Doorrijden met kunstlederen zitvlak ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Doorrijden met kunstlederen zitvlak ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 14:45

Ik moet nu ik weer wat aan het hobbelen ben op Maddox, weer 'ns een nieuwe rijbroek gaan kopen (he, wat vervelend Schijnheilig )

Ik ben nogal een Eurostar Diana fan, maar ja, die kosten ook alweer 130 euro ondertussen geloof ik.
Maar anyway...........ik heb wel 'ns zo'n broek met neplederen zitvlak gehad en ik vind het op zich erg prettig, MAAR........nu reed ik me sowieso regelmatig door, maar ik had altijd het idee dat het erger was als ik in een broek met zo'n kont dus had gereden..............

Zijn er nog meer die dat hebben of ligt het aan mij Haha!


Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 14:50

Bij mij valt het juist mee.
Ik krijg snel blaren op m'n bil als ik naar buiten ga. Ik weet niet of je dat bedoelt met doorrijden?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:14

Geen last van gehad. Ik rijd altijd stevige lange ritten en heb nog geen doorrijdplekken gehad met mijn kunstlerenkont rijbroek Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 15:15

maar jij hebt ook niet zulke dikke billen als ik natascha Haha!
volgens mij komt het bij mij wel daardoor................. Bloos! Cool

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:21

Ik rijd mezelf regelmatig door aan de binnenkant van mijn knie. Dit ligt bij mij echter niet aan mijn rijbroek, dit gebeurt bij mij alleen als ik een zadel van iemand anders gebruik.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:25

Ik heb er echt nooit geen last van en ik zit toch echt niet zonder kont *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:46

Ik heb er ook echt nog nooit last van gehad en rij toch elke dag met zo'n broek.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:48

ik heb er geen ervaring mee, maar misschien met een echt lederen zitvlak?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:50

Ik heb het ook. Met een normale broek reed (en rijd) ik me regelmatig open, dus maar eens eentje met kunstleren zit geprobeerd, want dat zou dé oplossing zijn. Nou echt niet dus... Ik heb nog nooit zo gruwelijk open gelegen! Vond het ook vreselijk zitten, nooit meer voor mij.

Nulla tenaci invia est via

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:56

Ik heb er echt nog nooit last van gehad. Misschien ligt het aan het merk en wat voor soort kunstleer ze gebruiken?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:58

Dat heb ik dus wel als de rijbroek met kunstlederen vlak iets te ruim zit, dan krijg je van die schuurplekjes. Maar daarom gooi ik hem voor het rijden altijd even in de droger en dan sluit hij weer mooi aan Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:59

Ik heb een kunstleren vlak in mijn Eurostar broek. En nooit ergens last van. En mag toch wel zeggen dat ik stevig ben.
Ik wil echt niet anders meer dan een kunstleren vlak. Nog nooit mezelf doorgereden, en dan rijd ik toch nogal eens meerdere uren op een dag.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:04

op een Engels zadel zweer ik bij een broek met een kunstleren kont en ik heb dikke billen, geloof me maar!

Op mijn Barefootzadel maakt het niet uit wat voor broek ik aan heb, daar zit een dikke schapenwollen seatsaver op.....misschien een idee als je erg last van doorrijden hebt......ze schijnen er ook voor Engelse zadels te zijn

tessa36
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:18

Volgens mij ligt het vooral aan het model van de rijbroek en niet zo zeer aan het materiaal. Ik heb altijd broeken met kunstleren kont en bij de eurostar heb ik er wel eens last van maar bij de pikeur die echt perfect zit echt nooit.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:23

misschien ligt het ook wel aan je houding?! Sinds ik last van mijn bekken kreeg ben ik ook anders gaan zitten. Sindsdien heb ik ook last van doorrijden.. Niet altijd maar vooral na lange dressuurtrainingen met veel zitten!! Verward

Maar ik heb nog nooit een broek met (kunst) leren kont gehad, dus daar weet ik niks van...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 20:26

SuuS1981 schreef:
misschien ligt het ook wel aan je houding?! Sinds ik last van mijn bekken kreeg ben ik ook anders gaan zitten. Sindsdien heb ik ook last van doorrijden.. Niet altijd maar vooral na lange dressuurtrainingen met veel zitten!! Verward

Maar ik heb nog nooit een broek met (kunst) leren kont gehad, dus daar weet ik niks van...



zou kunnen hoor dat het aan m'n houding lag altijd.
Maar had er ook altijd last van inderdaad met gewone broeken, maar vooral met galopperen enzo gebeurt het snel........auw !

