hadden die mensen angelo gekocht, en hadden wij moonlight ook gekocht, ik heb nog foto's van angelo, en ik weet nog steeds dat angelo het droompaardje voor mij is, (maar niet voor mijn zus, die vind hem niet leuk)

ik mag van de oude eigenaar wel een foto inscannen, dat zal ik zeker ook nog een keertje doen, maar ik wil nog steeds een keer op zoek gaan naar angelo, want ik ben nog steeds verlieft op em, maar het probleem is, ondanks het niet klikt tussen mij en mijn pony, ik kan hem niet wegdoen omdat ik zoweizo mijn zus nog heb, en omdat ik super veel van hem hou...


ik zal aan de oude eigenaar van Angelo nog vragen waar hij nu staat, misschien dat ik dan contact kan houden met de eigenaar van angelo, want ondanks dat ik hem een klein beetje kende, wil ik hem nog wel...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:08

Huh? Hoeveel paarden lopen er in Nederland?
Waarom kon je uit maar 2 paardjes kiezen?

Trouwens, dat je paard nu 11 is wil niet zeggen dattie oud is en niks meer kan, dan begint hij net. Kijk op tv naar de topsportpaarden. Allemaal 10+.

Angelo moet je uit je hoofd zetten, die heeft nu een andere eigenaar die daar waarschijnlijk erg gelukkig mee is.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:16

Myra1 schreef:
Angelo moet je uit je hoofd zetten, die heeft nu een andere eigenaar die daar waarschijnlijk erg gelukkig mee is.


Dat denk ik ook ja
Jullie hebben gekozen voor deze pony, en je zegt dat je veel van hem houdt, dusse, ik snap het niet,
Omdat hij 11 is, hoeft hij nog niet slecht te zijn voor de sport
Dat zou toch gek zijn he Scheve mond

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:18

volgens mij moet je gewoon blij zijn met wat je hebt. 11 is echt nog niet oud hoor. En als je de instelling hebt van het lukt toch niet dat vind ik eerlijk gezegt beetje zwak excuus...

En als je je pony toch niet weg kan doen maak je het alleen maar moelijker voor je zelf om Angelo te zien hoor... Weet trouwens ook niet of ik het op prijs zou stellen als er opeens een meisje komt kijken bij me paard en dan beweert dat ze hem wel wil hebben omdat ze verliefd op hem is.. Verward

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:34

Jammer dat je er pas nu achter komt... Scheve mond
Maar ik weet niet of die mensen die Angelo gekocht hebben hem aan jou willen verkopen... Misschien zijn zij wel heel gelukkig met hem... Ik zou er gewoon het beste van maken met je eigen pony!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 20:35

nouja zulke antwoorden had ik natuurlijk kunnen verwachten,
ik bedoelde er niet mee dat mijn pony op 11 jarige leeftijd niets meer kan, anders zou ik hem verkocht hebben. Het is alleen, er komt veelste veel bij kijken; hij is nu al 10 maanden ziek, we hebben hem 11 maanden. vorige week zaterdag heeft hij koliek gehad, rede niet bekent.

verder is hij super moeilijk met rijden, en pakt hij heel vaak het bit beet, en rent dan op de muur af (3 keer voorgekomen)

verder wil ik angelo alleen, maar ik weet toch zeker dat het niet gaat, tenzij er een wonder zou gebeuren met mijn ouders en met mijn zus.

@ Myra1; toen die tijd waren er amper paardjes te koop op marktplaats, toen zat ik namelijk nog niet bij bokt, en uit alles vond ik dit de leukste paardjes van ze allemaal, en ik had er nog wel meer maar die werden ook voor mij verkocht...

verder zouden jullie in mijn situatie vast wel snappen wat ik bedoel (denk ik Tong uitsteken) want het is gewoon dat ik in mezelf denk dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, maar het alleen nog niet zeker weet...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:39

Probeer zoiezo niet zo negatief te zijn, hoe moeilijk dat ook lijkt. Als je pony weer beter is en alles gaat weer goed met hem dan krijg jij er ook weer zin in. En als jij dan gemotiveerd bent om iets te willen bereiken dan lukt het je ook....

