chaps + jodhpurs of laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

chaps of laarzen?

chaps
44 (47%)
laarzen
48 (52%)

Totaal aantal stemmen: 92


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:12

Leren laarzen, met chaps kan ik mijn benen niet stil houden ( Verward ) en die rubber laarzen zweten zo vreselijk en ik kan mijn kuiten er nauwelijks in krijgen Clown

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:21

Ik heb niks ingevuld. Ik rij namelijk met beide. Als ik echt dressuurmatig ga werken doe ik m'n laarzen aan. Anders gewoon chaps met schoenen. Nu ben ik helaas genoodzaakt om m'n chaps + schoenen elke keer te dragen omdat ik uit m'n laarzen ben gegroeit en de nieuwe nog steeds niet klaar zijn...

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:31

Ik draag t alle 2, maar k rij meer met chaps omdat ik dat fijner vind, en als ik de hele dag op stal loop is t ook wat fijner om mee te lopen!!
Maar met wedstrijden ( gwoon met de manege pony's ) heb ik wel (rubberen ) laarzen aan

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:33

Chaps, mijn laarzen wil ik netjes houden voor wedstrijden.

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:01

Ik rijd als ik naar les ga of zelf serieus ga trainen altijd met leren laarzen. En als ik lekker het bos in ga heb ik alleen schoenen aan.. Ik heb wel chaps maar vind dat echt ondingen.. vind het maar niks....

Zij die wij lief hadden en verloren, zijn niet meer waar zij waren. Maar altijd waar wij zijn!!

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:05

chaps

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:07

Chaps... omdat ik het geld nu niet heb voor goede leren laarzen en ik rubber geen succes vind... Daarbij vind ik chaps ook erg makkelijk zitten!

Der Ellmauer Dancing Queen

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:41

ik hoor dat veel mensen merken dat ze met leren laarzen hun benen beter stil kunnen houden, morgen kan ik weer naar mijn verzorgpaard en ik ga het toch is uit proberen (ik rij normal met chaps) want ik rij nog niet zo lang op hem. ben benieuw....

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:48

Laarzen trek je sneller aan Schijnheilig

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:54

Leren laarzen! Vind ik een stuk lekkerder rijden dan de rest, het is stabieler.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:53

Ik rijd nu zelf met chaps... maar ben erg hard aan het sparen voor leren rijlaarzen !

Waarom ?? Omdat ik een aantal keer met leren laarzen van een vriendin heb gereden en ik dan veel beter me benen stil kan houden en meer voel !

Ik denk ook dat het op de een of andere manier veiliger is Verward Maar das mijn mening dan he !

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:08

Ik reed jaren lang alleen met chaps, maar omdat ik nu wedstrijden ga rijden, en nog geen geld had voor leren laarzen (druk aan het sparen) heb ik mijn rubberen laarzen maar weer uit de kast gehaald en rijd Moenira dus braaf met laarzen. Het gaat redelijk, maar ze zakken wel wat af. Dat is wel vervelend. Doen leren laarzen dat ook trouwens?

Chaps zitten heel lekker, je gaat in schoenen minder zweten dan in rubber laarzen hebt meer bewegingsvrijheid, en je kunt ook fijner naast je paard lopen tijdens een lange buitenrit en op het erf en bij de verzorigng zit het ook lekkerder. Bovendien zijn stevige schoenen veiliger voor mijn voeten en tenen Schijnheilig Daar wordt regelmatig bovenop gesprongen door Andrew... Boos!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:13

altijd met laarzen. Zit lekkerder, ben het gewend. Wanneer ik eens met schoenen ga rijden, is dat ineens heel vreemd Haha!

:){

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:19

Reed altijd met chaps, maar sinds ik leren laarzen heb draag ik die alleen nog maar! Mijn been ligt ook veel rustiger met laarzen aan, als ik nu chaps aantrek heb ik zo'n "bloot" gevoel!

Misschien dat ik ze met buitenrijden weer eens aan ga trekken om mijn laarzen beetje te sparen...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:42

chaps. alleen op wedstrijden met laarzen. omdat ik meerdere paarden op een dag doe en niet alleen rijdt (ook longeren enzo) vind ik chaps handiger. er staan regelmatig plassen in de longeerbak en ik vind het zonde om mn leren laarzen daarin te verknoeien. en om het paard wisselen ben ik te lui voor Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:44

Beide. In de zomer draag ik vaak jodphurs en chaps (Ariat met Cavallochaps erop) en in de winter vind ik mijn laarzen fijn.

Toos paardloos

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:10

Met chaps, aangezien mn nichtje mn rijlaarzen heeft.
Aangezien ik ook best wel dikke kuiten heb, is het ook moeilijk om een passende laarzen te vinden. Bloos
Daarbij zit ik ook met een knieblessure, dus moet ook geen strakke dingen om mn knie hebben.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:39

Allebei, thuis met chaps en speciale rijschoenen, dus echt veel verschil voel je niet.
Dit om mn leren laarzen te sparen voor de wedstrijden, heb ze een tijd altijd gebruikt en nu sinds kort niet meer, want ze worden duidelijk lelijker, kaler.

Ik heb er wel een rits in want anders houd ik er helemaal niet van Lachen

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:46

Jodhpurs met chaps. Ik heb geen leren rijlaarzen, die krijg ik als ik m'n vwo diploma heb behaald (zit nu in de 5e, dus dat duurt nog een jaar). Rubberen rijlaarzen vind ik rotdingen om mee te rijden, dus die gebruik ik niet.

Brent mijn stoere vent !

Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:49

Ik heb wel leren rijlaarzen! Alleen die gebruik ik alleen voor wedstrijd en op stal rij ik gewoon met Mountain horse schoenen zonder chaps!

ChiChi
Berichten: 293
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:25

Ik rijd met chaps, tis in ieder geval erg makkelijk!
Ik zou heel graag leren rijlaarzen willen hebben, maar vind het een btje een te grote uitgave voor de 2/3x per week dat ik (recreatief) rijd! Als ik ik geld zou hebben...

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:27

Ik heb rubberen laarzen van aigle, leren vind ik zonde omdat ik kathy in een wei staat(modder) Tot een jaar geleden reed ik met alleen schoenen! Met laarzen rjdt stabieler

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:35

chaps.. zitten heerlijk en emt warm weer hoef je ze niet de hele tijd aan.. Knipoog en ik hoef er niet zo voorzichtig mee tedoen Tong uitsteken

Een Gouden zadel maakt van een ezel nog geen paard.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:59

Ik rijd met beide. Sinds kort heb ik gaithers en die rijden gewoon veel en veel lekkerder dan chaps of leren laarzen. Je hebt het gemak van chaps, met het comfort (beenligging) van leren laarzen. Ik wil niet meer anders.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:59

Aan het begin heb ik ooit eens met rubber laarzen gereden...... Dat was vreselijk, ze zaten nooit goed, en ik had altijd koude voeten. Toen chaps, dat was een heel stuk beter! Nu rijdt ik met Cavallo laarzen, ik heb vanaf het moment dat ik ermee ben gaan rijden een veel stillere beenligging gekregen. Ik verlies mijn beugels nu ook minder vaak.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dees, Fleuribelle, Googlebot en 29 bezoekers