Noppen op de trailer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Noppen op de trailer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:01

Vandaag heb ik een wedstrijd en rijd ik met iemand mee... Het probleem is dat Mirk op het voorterrein erg druk is en de noppen haast niet inkrijg...
Met onze eigen trailer = 1,5 paards, is dat geen probleem, ik ga gewoon bij hem in de trailer. Maar met 2 paarden gaat dat natuurlijk niet.

Nu zie ik wel eens mensen die hun paard met noppen en al op de trailer zetten.

Eerlijk gezegd ben ik er geen voorstander van, omdat we dik een uur moeten reizen...
Kan dit kwaad of niet?

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:13

Of het voor het paard kwaad kan weet ik eigenlijk niet (alhoewel het me niet echt comfortabel lijkt), maar voor de vloer van mijn trailer zal ik er niet blij mee zijn als je paard zo met mij mee zou rijden.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:28

Ik zette mijn paard ook niet met noppe op de trailer. Heel de houding van het paard wordt anders omdat de noppen niet weg kunnen zakken en ze dus constact op hakjes staan.

Probeer anders het tussenschot van de tweepaardstrailer opzij te schuiven en zo op je gemak de noppen in te doen. Of zet je paard even ergens rustig vast (een rustig plekje tussen de stallen) en probeer ze dan zo in te draaien.

succes

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:30

Als ik een klein eindje moet reizen met een paard waar ik op de wedstrijd de stiften nauwelijks inkrijg doe ik ze er thuis al in, maar moet ik langer dan een half uurtje reizen zorg ik er toch voor dat ik ze op het terrein er pas in draai!
Moet mijn paard tussen het rijden nog op de trailer laat ik ze er altijd wel in.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:36

Ik zou het niet doen. Om twee redenen:

1) Je paard staat continu 'op hakjes' zoals Makhali al zegt. En ook al is het 'maar' een uurtje, voor de belasting van de pezen etc. is het niet echt goed. Zeker omdat je paard zich ook nog eens in evenwicht moet houden in een rijdende trailer.

2) En ik zou het niet doen omdat een ongelukje zo is gebeurd. Hij zal maar met z'n ene voet boven op zijn andere gaan staan, net op dat moment ga je een bocht door dus moet hij zich in evenwicht houden. Hij drukt door en trapt zo met die punt de kroonrand van z'n andere hoef aan gort. Dat kan tijdens het rijden natuurlijk ook gebeuren, maar in een trailer heb je daar geen zicht op, je ziet pas wat er is gebeurd als je op de plaats van bestemming bent aangekomen.

Kortom, ik vind het zelf te link en ik zou het dus nooit doen. Maar dat is mijn mening. Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:39

Wij doen wel altijd gewoon de stollen in voor we op concours gaan, aangezien dat veel makkelijker is. Je paard kan zich opwinden waardoor het bijna onmogelijk wordt om ze daar in te doen en je weet nooit van te voren (of je moet al eerder op dat terrein zijn geweest) hoe de parkeergelegenheid is. Wij zitten hier in een heuvellandschap en de vorige keer stonden we wel heel schuin, hoefjes vragen is dan érg lastig!

Tuurlijk zit er een risico aan om het thuis al te doen, maar we hebben er nog nooit een probleem mee gehad.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:41

Is het misschien een idee om thuis de gaten al schoon te maken en er dopjes of vette watten in te doen? Dan hoef je op het wedstrijdterrein niet meer uitgebreid te gaan schoonmaken, maar je wipt de 'vulling' eruit en je stopt zo die punt erin. Scheelt een hoop tijd en gezeur.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:41

Ik zou het ook niet doen. Niet alleen kan hij zichzelf bezeren door met zijn voet op de andere te gaan staan, maar het lijkt mij ook wel erg wankel. Volgens mij glijdt je paard veel sneller weg/uit als hij met stiften in de trailer staat. Ik vind het altijd al eng als ik een klein stukje over de stenen moet van de trailer naar het veld waar de wedstrijd is. Dan heb ik al het idee dat hij zo uit kan glijden. En voor de bodem van je trailer lijkt het me ook niet al te best...