Help! Paard wilt niet in de trailer!!!!

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RanouK

Help! Paard wilt niet in de trailer!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 18:22

Donderdag gaan we mijn nieuwe paard ophalen, de vorige eigenaars probeerde haar vandaag al op de trailer te krijgen, maar hiervoor hebben ze haar met de zweep er in willen krijgen met als gevolg dat ze er helemaal niet meer ingaat. Tegen donderdag moet ze wel mee, en ik heb geen idee hoe we dat moeten klaarspelen. Ik wil het liefst een ervaren persoon meenemen, maar ken niemand die met die soort problemen afhandeld. Als er hier iemand op bokt mij graag wilt helpen mag hij/zij pb-en. Ondertussen ga ik verder opzoek naar hulp!
Alvast bedankt!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 19:15

Niemand

JuBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:29

hoihoi hier zijn al wel meerdere discussies over geweest, kijk eens bij topic: trailerladen, op het moment staat die op pagina 15. hier staan een hoop tips. Succes!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:01

Ik heb het al gevonden, dankje

talouch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:33

Is niet erg bijdehand om een paard met een zweep de trailer in proberen te krijgen als hij/zij niet wil. Rust en beleid is dan van groot belang. Een verkeerde behandeling kan veel kapot maken voor de toekomst. Jammer dat mensen dit niet bedenken voor zij allerlei niet werkenmde manieren bedenken om een paard op de trailer te krijgen. Desnoods door een periode voor het paard wegmoet op een rustige manier te oefenen.

Eenmaal een Groningerpaard, altijd een Groningerpaard.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:47

Talouch, ik ben het wel met je eens, maar bij sommige paarden werkt het gewoon niet.
Een paard bij ons op stal wil absoluut niet de trailer in. We hebben 2 uur staan kloten met het paard op de vriendelijke manier en we hebben er 2 kilo biks toen door heen gejaagd. Dat paard ging zo de trailer niet in! Dan maar met de ketting om het tandvlees en dan gaat ieder paard er zo wel in!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

aimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:55

ook al eens geprobeerd met n touw? Aan de ene kant van de trailer vastmaken en dan n stuk achter hem door na de andere kant lope en tegen zijn achterste legge. Werkt bij ongeveer ieder paard.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:01

Ook niet bij het paard op stal. Geloof me, daar werkt niets bij, behalve de harde hand, helaas.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:58

mijn vorige paard wilde ook de trailer niet in, met geen mogelijkheid !
Is ook de grootste rede geweest waarom ik haar verkocht heb.
WEET DUS WAAR JE AAN BEGINT !!
ALs een paard eenmaal een slechte ervaring heeft gehad met de trailer, dan vergeten ze dat niet zo gauw. En als het dan ook nog een paard is met een dominant karakter zoals die van mij had, dan kun je het shaken. Dan helpt zelfs een ketting om zijn tandvlees niet.......

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je het met rust en geduld kunt oplossen...

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie