Wat betalen jullie zoal aan stalgeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-01 18:41

Hey
Misschien een onbeschofte vraag, maar wat betalen jullie zoal voor stal geld? En wat zit daar bij inbegrepen? En een weiland huren?

Ik kan waarschijnlijk hier vlakbij, bij een boer, een schuurtje huren en dan mag ik me pony gewooon op zijn land zetten (tussen de schaapjes)
Nou moeten we het nog over de prijs hebben, maar ik krijg dan een schuurtje tot me beschikking waar me vader fronten gaat plaatssen (schuifeur, zoals bij de meeste manege's!)
Hij koopt Hooi in grote aantallen en dan kan ik dus voor een kleine prijs een berg krijgen....

Dus wat betalen jullie, wat krijg je ervoor, de ruimte enzovoorts...?
Alvast bedankt
(weet ik wat redelijk is)
Haha!

[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

_________________
Wees jezelf, er zijn andere genoeg!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-15 01:27 ]</font>


Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:16

F 300,-
Icl voer en stro.
Het is bij iemand thuis. Mijn pony staat er en hun pony. Hij staat in een box sochtends worden ze door hun gevoerd en savonds door mij. Ze worden sochtens naar het land gebracht (5 min fietsen) en ik haal ze weer op. Er is voor de stallen een klein bakje waar ik kan longeren of ze gewoon ff inzetten.. Hij wordt soms uitgemest maar in principe moet ik dat zelf doen. Er is een groot hok voor al het tuig en zooi en er is een toilet. Het is niet echt zakelijk maar gewoon gezellig we rijden ook vaak samen en gebruiken elkaars spullen. heel gezellig

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:24

Mijn paard staat thuis, maar we hebben ook een pony pensionstal en ik geloof dat het dan 300,- per maand kost. Dat is inclusief: een stal, voer, stro, bakgebruik etc. Er zijn ook nog voorzieningen als weiland (voor in de zomer) toilet, kantine, zadelkamer.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:35

ik betaal fl375,- per maand alles in.
2x p.d voer, stro, hooi, uitmesten en gebruik van buitenbak en gebruik van de weide's Pling Pling

ik hoef dus zelf niets te doen als alleen maar rijden, dit alles is bij een particulier dus GEEN manege, het ligt ook nog eens schitterend aan de rand van het bos. Lachen Koe Clown
nu moet ik er wel bij vertellen dat dit alles in belgie is aan de nederlandse grens, maar dat maakt eigenlijk niets uit Verward Haha! Clown

groetjes punky

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:39

fl 100,- incl. hooi,excl normaal voer.
Ikga der wel weg denk ik Verward Frusty

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:55

Ik betaal 110,-- voor de stal en neem bij de boer hooi en stro af. En voer en wat je verder wilt geven halen we bij de groothandel. Ieder heeft een eigen voerhokje en de boer legt daar steeds hooi en stro in. Ik ben per maand 300,-- kwijt. In het land betalen we 40 per week en in de zomer als ze in t land lopen betalen we 2 maanden half stalgeld. WE hebben 2 bakken tot onze beschikking en een klein stukje. van 30 bij 30 in 1 bak kunnen we maar rijden de ander is te zwaar en de boerderij staat tegen het bos geplakt.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 19:55

Citaat:
Op 2001-10-14 19:35, schreef punky:

ik hoef dus zelf niets te doen als alleen maar rijden


nou dat kan ik dus geen echte verzorging en liefde noemen. dat je alleen hoeft te rijden. dat is ook zo bij een manege. ik snap dus niet waarom jij een eigen pony heeft? zeker omdat je dan zo lekker veel kan rijden en verder geen flikker hoeft uit te voeren. zo komt het anders wel over. ik heb een weiland van 3 kwart hectare of 1 dat weet ik zoniet dat is van mijn ouders. en ik mag bij me kennis om de hoek gebruik maken van de binnnenbak en buitenbak stal heb ik niet dus geen strokosten
en hooi koopt mijn kennis soms een hele grote baal. omdat zijn paarden bij ons in het land staan
Vork

