prijzen tegenwoordig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:28

je mag je prijzen idd wel heel wat hoger schuiven. op het moment heb je voor die prijs nog NIET eens een KWPN jaarling met een beetje toekomst in zich... je grens vind ik echt veel te laag, idd wat al is is gezegd; een goed ingereden jong paard met papieren met toekomst kost al 3x zo veel... gewoon omdat je er verrekt veel aan kwijt bent qua geld... het dekgeld is zowat al wat jij ervoor wilt geven en dan heeft ie nog 3 of 4 jaar geld gekocht, casteratie bij een hengst etc. etc.
ze zijn er misschien wel, maar dat zijn dan idd paarden waarop de stempel recreatie/laag niveau is gezet en/of geen (goede) papieren...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:28

Ik heb gemaild Knipoog Maar het zou dus voor mij kunnen betekenen dat ik dus geen jong paard in mijn prijsrichting kan vinden...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:30

Inderdaad goede paarden zijn duur. Maar ik zou liever even doorsparen voor een goed paard. Met het geld dat je anders voor de onkosten kwijt bent kun je sparen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 13:32

Ik heb zelf eigenlijk niet deze prijsindicatie gegeven Knipoog Ik had het er zo eens over met iemand die wel verstand heeft van paarden en die wl wat met prijzen weet enz. Ik zei dat ik wel graag verder wilde met een paard na mijn pony. Maar omdat ik het geld alleen kan besteden wat ik van mijn pony krijg, en verder ik er geen geld voor krijg... En ik moet het dan dus zelf betalen. Ik betaal nu zelf mijn pony en dat gaat prima, maar ik kan gewoon niet zoveel ssparen omdat ik ook aan een aantal vaste kosten vastzit die ik wel kan betalen en moet betalen...Maar dat zei ik dus ook tegen diegene en die zei dat er echt wel leuke paardjes van 2000 waren te vinden....

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:42

Moet je misschien wat verder zoeken, een beetje geluk hebben.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:06

Een vriendin van mij had geinformeerd bij paardenaanbod. De paarden waar NOTK bij staat liggen sowieso boven de 10.000 euro.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:05

Oh oke Haha! lekker duur voor zo´n jong beestje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:07

Ligt eraan Hoe hij loopt.
persoonlijk schrik ik niet van dit soort bedragen.
maar dat krijg je als je op handelstalletjes hebt gereden en paarden van 4 of jonger wel vaker voor dat soort bedragen (of veel hoger) weggaan.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 21:14

Hmm ik ben t niet zo gewend. Nahja ik hoor t wel eens en zie ook wel van iets minder duurdere gekocht worden... maar voor een jong paard niet. En bovendien ook al konden mijn ouders het betalen, mijn ouders vonden het altijd belachelijk om voor mij zo´n duur paard te kopen, ik kreeg wel veel, maar zulke aankopen heb ik nooit gehad(k heb er niet onder geleden hoor Knipoog ) Ze vonden een goedkope leuke pony genoeg voor me, hoefden niet zo'n dure dressuurknol voor me te hebben zodat ik Z zou worden ofzo.... Ik heb er gewoon 1 gekregen waar ik ook lekker wedstrijdjes mee zou kunnen starten, waar ik veel van zou leren en en die lief was... Maar zo'n dure zouden ze me nooit hebben gegeven ondanks dat ze het konden betalen... Maar ik ben er net zo blij mee eerlijk gezegd. En nee ik ben t dus niet zo gewend... Maar ik vind t toch een best bedrag en dat kan ik zelf al niet neertellen voor een jong paard.. Dan zou het dus betekenen dat ik nooit een leuk jong paard kan kopen voor mijn prijs..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:59

runningkawa schreef:
Vooor 2000 heb je een 15 jarig recreatie paard.
Of een 3 jarige, waar niks mee gedaan is en verwacht nivo ook recreatie is.

