Wanneer nou peesjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 23:42

Das ieder zijn mening. De een vind het overbodig en zonde van t paard de ander vind t zonde van zijn paard als hij ze niet om doet.

Mijn paard heeft tijdens het rijden altijd peesbeschermers om, je moet ze alleen geen uren om houden. Aangezien we nou laatst een probleempje hebben gehad met de bakrand en haar achterbeen open lag, gaat ze nu ook achter volop in de bescherming.

Liever voorkomen..

Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 11:29

Ja dat vind ik ook! Liever voorkomen dan genezen!!!

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 12:02

Ik doe ze alleen om met springen anders mag ik de springles niet in.
Mijn paard tikt zich wel voor aan, maar dat is op zijn kroonrand dus hij heeft springschoenen aan.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:41

ikke"]
[quote="CoWgIrLtJuHh schreef:
Peesbeschermers moet je niet aandoen bij buitenritten omdat er zand tussen kan komen..
de pezen overhit worden door peesjes..

Je geeft het zelf al aan *LOL* *LOL*
Dit zijn de belangrijkste redenen om geen peesbeschermers te gebruiken. Het heeft ook totaal geen zin zolang je niet meer dan een meter springt. Als je paard onder het rijden z'n pezen aantikt, dan doe je iets gruwelijk fout. Als ik ooit een ruiter zo slecht zie rijden, dan ram ik hem/haar persoonlijk met een eind hout van het paard. Kan ik ook rustig zeggen, ik heb namelijk nog nooit gezien dat een paard zoiets doet, het kan ook bijna niet.
Het tikken wat je hoort zijn de achterhoeven die ONDER de voorhoeven komen, omdat die niet op tijd weg zijn. Dit is dus ook vrijwel altijd een teken dat het paard onvoldoende op de achterhand loopt.
[/quote]

hm en mijn paard dan? ik rij dressuur en ze komt regelmatig met haar kogels tegen elkaar dus ik heb altijd peesjes om, om de binnekant van haar kogels te beschermen. kan dit ook echt zien aan mijn peesbeschermers die zijn aan de binnenkant helemaal afgesleten.