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:00

Yentl, wat jij zegt vind ik onterecht!! Brando staat ook op een manege en daar wordt ook eigelijk alles gedaan. Er wordt gevoerd, uitgemest, ze worden naar de wei gebracht. Zelf hoef ik alleen maar te poetsen en te rijden. Maar dat je wat ik mijn mijn paardje heb geen liefde kan noemen!? Dat is echt niet waar!! Boos! Ik ben niet boos ofzo, maar je moet wel een beetje nadenken voordat je zo'n antwoord geeft!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:07

Erger nog, ik zou geeneens de tijd hebben om elke dag te voeren, uit te mesten en zo. Alles zit wat dat betreft in het stalgeld. Ik kies hier bewust voor, het is of alles verzorgen, of rijden en dan kies ik voor het laatste. Of zoals nu, ik zit stevig in de lappenmand, kan dus niet eens naar mijn paard toe, ik ben er gerust op dat ze goed verzorgt wordt door mijn vaste verzorgster en de andere mensen van stal. Voor al deze service betaal ik ƒ350,00 per maand.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:10

ik denk ook na!!
nou jij rijd niet alleen jij zegt ook ik rijd en poetst
zij zegt echt zo van ja ik hoef alleen te rijden
maar er komt dus meer kijken (ook middeltjes enzo of doet de manege dat voor je
)
dit is btw MIJN mening ik hoef hier
geen discussie over
_________________
<font color=red>expensive<font color=blue> ik hou van jouw, en weet je wie
nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar
zeer JEEH VAKANTIE!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-10-14 20:11 ]</font>

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:13

Bij ons worden de paarden en pony's iedere dag buiten en binnen gezet, er wordt uitgemest en gevoerd en je mag kiezen tussen hooi of kuilvoer.
Verder heeft de pensionhouder veel verstand van paarden,(ook niet verkeerd Lachen ) en staan de paarden op stro en of houtkrul, voor deze service betaal ik voor een pony fl.250,- Party!!

Wat niet is kan nog komen...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:16

Okee, sorry dan Yentl. Ik begreep jou gewoon even fout. Sorry!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:02

Ik betaal 550,- per maand. Daarbij zit inbegrepen:
Een warme stal, met veel stro, die ik zelf uitmest. 2 binnenbakken, eentje waar de kantine aan grenst. Een hele grote buitenspringtuin, en een iets kleinere buitenbak. Een goede overdekte afspuitplaats. Binnenkort komt er een weide Haha! *jippie* De paarden krijgen 2 x per dag biks, en 2 x per dag een goede berg hooi. Elke dag wordt er schoon stro in de stal gedaan. Verder kan je voor 5,- per uur mee lessen in de groepsles en voor 25,- per half uur priveles!!

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:02

Yentl. toch wel een wat ongenuanceerde reactie, moet ik zeggen. Wat vriendelijker vragen of ze dan niet poetst, opzadelt e.d. was meer op zijn plaats geweest.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:07

wwij betalen 200.
daarbij hebben we 3 mega oude stallen maar die wel fijn en groot zijn,
een stuk lanfd, en een rijbak.


moet er wel bij zeggen dat er ook nog een ijzerhandelaar zit, dius vaak rotzooi, en mot.
maar verder is het daar prima, we moeten wel zelf hooi voer en stro.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:12

ja sorry lielle maar zij brengt het zo over endaar word niet zo opgereageerd en bij mij wel.
nou ik ga er niet verder op in

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:46

Waar ik sta kost een pony f 440,00 en een paard f 525,00, dit alles is incl weiland, binnenbak, 2 buitenbakken 2 longeerbakken, 2 stapmolens en een milatariebaan (deze zijn ze aan het aanleggen)
er wordt 3x bix gegeven, en 2 keer kuil, ze worden binnen en buiten gezet en er wordt vxoor je gemest.

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 21:57

Bij mijn vorige pensionstal betaalde ik f500,- voor HALFpension. Uitmesten, buitenzetten, voer klaarzetten en hooizakken vullen deed ik zelf.
Nu bij deze pensionstal betaal ik f425,- voor VOLpension. Uitmesten, buitenzetten/binnenhalen, wordt gedaan. Binnen en buitenzetten kost f75,- per maand extra. Dus totaal precies f500,-.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 22:50

