Wie kent het merk horsefood

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wie kent het merk horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:06

Benieuwd of er mensen zijn die het merk Horsefood kennen en dit voeren.

Mijn paard heeft dit een half jaar gehad toen hij ergens in pension stond en hij was aldoor zo druk, echt zo gek als een deur.

Nadat ik hem dichter bij mijn huis had gezet en zelf ging voeren ben ik over gestapt op Havens en daarna op Pavo, meteen was dat gedrag over.

Nu heb ik, omdat ik vind dat hij te schraal op zijn ribben is, ondanks het gras dat hij nu kan eten, een zak slobber van Horsefood gekocht. Na 3 dagen 1 hele schep te hebben gebruikt was hij totaal knetter. Na een goede week nog steeds. 2 dagen geleden met longeren, steigeren en klauwen en totaal knots. Hij had de hele dag buiten gelopen.

Ben dus gestopt met die slobber, denk dus dat er iets in zit wat hem gek maakt. Als ik hem een extra schep brok geef, heeft hij dit echt niet. Maar vanwege het extra gras, wil ik niet zomaar/flink voeren.

Heeft iemand hier ervaring mee? Vreemd dat het juist alleen met Horsefood is.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:08

Ik ken het merk niet maar is er niks op Google te vinden?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:18

ik heb er slobber van, daar zit nml niet zoveel energie in als in andere merken slobber en omdat Quentin slobber niet voor de energie maar puur al buikvulling krijgt vind ik deze erg fijn

ik haal het altijd bij de Dommelsche Watermolen

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:03

Ik heb er ook slobber van, ook zoals Renske20 zegt omdat er niet zoveel energie inzit. Puur om mijn paard op gewicht te houden en omdat hij het zo ontzettend lekker vind.
Verder voeren wij ook de brok van Horsefood en het bevalt ons zeer goed. Paarden reageren er prima op en mijn paard wordt er niet heter van als van brok van Havens of iets dergelijks.

Misschien zit er een stof in waar je paard heftig op reageert??

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:25

Ik voer mn paard ook horsefood (basisbrok). Het is een stuk goedkoper dan Havens. Ik merk geen verschil met Havens

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:36

Ik heb ook horsefood gehad, maar ben overgestapt naar pavo.
De reden daarvan was dat ik de uitstraling van de vacht niet meer mooi vond. Op pavo doen ze het prima.
In de winter heb ik ook slobber van pavo, omdat ze met pavo de glans mooi houden en ook makkelijk door de haren komen, wat ook weer minder is bij horsefood.
Schraal op de ribben gebruik ik maismeel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:26

Zit idd te denken dat er een stof in zit waar hij op reageert. Kennelijk heb ik tot nu toe als enige zo'n paard.

Maismeel idd, wist niet meer wat het was, ga dat maar eens proberen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:38

ik gebruik ook een combi van slobber van Horsefood en dan maismeel erbij, puur om hem wat voller te houden, hij is nml zo smal, en hij krijgt al 5 kilo sportbrok en 3 scheppen muesli, dan nog meer voeren wordt ie alleen maar gekker, vandaar de slobber van Horsefood waar bijna geen energie in zit, samen met maismeel.

Pavo wordt hij erg gek van, moet ie 2-3 kilo brok per dag hebben, anders wordt ie onhandelbaar(voer nu subli brokken, en ze zien er alle3 goed uit) maar ja op 2-3 kilo brok per dag wordt ie echt mager

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:59

Ik ben al van Havens overgestapt op Pavo. Hij heeft nu geen dikke benen meer. Ben nu 2 dagen gestopt met die slobber en hij is weer de oude. Gek hoor.

Hij wordt ook helemaal naar van zichzelf, kan geen moment stilstaan en maar met zijn hoofd zwaaien.

Wellicht moet ik van de pavo I overgaan naar onderhoudsbrok en idd 4 kilo gaan voeren. Alleen de vitamine E is dan in een lagere dosering en dat verschil merk je meteen. Die potten zijn ook best prijzig om bij te voeren.

3 kilo Pavo I is nl weer teveel, staat hij weer op ontploffen. Moeilijk hoor om de juiste hoeveelheid en samenstelling te vinden.