heeft iemand het boek van lammert haanstra over longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 14:38

en wat vind je ervan?ik zit te denken het aan te schaffen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 15:55

Ha Sanderijn!

Ik heb het boek dus en vind het wel leerzaam, alhoewel ik door de jaren heen al aardig wat over longeren gelezen had en het dus niet volslagen nieuw was. Bovendien heeft In de STrengen (blad van KWPN) een aantal keren items uit het boek behandeld.

Ik wil hem anders wel voor je meenemen naar de Groninger Hengstenkeuring, dan kun je hem even inkijken of lenen?

Trouwens, als ik jouw adviezen op bokt lees over longeren, denk ik niet dat je het boek echt nodig hebt!

Groetjes Mieke

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 15:58

ik heb hem ook en ik vind hem heel leerzaam. ik wil ook nog eens naar een clinic van hem. die schijnen ook heel gaaf te zijn. maar het boek is een aanrader. en ik heb ook de dubbele longeerlijn van hem. met die koortjes. echt perfect.!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 15:59

Ik heb hem gelezen (lang leve de bieb) en vond hem erg leerzaam. Ik zeg niet dat ik nu goed kan longeren maar je leert er wel super veel uit Lachen

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:33

Even een klein beetje oftopic, maar toch ook weer niet:
Aanstaande zaterdag is er een clinic van hem bij onze rijvereniging.
Voor Lonneke een beetje uit de buurt, maar Mieke?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:02

Ik heb m van Manon (2) geleend, ik vond het wel een goed boek!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:08

Ik ben bij zo'n clinic geweest bij ton en mieke de kok, fantastisch was het!!!!
hele drukke paarden binnen 3 minuten heerlijk rustig aan de lijn. Die man kan echt fantastisch met vershillende soorten paarden omgaan. Was erg leerzaam! Die artikelen heb ik hier ook liggen, het boek heb ik wel 'ns ingekeken, zeker de moeite waard!!!! (GOED longeren is zooooooo moeilijk!)

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:36

Lammert Haanstra heeft zelfs mijn pony gelongeerd!!! was zo leuk om te zien! Party!! Party!!
Hij vond het wel een ettertje geloof ik... Hij zou haar bijgezet longeren, maar zag van te voren dat ze waarschijnlijk zou gaan stinkmoddern dan... Dus hij was slim om haar aan de dubbele longe te zetten... En toen ging ze mooi lopen! *LOL* (vond het wel heel leuk dat hij dat van te voren aan zag komen!) Heb heel veel goeie tips en hints van hem gehad, vind de manier van longeren van hem heel goed.. Z'n boek is ook super leerzaam en heel handig als je regelmatig longeert, alles staat er duidelijk in beschreven...
maar het is toch wel extra makkelijk als je van hem zelf hoort hoe je alles moet doen.... heb er onwijs veel van geleerd... hij doet het allemaal op een leuke manier vind ik.. *LOL* *LOL*
En btw als je het boek wilt kopen, weet niet waar je dat wilt doen, maar via het internet is ie in belgie het goedkooptst... *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 19:16

dank voor al jullie reacties.
tja ik heb ook al veel gelezen en geleerd over longeren,doe alles wat er op gebied van longeren is al maar vroeg me dus af of dat boek mij nog nieuwe dingen kan leren.ik weet niet of ik goed longeer,het is idd ook best moeilijk,maar volgens mij is een clinic volgens van hem leerzaam omdat hij je direct uit kan leggen wat je goed en fout doet.nou ik zie wel,als jij het meeneemt naar de groningerkeuring mieke,dan kan ik het eens inkijken en dan darn beslissen!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:11

Ik neem het boek mee, Sanderijn!

Persoonlijk vind ik dat het boek wel wat meer probleemgevallen had mogen behandelen. En dan ook wat uitgebreider met foto's e.d. Dat mis ik een beetje, het blijft een beetje te algemeen.

Bovendien had ik het leerzaam gevonden om van 1 paard foto's te zien van longeren met verschillende hulpteugels. En dan met name over de werking van de teugels bij het ene en weer bij een ander paard. Mijn ervaring is tenminste dat geen twee paarden gelijk reageren op longeren met dezelfde hulpteugel. Maar ja, misschien in een volgende versie?

Lammert: go voor deel 2! "Longeren voor gevorderden en het oplossen van longeerproblemen". Bijvoorbeeld. Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 11:22

jaaa mieke slaat de spijker op zijn kop.zullen we lammert een brief schrijven?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:24

Mooi dat ik dit gelezen heb... Ik wil het boek ook hebben. Vind longeren erg leuk om te doen en wil het graag verder gaan uitbouwen. Heb bijgezet leren longeren van een vriend van mij, maar helaas zal die mij niets meer bijleren.... dan maar uit een boekkie in de praktijk proberen te brengen en dan een keer naar een clinic toe.. Grom, waarom ben ik nog niet jarig.... is een leuk cadeautje haha. Nog 1,5 maand wachten haha...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 11:26

anders kom je eens bij mij op bezoek jurga?ik kan je alles laten zien op mijn super-longeer-proef-ponnie tinkerbell!die is zo braaf,ik heb alles al uitgeprobeert op gebied van longeren en overal reageert ze goed op

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:59

Lijkt me super San!!! Wil jou en Tinkerbell graag meeten, dusse...vind het prima! We spreken wel een keer af okee???? Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-01 16:02

okee!super lijkt mee heel leuk!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 16:29

ik vind het n goed boek...
ik moest t voor school aanschaffen maar twas erg nuttig...

lammie is toen ook bij ons op praktijkschool geweest.... wat n vent..
echt geweldig kan die logeren!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:57

Ik vond het niet echt wat. 't Is een simpel boekje vind ik, z'n prjs niet waard. Behalve het stuk over dubbele longe stond er voor mij erg weinig nieuws in, ik zeg niet dat ik geweldig kan longeren (da's ook niet zo) maar uit dat boek heb ik erg weinig geleerd. Ik zou het niet kopen maar eens lenen van iemand ofzo, als je het 1 keertje doorgelezen hebt, hebt je het nmm wel gezien! Ik zou er geen 40 gulden aan besteden.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 08:03

nog een beter idee: zullen we hem vragen een bokt clinic te geven speciaal voor de bokkers. hij zal t niet gratis doen maar misschien als we genoeg mensen bijeen kunnen krijgen van bokt kunnen we het met zijn allen betalen???

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 09:23

Hallo allemaal

Ook al eens geprobeert los te longeren, zonder longeerlijn?