Suzuki Vitara goede trekauto?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49203
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:42

eveline_B schreef:
Ik ga binnenkort een Mercedes-G uitproberen. Die willen ook wel goed trekken.



Ikke ook proberen!!
Patrol trekt super hoor maar het aanzien van de Mercedes is tcoh wel erg mooi en de inrichting is toch wel luxer hoor. Of hij meer zuipt weet ik niet.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:20

Pipo schreef:
Wat ik hierboven al zei: De Patrol trekt denk ik het allerbeste van de terreinautos. Maar een slokkie lust ie wel....... Scheve mond


Daarom gaat er ook zoveel liter diesel in bij een tank (volgens mij 90 liter, zeg ik uit mijn hoofd) *LOL*
Anders zou je om de haverklap bij het benzinestation staan.

Maar het blijft een beest, ik vind hem geweldig in combinatie met trailer!
Je merkt niet eens dat er wat achter hangt.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:23

Wij hebben een Nissan Navara Kingcab, ook hierbij merk je niet dat er wat achterhangt. Hij zuipt ook wel flink helaas...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:24

Even kijken, laatst had ik hem tot aan het rode streepje leeg en toen ging er 75 liter in. En als je dan aanrijdt na het tanken, dan merk je echt wel dat hij weer vol zit.
Onze Patrol lust graag 1 liter diesel op 6 Bloos! .... Best veel, maar hij rijdt daarentegen wel super!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:35

1:6, wow dat is echt niet normaal Scheve mond Dan rij je echt van benzinestation naar benzinestation Haha! Zit er dan ook zo'n draailkolkje in Tong uitsteken *slurp* Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:55

ikke"]
[quote="Rinske schreef:
Ga jij een keertje mee kijken bij het terreinrijden Imker, zul je zien dat ik gelijk heb, echt Knipoog


Ja, kom maar, nu zaterdag in schaijk. Instructiedag van de marshall-groep van de LRCH, zal ik je even mee laten maken van een dikke Disco met een hoop vermogen allemaal kan.
Ik heb verschillende keren gezien dat Viraraatjes drie keer aan moesten zetten om een zandruggetje te nemen, waar elke Land Rover gewoon doorreed alsof er geen zandrichel was, zelfs uit stand.
[/quote]
Daarom moet je ook altijd een LaRo meenemen als je met een Soes gaat crossen Haha!. Ooit een keer off road gedaan met 2 Soesen en gelukkig ook 1 LaRo erbij met lier, uhm ja, dat was dus wel onze redding.
Even verderop stond een Cherokee stikvast, maar die is er wel helemaal zelf uitgekomen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:34

Rinske schreef:
1:6, wow dat is echt niet normaal Scheve mond Dan rij je echt van benzinestation naar benzinestation Haha! Zit er dan ook zo'n draailkolkje in Tong uitsteken *slurp* Tong uitsteken


Dat is de reden van hun trekkracht Haha!. Je kan er gewoon een benzinestation achterhangen Haha!

Ben wel blij dat wij voor een wat zwaardere gekozen hebben Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:49

Weet iemand toevallig hoezeer de Diahatsu Feroza en dus de Suzuki Vitara "zuipen" ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:53

Ff nagevraagt en vriendlief zegt bij hem 1 op 9
bij mij 1 op 8 Haha!
Ik probeer helemaal niet door te rijden met onze Feroza Schijnheilig
(dat vind ik een nadeel, ze trekken sloom op )

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:11

runningkawa schreef:
Ff nagevraagt en vriendlief zegt bij hem 1 op 9
bij mij 1 op 8 Haha!
Ik probeer helemaal niet door te rijden met onze Feroza Schijnheilig
(dat vind ik een nadeel, ze trekken sloom op )


De Patrol trekt iig wel snel op, het is niet zo'n suffe diesel als je vaak ziet. Ik ben er helemaal gelukkig mee!! Lang leve de longbody, ik kan er een ruitersportzaak in beginnen, zoveel zooi ligt erin! Haha!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:35