In ieder geval veel succes met je pony en dattie maar snel beter wordt! En probeer zelf zo positief mogelijk te blijven OK dan!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:42

Niet ieder paard is even makkelijk. Ik heb met david ook heel veel problemen gehad. Een heel jaar heeft hij het volgehouden om iedere keer net zo vaak te stijgeren tot hij zelf omviel. Dat werd opgelost door in super-midden-draf te gaan rijden. En een tik als hij afremde.
Daarna heeft hij een periode gehad, thuis ging het super, in de les: 6x ervandoor racen!!

Maar nu: je hebt het zelf gezien, het gaat steeds beter! Hij werd nu een paar weken geleden zelfs bang van mijn hand, ik wou hem te graag in de krul hebben Bloos . Daar zijn we nu heel erg hard mee aan het trainen, om hem weer vertrouwen te geven in mijn hand.

Mijn mening is probeer het om er wat van te maken. Nou is het een nadeel dat je hem moet delen, maar misschien gaat het straks wel super goed tussen jullie. Hebben jullie je aan elkaar aangepast en dan denk je: goh, [aantal] jaar geleden wou ik nog een nieuwe pony omdat het niet lukte! En nu gaat het goed!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:44

Assiej schreef:

verder is hij super moeilijk met rijden, en pakt hij heel vaak het bit beet, en rent dan op de muur af (3 keer voorgekomen)


Met goede les, kan je dat probleem wel weer oplossen

Niet zo negatief zijn, dan lukt het niet. Als jij denkt het werkt niet, ik vind hem niet leuk etc...dan merkt je pony dat meteen en doet hij ook zijn best niet voor je.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 20:53

ja maar kijk, ik heb goed les, mijn instructrice is vergevorderd (3x Z dresuur) en heeft verschillende diploma's, doordat ik hem moet delen kan ik niet te vaak les nemen, want ik heb hem niet elke dag natuurlijk, en ik wil niet elke keer dat het mijn dag is lessen.

verder is het een lief beestje opzich, hij wil voor je werken, neemt je niets kwalijk enz. Maar het is een ongelofelijke l u m m e l, om het zo maar even te zeggen...

@ sjonniej; ja ik weet het ook wel, maar ik heb het rijden een stuk anders geleerd als jou, ik doe mijn best om goed te rijden voor mijn pony, zodat hij het ook nog leuk vind enz. Maar soms is hij super vervelend, en ik rijd op een manege, dus zodra je je pony ook maar een tik geeft omdat hij je bijt (dat bijten hebben ze dan niet gezien) dan gaan de roddels al weer dat je je paard zwaar mishandeld enz. jullie zullen wel zeggen negeren, maar dat gaat niet zo makkelijk...


maar goed ik heb 22 + 23 mei een 2 daagse wedstrijd, gewoon puur voor de ervaring omdat het onze eerste wedstrijd met startkaart is, en verder is het super moeilijk om ver te komen, (als ik dat per se zou willen) omdat ik hem deel, en omdat mijn zus hem heel anders rijd.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:22

Assiej schreef:

verder is hij super moeilijk met rijden, en pakt hij heel vaak het bit beet, en rent dan op de muur af (3 keer voorgekomen)



heb je dan niet proefgereden op hem voor je hem kocht?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:25

Hoe anders rijd je zus dan? Lessen jullie bij dezelfde instructrice? Dat zou al een stuk schelen waarschijnlijk...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:30

Ik snap je situatie wel (denk ik). Je houd wel heel veel van je pony, maar het wil niet echt lukken met rijden. En nu is hij ook nog eens ziek. En nu zie je het ff niet meer zitten. Toen ik met mijn verzorgpony begon, was hij erg irritant en (vermoedelijk) verkeerd gereden en hij stond bij heel veel mensen bekend als de rotbok. Verder had ik nog wel eens problemen met de eigenaresse dus echt makkelijk verliep het niet. Ik heb doorgezet. Ben met hem aan het werk gegaan en ben niet meteen de eerste keer dat hij hem peerde gestopt. En het heeft resultaten gegeven. Kijk, ik zal ook nooit goed dressuur worden (sowieso omdat ikzelf het eng vind om wedstrijden te rijden), maar hij luistert en hij vertrouwt mij en hij is verandert. Ik denk dat jij gewoon in een dipje zit. En niet teveel aan die andere pony moet denken. Je hebt nu deze en je kunt wel gaan dromen van die andere, maar daar wordt jij niet blijer van en je schiet er ook niks mee op. Gewoon lekker met deze aan het werk gaan. En het er misschien eens met je zus over hebben hoe hij gereden wordt, want als hij iedere dag verschillend gereden wordt, dan is het ook niet echt makkelijk voor hem om alles goed te doen...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 11:57

