passen deze stang & trens? (foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:39

Ik heb niet zo heel veel verstand van de combinatie stang en trens, maar als ik zo naar het plaatje kijk, dan vind ik op de onderste foto's:
- De bitten mooier in de mond liggen qua afstand van elkaar
- De stang toch wel wat smal. (Is het niet zo dat je aan beide kanten 1 vinger ertussen moet kunnen leggen? Of zit ik er dan helemaal naast)
- en de trens ook ietsje smal. Maar die conclusie had je zelf ook al getrokken.

Ik ben wel benieuwd wat je instructeur ervan zegt. Als je naast het paard staat, dan is zoiets toch wel iets makkelijker te beoordelen dan vanaf een foto op de computer.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:58

Ik vind het zo op het oog er prima uitzien. Niet te smal, niet te breed. Op goede hoogte.

Als de stang te breed is, gaat hij veel te veel klepperen van links naar rechts. Bovendien wordt de lip van het paard dan naar buiten gedrukt, wat ten koste gaat van het plaatje.

Mooie foto's overigens Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:54

tnx voor de antwoorden Lachen

instructeur die gaat er mee rijden, zodra ik de onderlegtrens in 13,5 heb, mocht hij de stang dan toch wat te smal vinden dan ruil ik de stang alsnog, maar dan moet ik wrsch weer even wachten tot ze die binnen hebben, vandaar dat ik hier maar vraag of de stang wel/niet een maatje groter moet, dan kan ik de ruitersportzaak nu meteen vragen of ze die een maatje groter willen bestellen.

was alles er maar in 13 cm, dan was t snel opgelost, hij heeft echt zo'n lastige mond qua maat, maar voorlopig hou ik deze stang nog, want met aan beide kanten 0,5 cm extra dan is ie weer vrij breed, en bij een stang kan hij idd nergens met velletjes enzo tussen komen te zitten

ik maak wel weer nieuwe foto's als ik de onderlegtrens in 13,5 heb, mogen jullie weer kijken hoe het er dan uitziet Knipoog