vliegenmasker zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 18:56

*ik zie geen foto*
Mijne sluit gelukkig overal goed aan..Tong uitsteken

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:48

Anna-Jelly schreef:
De mijne heeft nu alweer traanogen dus ik heb fijn zo'n vliegenmasker besteld. Vind het zieliger om hem de hele zomer (vorig jaar ook hele zomer mee rond gelopen, achteraf niet aan gedacht, zo'n vliegenmasker) met ontstoken ogen rond te laten lopen Boos!


Daarom had ik er 1 aangeschaft.. Mn vorige pony had afgelope zomer door die rot vliegen last van zn ogen.. Nu heb ik donna en wil ik dat dus verkomen met haar Lachen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:23

vind t niet ziellig...

idd wat er al heel veel zeggen: al die stomme vligen opt hoofd is nog zieliger. waar koop je die dingen eigenlijk? en hoe duur zijn ze ong..?(sorry, offtopic Haha! )

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:24

Er staat hier op VMr nog een topic van beautifull_mickey kijk daar eens..

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:39

Mijn pony doet gewillig zijn hoofd naar beneden als hij het vliegending ziet, en blijft staan wachten tot ie netjes zit. Ze komt zelfs in het land naar me toe als ik uhm bij me heb. (vaak zonder niet overigens)

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:41

Ik vind t niet zielig, wel n maf gezicht Haha! Maar k denk dat de meeste paarden er blij mee zijn. Die van mij heeft m echter binnen een half uur af dus k denk niet dat zij er blij mee is, ze heeft ook nooit last van ontstoken ogen (afkloppen).

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:46

ik vind het ook niet zielig. ik word zelf al gek van die vliegen als ik de paarden alleen maar in het land zet of ze eruit haal. laat staan dat je de hele dag tussen die vliegen in je wei moet staan als paard

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:46

Al mijn paarden hebben er eentje. Ze moeten idd wel heel goed aansluiten. Alleen vind ik het bont wat erop zit een beetje warm. De paarden hebben daar altijd zweetplekken zitten. Het is wel handig om de randen beter vliegvrij te houden, alleen te warm. Dus daar zou nog iets op gevonden moeten worden.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:52

Zielig? Neuh helemaal niet, wat pas zielig is als ze daar helemaal worden gestoken door allemaal beessies.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:57

K vind t niet zielig, maar pas geleden zag ik een paard staan, met vliegenmasker en dekentje op, k dacht dat t een ezel was Bloos! Bloos Knipoog
Vliegen zitten meestal ook bij de neusgaten, iemand van stal had er wat op gevonden, die had aan t halster zo'n ding met van die sliertjes vor tegen de vliegen gedaan, en had ze er nog 1tje, stuk van de touwtjes geknipt, en bij de neusding gedaan ( wat boven de neusgaten zit )
Dus komen de vliegen en niet bij de ogen en niet bij de neusgaten!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 00:01

Serendipity1 schreef:
waar koop je die dingen eigenlijk? en hoe duur zijn ze ong..?(sorry, offtopic Haha! )


Je kunt ze bij de paardendrogist krijgen. Kijk even hier:

http://www.paardendrogist.nl

en zoek op Supermask

Prijzen vanaf 27.50 Euro to 47.50 Euro

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 06:13

Margee schreef:
Ik vind een hoofd vol vliegen en ontstoken ogen zielig.
Dus.....


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:17


Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:26

ik vind het ook niet zielig, het is idd veel zieliger als ze vol vliegen zitten.
Djin vind het ook helemaal niet erg om er eentje om te krijgen dus...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:29

Bij mij werkt de vliegenfrontriem niet.
Ik heb ook een masker dus. Van de Paardendrogist. En wil niets anders meer voor mijn pony. Hij werd helemaal gek van de vliegen, met het masker is dat over.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:45

Idd die vliegen"gordijnen" werken niet echt.. Paard schut en al die draadjes hangen naast zn ogen.. Veel nut heeft het dan hea Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:29

Mijn merrie heeft een hele lange voorpluk die ook tot over haar ogen hangt. En ook dat heeft geen effect. Ik denk er dus ook over om een masker te kopen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:49

Ik vond het zo'n dom gezicht, maar ik zie het verschil aan mij eigen paard... ze staat met dat masker veel rustiger in de wei en ze heeft geen ontstoken ogen meer!
(en haar hersenen krijgen wat meer rust zonder al dat kopschudden van de vliegen Haha! Haha! Haha! )

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 16:07

Cassidy..
Ik raad het je aan Tong uitsteken
Ze werken prima Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:10

Margee schreef:
Ik vind een hoofd vol vliegen en ontstoken ogen zielig.
Dus.....


Ik ook Mijn paard gaat dit jaar voor het eerst met een supermask vliegenmasker het land op nadat hij iedere keer weken met ontstoken ogen door die ***vliegen rondliep. Toen ik het masker bij hem probeerde vond hij het helemaal niet erg en hij at vrolijk verder..

Niets zieligs aan hoor anders had hij dat wel duidelijk laten merken als hij het niet leuk vond Knipoog

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:28

Esme_27 schreef:
Al mijn paarden hebben er eentje. Ze moeten idd wel heel goed aansluiten. Alleen vind ik het bont wat erop zit een beetje warm. De paarden hebben daar altijd zweetplekken zitten. Het is wel handig om de randen beter vliegvrij te houden, alleen te warm. Dus daar zou nog iets op gevonden moeten worden.


Omdat mijn supermask halverwege het seizoen te klein werd voor m'n twee-jarige heb ik vorig jaar een vergelijkbaar masker bij de plaatselijke ruitershop gekocht. Leek er qua materiaal heel erg op, maar had dus niet dat bontrandje. Vond ik wel heel positief, want ik vond dat bontrandje inderdaad ook te warm. Mijn paard had altijd zweetrandjes achter haar oren en op haar neus, en dat trekt toch weer vliegen aan. Met dit masker heeft ze daar dus geen last van.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:38

Het enigste dat ik zielig vond is dat ik d'r vierkant uit heb staan lachen met dat ding op haar hoofd, maar voor de rest, echt niet zielig. Zielig was het vorig jaar, toen had ik nog niet zo'n ding en ben ik nog tijden na het weideseizoen bezig geweest met gekookt water en oogzalf.....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:42

Als ik hem voorhou, doet ze haar hoofd naar beneden en laat het goed toe dat ik het om doe. Zou ze echt niet doen als ze het niet fijn vind Knipoog
Ze hoeft nu niet heel de tijd te schudden en geen ontstoken ogen

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 19:43

parouscha schreef:
Ik vind het ook altijd enorm sneu met al die vliegen rond hun ogen!
Maar volgends mij werd mijn paard helemaal gek van zo'n vliegen masker!
Moet ze door die klein hokkjes zien *LOL*
Maar deze dingen , werken die ook goed?
http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... g_5094.jpg


Die sliertjes werken niet echt en ze liggen ook elke keer op de grond, hele zoektochten heb ik gehad op het land..
Toen ik zo'n netje met oren en al voor Hazel had gekocht, vreeste ik ook het ergste. Ze is nogal een neuroot, dus... Maar toen ik aankwam met het ding, deed ze haar hoofd naar beneden en ik kon hem zo omdoen en ze gedroeg zich alsof ze hem al jààren omhad Verward
Nu doet ze nog steeds lief elke keer haar hoofd omlaag om hem omte laten doen. Ze kan nog net geen dank je wel zeggen, maar als ze kon praten......

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 00:58

echt niet zielig. Het isniet alleen voor de vliegen, maar ook beter voor de ogen ivm de UV stralen.Ik heb er laatst nog 2 gekocht bij ingrid van berlo
Ze zijn van Harry horse en kost 15,50 euro per stuk.
http://www.horsecommerce.com/tackshop/p ... cts_id/681

(Van de paardendrogist zijn ze van mindere kwaliteit en asociaal duurder)