Hengstigheid bij jullie merries duidelijk merkbaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silmo
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:32

mijn merrie word ontzettend hitsig en huppelig, en dan dat plassen ik merkt t niet veel
ze heeft meer energie en ze wil veel rennen, enn achter paardjes aan gaan.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:08

Ik heb het zeker wel gemerkt. Vieze achterbenen en staart en opeens aardig doen tegen andere paarden. Met rijden heb ik overigens nergens last van.
Op stal waren ze ook heel blij dat mijn hengstige Cookie uit de paddock was ontsnapt en even een bezoek bracht aan de hengsten Haha! . Gelukkig is ze niet per ongeluk gedekt. Maar volgens mij valt ze wel op Friesen.

Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:48

fransje23 schreef:
Maar volgens mij valt ze wel op Friesen.


Ze heeft hier een lesbische verhouding gehad met het 2 jarige Friesje van de buren Haha!

Yunyah is altijd heel duidelijk hengstig, die gilt de hele boel bij elkaar, maakt lawaai in de stal en doet chagerijnig tegen de andere paarden. Dan loopt ze naar Bertus toe, gaat hem even lekker maken en dan schopt ze hem...Vrouwen Rolleyes Blauw oog

Derisa heeft wel vieze benen, maar doet niet extra vervelend in de omgang.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:47

Ik had een pony waar je het nooit merkte. Toen we haar wouden laten dekken moesten we er een schouwhengst bij hebben om te kijken wanneer ze hengstig was, want je merkte het echt niet! Nu staat deze pony op een stal met meerdere paarden en pony's en haar nieuwe baasje merkt wel van dr hengstigheid. Dan is ze erg drammerig en hangerig en heeft ze geen zin om aan het werk te gaan.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:33

Bij die van mij merk je er gelukkig weinig van.
Als ze bij andere paarden staat, is ze heel aanhalig en staat ze steeds te plassen. Als je haar dan weghaalt, merk je vrijwel niets meer.
Wel ideaal Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:28

Pas sinds dit jaar merk ik het echt wanneer ze hengstig wordt. Niet onder het rijden, dan heb ik nergens last van, maar wel als ik haar terug zet in de wei bij haar favoriete ruin. Ze smeekt hem bijna om er op te springen Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:19

ow! bij onze merrie lies merk je het wel hoor
je vliegt door de hele stal uit als ze hengstig is Verward
en owe als je te kort komt in de weide...wees maar zeker dat je die ook van elke kant mag bekijken Haha!
lies is zo al een moeilijk paard op de weide en in de stal
ze sjot namelijk super snel
maar als ze hengstig is...speel je met je leve door haar gewoon te voeren *LOL*

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:45

als Apollon hengstig is doen we lekker rustig aan Ze is dan zwaar vervelend en super snel op d'r teentjes getrapt
Ook gaat ze bij elk beest met 4 poten of benen staan "plassen". Zelfs bij een koe oid Haha!