Op de pensionstal waar ik sta kost vol pension 550.- dan wordt er 2x per dag gevoerd en wordt er ook uitgemest.
Ik sta half pension en moet zelf voeren en uitmesten, ik betaal 425.- voor mijn paard en voor de pony's heb ik een half pension stal van 500.- die we met 3 pony's delen, daar betaal ik nu nog maar 165.- per pony voor, Hier zit het gebruik van alle faciliteiten bij in (en dat zijn er erg veel) en ook de weidegang.
Als je bij ons prive land wil, kost dat 250.- per jaar voor een landje wat je zelf moet onderhouden (bemesten, inzaaien, omheining enz.) en een landje waar de boer voor het onderhoud zorgt kost 500.- per jaar.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 17:30

Okey, bedankt voor al jullie reacties!
Zelf dacht ik zo rond de F150!
Want ze komt gewoon in een schuurtje wat ik zelf om moet bouwen en voor zooi moet zorgen (er is wel een kraantje!!!) en hij zet dat een stuk gras af waar ze mag grazen en ik dus mag rijden!
Eventueel voer of hooi moet ik dan van het "afnemen" voor een lage prijs!
Hij voert hem dan wel en zet hem buiten als ik het vraag!
Ben daar dus wel de enige en er staat dan nog wel een shet...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 19:18

GRATIS

Haha! Haha!

ik moet alleen mijn eigen biks kopen!
weide en hooi en stro is gratis Lachen

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 19:57

hoe heb je dat voor elkaar?
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 20:39

Citaat:
Op 2001-10-14 19:55, schreef Yentl:

nou dat kan ik dus geen echte verzorging en liefde noemen. dat je alleen hoeft te rijden. dat is ook zo bij een manege. ik snap dus niet waarom jij een eigen pony heeft? zeker omdat je dan zo lekker veel kan rijden en verder geen flikker hoeft uit te voeren. zo komt het anders wel over. ik heb een weiland van 3 kwart hectare of 1 dat weet ik zoniet dat is van mijn ouders. en ik mag bij me kennis om de hoek gebruik maken van de binnnenbak en buitenbak stal heb ik niet dus geen strokosten
en hooi koopt mijn kennis soms een hele grote baal. omdat zijn paarden bij ons in het land staan
Vork



Nou, dit komt wel wat rot over hoor! Ik sta sinds kort op een stal met volpension, ik vind het helemaal niet erg om uit te mesten, juist wel leuk, maar dat doen ze hier gewoon het liefst zelf. Je kunt niet kiezen. Ik hoef ook alleen maar met mijn paard bezig te zijn. Ik denk niet dat ze dat paardje heeft om allleen maar op te stappen en te rijden, ze zal echt wel knuffelen, borstelen e.d
Maar goed. Laten we een beetje aardig voor elkaar blijven

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:10

Yentl schreef:
Citaat:
Op 2001-10-14 19:35, schreef punky:

ik hoef dus zelf niets te doen als alleen maar rijden


nou dat kan ik dus geen echte verzorging en liefde noemen. dat je alleen hoeft te rijden. dat is ook zo bij een manege. ik snap dus niet waarom jij een eigen pony heeft? zeker omdat je dan zo lekker veel kan rijden en verder geen flikker hoeft uit te voeren. zo komt het anders wel over. ik heb een weiland van 3 kwart hectare of 1 dat weet ik zoniet dat is van mijn ouders. en ik mag bij me kennis om de hoek gebruik maken van de binnnenbak en buitenbak stal heb ik niet dus geen strokosten
en hooi koopt mijn kennis soms een hele grote baal. omdat zijn paarden bij ons in het land staan
Vork
zeg #@$#$#$#^% ik heb eens naar jouw profiel gekeken dat spreekt voor zich, ten eerste heb ik geen pony maar een paard en ten tweede, heb ik altijd doen uitmesten stupid@###@##@3verder voer ik meer uit dan jij denkt,voordat jij iemand oordeelt, heb het FATSOEN om te vragen aan die persoon hoe en wat Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
en leer je eens een regel opstellen, EN vooral doe niet zo bijdehand wijsneus, wat weet jij er nou van als jij niet hoeft te werken voor die pony, nou IK WEL MAG IK DAN EENS EEN KEER NIETS DOEN!!!!!!!!!!!!!!

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:17

f 685,- incl. hooi, stro en bix. maar ja, dan komen al die andere kosten er nog bij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, Glossy2009, Sintara, StonedRomy, xRaisin en 72 bezoekers