Aparte aftekingen...Minder waard ofniet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:30

Ik geloof ook niet dat aftekeningen de prijs echt beïnvloeden. Hooguit zal het paard wat minder mensen aanspreken, maar dat is persoonlijk.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:34

Bij bepaalde rassen zijn (afwijkende) aftekeningen niet gewenst, waardoor die paarden minder waard worden.
Maar ik ben persoonlijk dol op vreemde aftekeningen, dus het is idd maar net wat de gek ervoor geeft.
Je hebt altijd liefhebbers van aftekeningen, maar ook mensen die er helemaal niet van houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:42

Mijn verzorghafje heeft ook aparte aftekeningen, haar blesje is apart en een van haar achterbenen heeft een aparte aftekening. Ik vind het lief Lachen

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:48

ik denk dat het eraan ligt hoe symetrisch het is, symetrie trekt toch altijd wel meer aan. Dus een paard met een hele apparte symetrische aftekening zal imo meer opbrengen dan een paard met een aparte aftekening die heel scheef is, hoe appart die aftekening dan ook mag zijn.
Zo zal ik niet snel een paard kopen met een scheve bles, of met oneven witte aftekening aan de benen.
In het geval van ushi zal de waarde denk ik niet echt veel stijgen of dalen, tenzij iemand echt verliefd op die aftekening is, als ze 4 witte benen gehad zou hebben zou de waarde dnek ik wel wat omhoog gaan, ook omdat de bles toch wel wat symetrisch is. Het hoofd vind ik dan ook heel gaaf, maar op de benen zou ik dan toch wat afknappen.

Maar het ligt er denk ik maar net aan waar je van houd en wat je ermee wilt gaan doen Knipoog .

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:21

Mijn paard heeft een kolletje in de vorm van een "P"

Ik vind het wel leuk...vooral als het een apart vormpje heeft.. een meisje op mijn vorige stal had een paardje met een hartvormig kolletje..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:22

Aftekeningen zouden voor mij geen reden zijn om een paard te laten staan, als het voor de rest wel klikt.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:33

Stel: er zijn 2 paarden, indentiek aan karakter, bouw, vacht, aan alles eigenlijk. Maar de een heeft een aparte aftekening die mij erg aanstaat, dan zou ik er persoonlijk meer voor willen betalen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:04

ik hou ook van aparte aftekeningen , maar voor een dressuurpaard vind ik het minder

vooral hoge witte benen, en ongelijke witte benen zijn niet gewenst, vooral een wit voetje kan de bewegingen vertekenen
witte vlekken op andere plaatsen maken het beeld ook minder "strak"
wat helaas door jury's ( denk aan bonte paarden!) vaak minder word beoordeeld.....

tis een kwestie van smaak,maar ik denk wel dat t prijsbepalend kan zijn.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:06

ik denk ook dat het prijsbepalend kan zijn. Mijn merrie heeft bijvoorbeeld een witte vlek op dr schouder, veel mensen vinden het "wel grappig" maar net wat crossmonster zegt, op wedstrijden zou het nadelig kunnen zijn.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:19

Wat de één juist mooi vindt vindt de ander niks, smaken verschillen nu eenmaal *LOL* --> zo hou ik zelf dus wel van "apart" Haha! (maar niet van bv zo'n melkmuil/heel wit hoofd)
....maaruh om op de vraag terug te komen, ik denk dat t alleen van invloed is op de prijs als het bij een ras niet gewaardeerd wordt (zoals dus bij fries max een kolletje mag) en ja misschien dat een eigenaar die t heel lelijk vindt of juist heel mooi daar met de prijs wel rekening mee houdt?!

aftekeningen op foto's vind ik trouwens erg leuk, zowel haf als vosje.....

Bloos Dit is Sayla's koppie, maar ik heb haar voor haar uitstraling, gangen en karakter gekocht --> leuke vlekken e.d. waren bijzaak Haha! :
Afbeelding