Ineke2 schreef:
Hoe anders rijd je zus dan? Lessen jullie bij dezelfde instructrice? Dat zou al een stuk schelen waarschijnlijk...


mijn zus rijd altijd met een losse teugel, opzich niet erg, maar ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, maar bij haar gaat hij op de 1 of andere manier altijd dribbelen, bokken enz.

mijn zus wil absoluut geen les, omdat ze niet sociaal is en daarom geen 1 instructrice mag (gewoon eerste indruk)

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 11:57

desi_verona"]
[quote="Assiej schreef:

verder is hij super moeilijk met rijden, en pakt hij heel vaak het bit beet, en rent dan op de muur af (3 keer voorgekomen)



heb je dan niet proefgereden op hem voor je hem kocht?
[/quote]

jawel, daarna hebben we hem nog een maand op proef gehad, maar hij was langer als 2 jaar niet goed bereden, dus als het slecht ging dan had kon je daar wel een reden voor verzinnen....

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:58

Natuurlijk lijkt in jouw ogen die andere pony geweldig, die doet immers niks fout omdat hij niet van jou is.
Probeer lekker met je eigen pony te gaan werken, dan komt dat ook allemaal goed.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ponylover11

Berichten: 76
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:00

Myra1 schreef:
Huh? Hoeveel paarden lopen er in Nederland?
Waarom kon je uit maar 2 paardjes kiezen?

Trouwens, dat je paard nu 11 is wil niet zeggen dattie oud is en niks meer kan, dan begint hij net. Kijk op tv naar de topsportpaarden. Allemaal 10+.

Angelo moet je uit je hoofd zetten, die heeft nu een andere eigenaar die daar waarschijnlijk erg gelukkig mee is.


Maar die paarden kun al iets voordat ze op tv komen!!!!

Ik zoek nog een date!!!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 12:02

@ supertygetje; ja daar heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar aan de andere kant; mijn zus en ik rijden zowiezo onze dagen achterelkaar, ik zondag tot en met dinsdag, mijn zus donderdag tot en met zaterdag. Woensdag wisselen we met de week om, dus dat zal wel goed zijn....

verder heb ik al super mijn best gedaan om door te zetten, en dan denk ik dat het is gelukt omdat hij dan weer een tijdje super loopt, maar daarna rijd mijn zus weer en dan ben ik die zondag alles weer kwijt...

verder heb ik geen leggende gelden voor elke week privéles, dat is nogal prijzig namelijk...

ik probeer hier op bokt nog wel een intructrice te vinden die zondag 's avonds laat les wil geven ofzo, dat vind ik wel handiger..... maarja bedankt allemaal, ik kijk nog even wat ik doe...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:07

veel succes iig ermee! OK dan!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:22

Assiej schreef:
nouja zulke antwoorden had ik natuurlijk kunnen verwachten,
ik bedoelde er niet mee dat mijn pony op 11 jarige leeftijd niets meer kan, anders zou ik hem verkocht hebben. Het is alleen, er komt veelste veel bij kijken; hij is nu al 10 maanden ziek, we hebben hem 11 maanden. vorige week zaterdag heeft hij koliek gehad, rede niet bekent.

verder is hij super moeilijk met rijden, en pakt hij heel vaak het bit beet, en rent dan op de muur af (3 keer voorgekomen)

verder wil ik angelo alleen, maar ik weet toch zeker dat het niet gaat, tenzij er een wonder zou gebeuren met mijn ouders en met mijn zus.

@ Myra1; toen die tijd waren er amper paardjes te koop op marktplaats, toen zat ik namelijk nog niet bij bokt, en uit alles vond ik dit de leukste paardjes van ze allemaal, en ik had er nog wel meer maar die werden ook voor mij verkocht...

verder zouden jullie in mijn situatie vast wel snappen wat ik bedoel (denk ik Tong uitsteken) want het is gewoon dat ik in mezelf denk dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, maar het alleen nog niet zeker weet...


hoe lang reed je al dan, toen je m kocht?

waar denk je dan dat ie terecht komt, als ie echt niks meer kan?

ik snap wel dat je dan graag een pony koopt, maar als je niet zeker weet dat je m na een tijd nog leuk vind, waarom wacht je dan niet? (dit bedoel ik niet boos of stom hoor, ook al komt het denk ik zo over Tong uitsteken )

veel succes!!
OK dan!