Kawa, dit is niet altijd waar!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:10

Of een knappe jaarling. Voor 2000 euro zit er anders echt een 'verhaaltje" bij. Misschien een knappe luchtzuiger van 4... tja, als je je daar niet aan stoort is dat een optie.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:26

En zelfs die knappe luchtzuiger redt dat nog niet Knipoog

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:27

En k wil geen luchtzuiger Knipoog Want daar kan je weer latere problemen mee krijgen, en dan kost t evengoed nog een bonk geld..

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:28

Dan zul je toch je verwachtingspatroon wat bij moeten stellen, vrees ik of nog wat langer doorsparen Knipoog

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:32

Maarja wat voor verwachtingspatoon moet je dan naar kijken... En doosparen zal moeilijk gaan omdat ik al een aantal vaste kosten heb.. Maar als ik alleen maar een paard kan kopen waarmee ik niet een beetje in de wedstrijden kan presteren dan hoeft t van mij niet. Klinkt stom maar dan hou ik liever mijn pony. Die kan ik dan tot mijn 18e lekker rijden in de wedstrijden en dan stoppen. WAnt dresuur bij de paarden hoef ik niet te gaan proberen met hem. En springen zou ie qua hoogte tot de L (M heel misschien) wel nog redden maar verder niet..

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:38

Nu uit de KWPN fokkershoek: weet je hoeveel een paard opfokken kost? Reken maar 100 euro per maand : dat is 1200 euro per jaar. Wil je een 3 jarige groen paard kopen, kost ie al 3600 eurootjes. Komt nog bij dekgeld + 1 jaar voedertijd van mama, nog niet te praten over de afschrijving (moeders gaat toch een keer dood) zit je op een kostprijs van minimaal 5000 euro en dan moet ie ook nog gekeurd worden. het arbeidsloon van de fokker wordt hierbij al helemaal vergeten.
Als jouw protemonnee hiertoe niet reikt, zou je een veulen kunnen overwegen. Dan zijn de lasten wat verdeelt. Moet je nog wel hopen dat hij gezond 3 jaar wordt..... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Suzan1 op 08-05-04 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:38

En als je kijkt naar een grote E pony?? Is dat bij paardenwedstrijden ook te doen?? En qua prijzen....

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:43

een grote E pony is over het algemeen wel goedkoper. Je zou dan bijvoorbeeld naar een ponyclub bij jou in de buurt kunnen gaan, voor meisjes die 18 jaar zijn en van de ponyclub af moeten en eventueel overgaan naar een paard? Pony's hebben het op paardenwedstrijden wel moeilijker, al is het alleen maar bij het losrijden. Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:43

Maar ik bedoel dan een jongere E pony van 5 ,6 jaar

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:50

Waar je wat mee kunt tussen de paarden qua gangen. Niet 1 met pony pasjes dus moet wel een beetje een grote zijn. En die een beetje leuk kan presteren in de wedstrijden. Waar moet je dna aan denken qua prijs. Een jong dier dan..

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:51

die zitten er ook wel tussen. er zijn best veel paarden/pony's in de lagere prijscategorie. Hoe lang bij jij dan als ik vragen mag?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:52

1.65

heb ook nog niet echt groeispurt gehad dus denk dat ik wel iets groter wordt...En als ik een paard nam zou ik sowieso een kleine nemen..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 09:53

Maar een grote e pony is dan wel zat toch..

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:07

dat ligt een beetje aan jouw bouw (lange benen of niet).... een klein paardje (zo rond 1.60 -m en die zitten ook op ponyclubs) hoeft niet duurder te zijn als een grote E. Kwestie van zoeken dus Haha!
Maar er zijn genoeg paarden in Nederland, voor jou ook wel eentje. Neem een vakman (of -vrouw) mee als je ergens naar toe gaat en laat het zeker klinisch keuren.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 10:11

Ik heb wel aardig lange benen ja, voor mij lengte iig. Maar ik bedoel dan een van 158 dus echt een grote, maar in wat voor prijsklasse kan ik dat gaan zoeken denk je?? En deskundigheid genoeg, ik kan mijn lesgeefster het in de gaten laten houden, die zit erin en zo heb k nog wel een paar mensen..