Gechipt en nu?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

meagan_sarah

Gechipt en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 15:29

Mijn pony is vanochtend gechipt en tot nu toe gaat alles zoals het hoort. Helaas was ik hier niet bij en heb ik de dierenarts geen vragen kunnen stellen (een stalgenoot van mij was wel aanwezig). Ik heb hier nu een blauw formulier thuis met daarop de gegevens van mij en mijn pony en een aantal stickers met chip-nummer (een aantal met een paperclip er aan en eentje opgeplakt). Mijn vraag is nu waar moet ik dit formulier naar toe sturen? Mijn paardje heeft geen papieren (hij is half welsh en half new forest) en ook geen paspoort.
Volgens de veearts kon ik nu drie dingen doen of dit formulier opsturen naar het welsh stamboek, het new forest stamboek of de KNHS. Mijn vraag is wat zouden jullie doen? En als ik besluit voor het welsh of new forest stamboek te kiezen waar moet ik dit formulier dan heen sturen? (ik heb al geprobeert het New Forest stamboek te bellen helaas is deze gesloten) Als het goed is krijg ik hier toch gelijk een paspoort bij ?of moet ik dit apart aanvragen met een briefje erbij? Ik heb werkelijk geen idee en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:07

Ik heb het blauwe formulier met aanvraagformulier opgestuurd naar de KNHS. Zorro heeft geen papier maar nu wel een KNHS paspoort.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:11

als je dat papier opstuurt moet je er volgens mij 1 sticker los bij doen , kunnen er ook twee zijn , ik heb er zelf twee gehouden dus wat overblijft opsturen , even een kopie maken van het formulier voor het geval ze hem kwijtraken bij de post o.i.d. het origineel opsturen naar het stamboek naar je keuze en dan krijg je vanzelf je paspoort in de bus , bij mij stond dit op het formulier en moest ik aankruizen zoveel geld voor invoeren schets en zoveel voor afgifte paspoort , dat heb ik aangekruisd en dat ik geen lid wil worden van betreffende organistatie maar wel een tenaamstelling voor mijn paard , zodat hij op mijn naam staat .

Is het formulier niet van een stamboek ofzo , ik kreeg er een van het kwpn van de dierenarts en hier stond onderop het adres van het kwpn .
En mijn paard heeft ook geen papieren , misschien kan je anders kijken op www.paarden.pagina.nl en dan bij stamboeken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie