Hoe te wennen aan nieuwe stal....

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimDai

Hoe te wennen aan nieuwe stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 08:46

Daisy is zaterdag verhuist naar een andere stal (dichter bij mij in de buurt)..... Ze is nog een beetje zenuwachtig en onrustig en ik heb haar al een paar keer aan de longe gezet om haar energie kwijt laten raken...
Wat kan ik nog meer met haar doen om haar bekend te maken met haar nieuwe huis?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:49

gewoon doen alsof het heel normaal is. Niks geen vreemde dingen ofzo, maar gewoon wat je op je andere stalling ook deed.

Sommige ezels kunnen enkel over paarden praten

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:00

Ik zit met hetzelfde.

Mijn paardje is zaterdag aangekomen na een lange trailerreis. En moet ook erg wennen. Deze week heb ik dus lekker een rommel weekje met hem. Veel aan de hand lopen op het erg en lekkr losgooien en longeren.

zo probeer ik hem aan alles en iedereen te laten wennen. Hij is nog wel erg schrikachtig maar ik weet zekr dat dat allemaal goed komt.

succes

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:27

tja mijn pony is ook ontzetten onrustig..als ze een nachtje gaat logeren.. en ik kan dan nooit ff gewoon in haar stal komen want dan wil ze er uit rennen

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:39

Gewoon lekker aan haar omgeving laten wennen, dus gewoon lekker veel aan de hand stappen bv. En als ze in stal ook nog erg onrustig is kan je haar wat geven om op te knabbelen, wat hooi bv.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:53

Had je paard in de oude stal een eigen speeltje? Die kan je in de nieuwe stal weer ophangen.
Sommige paarden hebben een langere tijd nodig om te wennen, soms kan dit oplopen tot één jaar.
Ga gewoon weer aan het werk met je paard, datgene wat je op de oude stal ook al deed, negeer het schrikachtige, aandacht daarop maakt het leuk voor je paard.
Ik hoop dat jullie snel gewent zijn aan de nieuwe stal, veel plezier daar.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie