Een weidepomp hoe werkt dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Een weidepomp hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 11:14

Hoi,

Misschien een domme vraag, maar een weidepomp hoe werkt zoiets? Gebruikt dat stroom..?

Ik hoop dat jullie me uitleg kunnen geven, want zo´n ding moet een ideale uitvinding zijn....

Groetjes,

Kirsten


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:33

Als je bedoeld wat ik denk dat je bedoeld, werkt het net als een automatische drinkbak. Alleen zit hij dan niet aangesloten op de waterleiding, maar moet je een slang in een sloot of put leggen. Het kost in elk geval geen stroom. Haha!

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:36

doordat het paard/koe met zijn neus tegen de lepel aandrukt wordt er water opgepompt uit bijvoorbeeld een sloot wat dus in de bak komt.
Het kost geen elektriciteit.

als je liever geen slootwater gebruikt kan je ook overwegen om een grote tank met water op een aanhanger te zetten en daar een vlottersysteem in te maken (zelfde principe als een wc maar dan andes Haha!)

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 12:52

Mystica en Buitenruiter bedankt, weten iemand toevalig ook hoe ik dan zo´n diep gat in de grond krijg?

Van vallen leer je opstaan...!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 13:27

Ik denk niet dat je naar het grondwater toe kan graven. Haha! In zo'n geval zul je dus door het 1 of ander bedrijf een put moeten laten aanleggen. Vandaar dat de meeste mensen de slang in de sloot flikkeren. Haha!

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:59

om een grondwater put te graven moet je inderdaad een speciaal bedrijf laten komen. deze putten zijn vaak snel een meter of 10 diep.
Zo hoog kan je met een weilandpomp niet komen, je hebt dan een hydrofoorpomp nodig. Deze zijn een stuk duurder en vereisen elektriciteit.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:00

Kirsty schreef:
Mystica en Buitenruiter bedankt, weten iemand toevalig ook hoe ik dan zo´n diep gat in de grond krijg?


Ik heb aan mijn boyfriend gevraagd dat te maken. Zijn ouders doen grondwerken en tuinaanleg, dat scheelt mss wel Knipoog

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 16:39

ja inderdaad aangezien er bij ons in de sloot dus geen water meer staat.... is dat best een beetje jammer en veel gesjouw! Maar bedankt allemaal!

Van vallen leer je opstaan...!

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:18

een watertank dan? zon vierkante kuubtank die kan je overal wel op scharrelen, zet 'm op een oude aanhanger en hij kan zo achter de auto of de trekker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, Lumi en 71 bezoekers