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 12:26

toen reed ik al 7 jaar, maar op manege paardjes enz, dus niet veel ervaring met eigenpony, maar ik had wel al 3 verzorgpony's waar ik heel veel ervaring mee had en waarmee ik met een merrie in de L2 ben gekomen.

hij kan wel wat hoor, het is alleen, ik denk dat het voor hem teveel frustratie is dat ik en mijn zus beide anders rijden en dat we verschillend van karakter zijn.

Ik vind hem ook nog wel leuk, maar ik dacht dat ik angelo leuker vond, snap je? ik heb mijn paard al een jaar, en in het gaat al 11 maanden slecht, kwa rijden, dus ik ga nu gewoon weer het draad oppakken en trainen enz. Bedankt allemaal

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:18

weetje ook dat je er gemiddeld een jaar vooruit moet trekken tot een paardje uitgetest met je is?
ik lease willem nu 1,5 jaar.. tot een maand of 3 of 4 geleden deedie echt zowat nix voor me hoor.
ik ben alles ff drastisch gaanveranderen(nou scheeld het voor mij wel dat ik hem alleen doe)
maar probeer een bijna 16jarige kwpn ruin van 1.78(lees: maat tank, dik lomp en log), met een vaste rug en hals en ontzettend afgestompt op je been maar in 1 keer goed te rijden.. dat lukt je niet
nu looptie als een trein, nageeflijk, bereid te willen werken, redelijk scherp aan je been. ik zie er zelf nog een l2 of misschien nog wel een m nivo in en dat voor een beesie die jarenlang zijn rondjes sleet in de manege.
ik heb nooit opgegeven. ik zag dat er wat in zat en ik moest en zou het eruit krijgen. en ik ben er blij om datie zich nu eindelijk geeft.
gezien zijn leeftijd zit er echt geen m of hoger meer in.. ik ga hemniet te veel pushen.. we nemen de tijd, maar ben blij dat ik hem niets naar iets heb gereden.

ik denk dat je gewoon eens met je zus moet gaan praten en overleggen wat je nou allebij wilt.
ik snap dondersgoed dat je het vervelend vind als hij lekker loopt zij hem weer zo anders rijd datiemet jou weer een loopje gaat nemen. ik reed willem in het begin ook samen met mijn vriend en merkte dat ook heel sterk, alleen hij heeft na 2 maanden opgegeven en ik ben door gegaan)

het kan best zijn dat jouw paardje het moeilijk vind zich op 2 mensen te richten. zo telezen rijden jullie echt heel verschillend. dus dan weet hij niet meer watie wel enniet mag doen.
dus zou jij moeten zorgen dat je hem zo aanpakt datie weet alsjij er op zit datie moet gaan werken. maar dat is gewoon zo moeilijk. consequent zou je eigenlijk altijd moeten zijn en als je zus hem met losse teugel enzo rijd dan denkt hij weer datie lekker mag flierefluiten.

als jijzelf geenverbetering merkt als je les hebt, dan zou ik maar op zoek gaan naar een ander.. dat het een z ruiter is zegt niet zo veel, het moet klikken tussen jou en de instructie, maar ook zeer zeker moet het aansluiten op demanier waarop jij je paard wilt rijden.
als jij al die problemen blijft houden die jij noemt, danmoet je dus iemand zoeken die daarmee aan het werk wil gaan.

heellang verhaal Haha!
maar komt er uiteindelijk op neer dat jij en je zus gewoon even met elkaar moeten praten.. jullie delen je paardje.. en het is niet de bedoeling dat je beesie er onder lijd...

veel sterkte ermee..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-04 17:15

jadaarom heb je wel gelijk in, dat weet ik ook wel enz. maar mijn zus is ziek, de doktoren weten niet wat ze heeft. Ze is manisch depressief, dat zowiezo en ze is een hele erge perfectionist, moeilijk dus.... maarja ik zal met haar praten!

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Joanne_, Karma_k, Lightninggg en 41 bezoekers