Ik ga er denk ik toch nog wel een keer voor, misscien 'ns een ander merk proberen inderdaad, wie weet. Vind het op zich wel prettig, lig ik er ook niet zo snel naast. Schijnheilig

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:30

Ja ha ha ik hoorde altijd dat je beter blijft 'plakken' met een kunstleren kont... *LOL* Had ik dan toch ook maar moeten proberen!

Maar laat maar ff weten hoe het gaat want het is inderdaad pijnlijk!! Ben wel benieuwd naar het resultaat van een andere rijbroek!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:54

Hey

Ik heb er geen last van, maar misschien kun je zo'n bontje voor over je zadel aanschaffen, misschien dat dat werkt *LOL*

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:05

Ja idd zo'n bontje is heerlijk, lekker warm in de winter *LOL*

anders hebt je ook nog gel pads voor op het zadel, dacht ik tenminste!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:50

Zo'n gelpad lijkt me dan toch lekkerder zitten dan zo'n bontje... zit je ook weer iets steviger denk ik, zeker als je weer zo'n kunstleren zitvlak aan je rijbroek hebt.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 21:53

neuh, bontje en gelpad helpen niet tegen doorrijden en je zit er zeker niet steviger door. Juist wel met zo'n neplederen kont. Maar ik zie wel waar ik mee thuis kom. Heb 9 van de 10 keer altijd zonder 'kont' gereden (wat klinkt dat stom haha) en dan moet je ook kunnen blijven zitten he.... Knipoog .

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:54

Ik heb er anders ook geen last van maar van een rijbroek met lederen zitvlakken ga je wel meer zweten wat dan misschien voor doorrijden zorgt eerder. Ondanks dat, vind ik het veel fijnere broeken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 21:56

Okkie1 schreef:
Ik heb er anders ook geen last van maar van een rijbroek met lederen zitvlakken ga je wel meer zweten wat dan misschien voor doorrijden zorgt eerder. Ondanks dat, vind ik het veel fijnere broeken.


Ja ! Jij punt iets aan waar ik zelf al eerder aan had gedacht !!! Door meer zweten, meer wrijving dus eerder open plekken............zou HEEL goed kunnen !!!!!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 00:32

Ik heb twee broeken met zo'n kunstleren zitvlak. Allebei Mondoni Afrika, dus ook vrij goedkope kwaliteit. Ik rijd er zowel mijn trainingsritten als mijn endurancewedstrijden mee (inmiddels van zo'n 60 km) en ik heb me nog nooit doorgereden. Althans niet op het leer, wel een keer op de naad (midden op de achterkant van mijn bovenbeen) maar dat kan met een 'normale' rijbroek met rondgenaaid zitvlak ook gebeuren. De stof zat daar gewoon dubbel, had niets met het leer te maken.

Ik rijd er zomer en winter mee, ook als het over de 30 graden is, en ik wil niet eens meer een 'gewone' rijbroek. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 11:14

Ik rij nu ongeveer een klein jaar met kunstleren kont. Vanaf net na de zomer zeg maar. Ik vind het heerlijk zitten, maar heb laatst voor het eerst na een lange buitenrit doorgereden, au!

Zou aan het warme weer van toen kunnen liggen, maar gek genoeg heb ik er alleen last van op het zadel van dat betreffende paard! Daar zou het dus ook nog eens aan kunnen liggen!

Ik ga binnenkort eens proberen zonder kont... Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 114 bezoekers