Nou moeten jullie mij toch eens uitleggen waarom iedereen accepteerd dat een Patrol 1:6 Diesel zuipt, aan 0,85 euro en als ik dan zeg dat de Disco 1:5 LPG gebruikt (0,37 euro) dan schreeuwt iedereen moord en brand dat Disco V8's zuipen en dat je beter een Diesel kunt nemen omdat die zuiniger zijn.
Dit kan ik dus echt niet meer rijmen, ik kan rekenen tot ik een ons weeg, maar ik geloof nooit dat iemand het voor elkaar krijgt om mij te overtuigen dat zulke Diesels dan nog goedkoper zijn om te rijden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:43

Ikke, ik roep dat niet... Ieder rij onvoordelig en dat weet ik, maar met een personenauto ga ik echt geen tweepaardstrailer trekken, daar zou ik me niet veilig in voelen.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:51

imker schreef:
Ikke, ik roep dat niet... Ieder rij onvoordelig en dat weet ik, maar met een personenauto ga ik echt geen tweepaardstrailer trekken, daar zou ik me niet veilig in voelen.

Ik doel ook niet op jou persoonlijk, maar in andere topic's ben ik wel eens in de hoek geveegd met de Disco omdat ie 1:5 zuipt en werd o.a. de Patrol bijna als een god aanbeden als een zuinige, krachtige Diesel. Dat kan ik dus even niet helemaal volgen, maar ik zal wel blont zijn.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:57

Als je er gelijk een nierband bij koopt en geen hoge eisen stelt gaat het prima, maar echt fijne auto's zijn het niet...
Ik heb zelf sinds kort een Ford Maverick (= Nissan Terrano) op benzine, hij mag 2600 kilo trekken en dat gaat best. Ik heb er een gastank in laten bouwen, hij heeft wel een deel van zijn trekkracht verloren, maar het gaat prima. Ik rijd er ruim 1: 7 mee. Een volle tank, 55 liter, kost me ongeveer 20 Euro... Haha!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:20

ikke schreef:
en werd o.a. de Patrol bijna als een god aanbeden als een zuinige, krachtige Diesel.


Pfff ... ik ben ook wel de laatste die dat zal zeggen. Met een beetje geluk haal ik 1 : 6,5, maar dan houdt het wel op.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:26

een paar jaar geleden heb ik proefgereden met een Vitara, met de tweepaards trailer, leeg erachter.
Ik dacht dat ik gek werd, de trailer trok aan de auto, leeg wel te verstaan.

Na lang zoeken, hebben we een oude Mitsubisi L200 gekocht, dat is tenminste een trekauto.
Deze Mits gaat er nu uit, we hebben een nieuwe gekocht, nog meer trekkracht en een nog wat zwaardere auto.

Veiligheid gaat bij mij boven alles, ik moet niet voelen dat er een trailer achter de auto hangt, zeker niet met de paarden erin.

succes met je keuze Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:40

Onze Vitara reed op gas 1 : 9. De King Cap die we nu hebben, rijdt 1:11 op Diesel. De wegenbelasting van de Vitara was 163 euro (grijskenteken en geel betalen) en de King Cap is 68 euro.
De Vitara hebben we 10 jaar gehad en heel veel meegereden. Hij was 13 jaar oud en 400.000 km op de teller toen we hem hadden verkocht.
Voor een trekauto is hij veel te licht, op de snelweg maakt hij rot herrie, je was doodmoe na een paar uur rijden, de stoelen zijn kl*te. Voordeel was makkelijk parkeren, korte draaicirkel.
De King Cap zit heerlijk, rijdt heerlijk, trekt als een gek, zit lekker hoog, is snel, je valt op Cool . Nadeel is het inparkeren Schijnheilig Bloos . Ik ben daar dus een kruk in.
Met de trailer achter de auto, is de combinatie ongeveer 11/12 meter lang. Neem echt een trekauto voor een trailer!!!!!!!!!!!!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:18

volgens mij zijn hier veel mensen met geld teveel !!! En gaat het nog veel meer om het plaatje waar ze mee aan komen zetten dan de functionaliteit......

En waar ging het topic ook weer over.. ?????

