thiedemann goed of juist slecht voor rug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

thiedemann goed of juist slecht voor rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 17:45

hoi bokkers,

ik heb de zoekfunctie al gebruikt Schijnheilig maar het antwoord op mijn vraag
ben ik helaas niet tegengekomen. Verdrietig

is een thiedeman-teugel goed of juist slecht voor een paard dat haar rug niet goed gebruikt?

bedankt OK dan! voor jullie reacties!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 17:50

t paard van mn moeder werd er alleen maar stug van in de mond, ging hangen op de hand, gebruikte de achterhand dus niet goed en het had dus totaal geen positief effect op het ruggebruik

ik ben dus geen voorstander van de thiedemann-teugel

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:51

Ik denk niet dat je de thiedeman teugel moet gebruiken om je paard bijvoorbeeld aan de teugel te laten lopen. Je kunt het je paard ook leren om haar rug goed te gebruiken. Bijvoorbeeld door veel figuren te rijden. Dus heel goed losrijden. Een instructeur kan je hierbij helpen.

Ik denk dat een thiedeman geen kwaad kan op het moment dat je hem verantwoordelijk gebruikt.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:07

een thiedeman is in ieder geval niet ontworpen om je paard een sterkere rug te laten ontwikkelen. Ik heb ook nog nooit iemand gehoord die hem daarvoor gebruikte...

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:08

ik vind het een rotding.Als hij loshangt,bv bij een buitenrit als een soort noodrem,oke,maar veel paarden gaan er op hangen.Dan kan je beter een slof gebruiken,die kan je iig nog losser laten.
Of het dus goed is voor de rug...denk het niet

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:20

Ik gebruik wel een Thiedeman. Voor het over de rug lopen, ja bij mij beestje gaat het goed. Die wil anders weleens teveel tegen de hand komen, gooit echt zijn hoofd overdreven op. Maar de Thiedeman begrenst dus alleen maar. Met alleen een Thiedeman krijg je ze niet beter over de rug.
Dus ik zou er geen eentje omhangen voor dit. Dit is een rijkwestie, en geen hulpteugels.
Succes ermee.

nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:57

Hallo,
Ik gebruikte een thiedeman voor buiten te rijden dus als een soort rem inderdaad, plus is die vriendelijker dan een slof.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 21:18

Mijn vorige paard was veel met thiedeman gereden, maar was dus alleen maar in de krul getrokken. Hij gebruikte zijn rug dus niet tijdens het rijden, dit is niet goed voor de rug omdat hij die dus vasthoudt. Het heeft mij erg veel tijd gekost om hem te leren zijn rug te gebruiken tijdens het rijden.