waarom proefjes oefenen thuis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:51

Het is hetzelfde als je op school te horen krijgt dat je je toets goed moet leren, dan kun je ook niet zeggen; dat moet je nu toch allemaal wel weten??
Ik zeg ook altijd tegen de meiden dat ze hun proef eigenlijk uit het hoofd moeten kunnen, voor het geval dat je het indd niet hoort, maar lmet het oefenen kun je kijken waar je paard of goed op reageerd en waar je hem of jezelf nog moet verbeteren.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:35

Maar wat mij het logischte lijkt is dit, ik doe dit tenminste ook zelf:

Allemaal stukjes uit je proef. Je moet altijd voor 1 cijfer 4 verschillende dingen doen, dan plak ik 3 van die blokjes achter elkaar en doe ik die. Daarna doe ik weer een ander stukje en zo een paar keer. Zodat ik toch de hele proef heb gereden, maar me pony nog niet echt de weg weet Knipoog
Dan oefen ik de dag voor de wedstrijd 1x de hele proef, alles achter elkaar.

Maar oefenen jullie ook je proef in de weken dat je geen wedstrijd hebt. Of doe je dan alleen aan de basis werken. Want ik dit topic kom ik vooral tegen wat er zoal gedaan word in de week voor de wedstrijd. Maar doen jullie dan verder niets met je proef?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:38

Ik lees mijn proefje altijd heel bewust door, met in mijn hoofd de bak met de letters... Probeer de proef echt voor me te zien. Dan ga ik onderdelen oefenen die er in voor komen, op willekeurige plek.
Dan rijd ik hem 1 of twee keer helemaal om te kijken welke stukjes moeilijk zijn, en dan oefen ik die weer apart op verschillende plekken, soms in combinatie met verschillende onderdelen... Op deze manier oefen ik goed, maar weet de pony nog niet precies wat er wanneer gaat komen. Het geeft mij een veilig gevoel.
Soms heb ik onervaren voorlezers die nogal laat of vreemd kunnen lezen, en dan is het fijn als je zelf al weet wat er komt.
Dan zijn zij gewoon een extra geheugensteuntje voor de zenuwen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:45

Citaat:
Maar oefenen jullie ook je proef in de weken dat je geen wedstrijd hebt. Of doe je dan alleen aan de basis werken. Want ik dit topic kom ik vooral tegen wat er zoal gedaan word in de week voor de wedstrijd. Maar doen jullie dan verder niets met je proef?


ja hoor, rij alles wat in de proef komt ook de andere weken.
Maar dan net hoe het uitkomt.
ook wel eens delen van mijn proef, waar ik weet dat iets wat meoilijker gaat.
Maar nooit steeds de hele proef.

verder oefen ik minstens een klasse vooruit.
Dus wijken als je in de b zit.
Doe je dat als je al in de L zit ben je toch mooi te laat Lachen