Als je een kleine beurs hebt en een niet al te zware trailer + paard dan kan je wat mij betreft prima met een Vitara uit de voeten....( want daar ging het toch uiteindelijk om, nietwaar )

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:26

Pyra schreef:
volgens mij zijn hier veel mensen met geld teveel !!! En gaat het nog veel meer om het plaatje waar ze mee aan komen zetten dan de functionaliteit......

En waar ging het topic ook weer over.. ?????

Als je een kleine beurs hebt en een niet al te zware trailer + paard dan kan je wat mij betreft prima met een Vitara uit de voeten....( want daar ging het toch uiteindelijk om, nietwaar )


Elke sport of hobby kost geld. Veiligheid kost ook geld.
Er zijn dingen waar je niet op kan "bezuinigen". Een goede (trek)auto kost geld. 2de hands is ook te doen. Wij hebben onze King Cap 2de hands op marktplaats gekocht. We merken nu dat we veel veiliger op pad gaan dan met de Vitara.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:32

Ik ben het best eens dat veiligheid boven alles gaat. Maar voor iemand zoals ik, die minimaal 60.000 zakelijke km per jaar rijd is het niet echt comfortabel om dat in een 4x4 te doen. Mits het de nieuwste Range rover is Haha! Maar ik denk niet dat mijn baas accoord gaat om die als leaseauto te nemen Haha! Dus dan is het belangrijker om een fijne auto te hebben die goed op de weg ligt. Voor de trailer past deze best redelijk, hij mag 1400 kg trekken en dat is voor een anderhalfpaardstrailer met paard voldoende. Tuurlijk het houd niet over! Maar voor korte stukjes eens per maand of zo kan dat makkelijk. Voor de langere stukken leen ik de patrol van Pa of vriendin wel. Maar het idee dat ik 60.000 km per jaar in een Patrol moet doorbrengen :/ maakt mijn rug niet gelukkiger.

skoebie

Berichten: 40
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Limmen (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:07

Nu even een andere vraag...
Ik heb nu een Patrol 2.8 3drs diesel op grijs kenteken met 2-paards trailer, persoonlijk vindt ik hem helemaal fantastisch. Maar nu zoek ik vanwege gezinsuitbreidng iets op geel kenteken. Wat voor auto raden jullie mij aan? Lastig als je zo'n goede/veilige auto gewend ben.
Het moet uiteraard wel een beetje betaalbaar blijven...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 08:40

skoebie schreef:
Nu even een andere vraag...
Ik heb nu een Patrol 2.8 3drs diesel op grijs kenteken met 2-paards trailer, persoonlijk vindt ik hem helemaal fantastisch. Maar nu zoek ik vanwege gezinsuitbreidng iets op geel kenteken. Wat voor auto raden jullie mij aan? Lastig als je zo'n goede/veilige auto gewend ben.
Het moet uiteraard wel een beetje betaalbaar blijven...



Skoebie, een Volvo zou dan misschien een optie zijn. Daar zitten wij ook aan te denken.

En net wat er hierboven gezegd wordt: een hobby kost geld en veiligheid is niet te koop!!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:23

Pyra schreef:
volgens mij zijn hier veel mensen met geld teveel !!! En gaat het nog veel meer om het plaatje waar ze mee aan komen zetten dan de functionaliteit......



Volgens mij heb jij echt niet begrepen waar het volgens de meesten hier om draait.
En dat is juist niet om het plaatje maar om functionaliteit!!!
Daarom rijden een aantal hier een goede stevige trekauto.
Juist als mensen voor een plaatje gaan komen ze thuis met Barbie-jeeps die nauwelijks wat kunnen trekken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:42

Pfff, als ik voor het plaatje ging zou ik nooit niet in een Pick up rijden
Geef mij maar weer een klein Fiatje ofzo, die kan je tenminste op reguliere parkeerplaatsen kwijt, die steeds maar smaller en korter worden met een steeds smallere aanrijstrook...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:42

PhiaBink schreef:
de stoelen zijn kl*te.

Daarom zitten er bij mijn jeepje ook Honda CRX kuipstoelen in, zitten heerlijk en kan ik het makkelijk 4 uur onafgebroken in volhouden hoor. En die herrie van een jeepje went vind ik. Ik stoor me er iig niet aan.