hoe lang moet je dressuursingel zijn tov je zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

hoe lang moet je dressuursingel zijn tov je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 22:05

Ik heb vandaag mijn nieuwe kiefferzadel opgehaald.
En mocht ook zelf een singel uitzoeken..

Nu heb ik een singel van 45 cm uitgekozen omdat met rijden die van 50 cm toch iets te groot was.
En we da chten die van 40 cm te klein...

Nu heb ik hem dus net gepast en nu zit de singel aan beide kanten op het 6e gaatje (van onderen afgezien dan)

Is hij dan te lang en moet ik nog kleiner of hoort dat precies zo??

Heeft iemand misschien ook een foto hoe diegene het bij zijn paard heb zitten???

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:14

Ik heb ze ook op beide kanten op het 6e gaatje, maar, ik tik steeds met mijn voet bij het drijven tegen de gespjes. Nou heb ik geen geweldige houding, maar misschien is dit een algemeen probleem. Als hij een zomerbuikje heeft, zal ik voor een kortere gaan, anders lekker houden. Het is wel makkelijk met nasingelen, ik kan er nu wel bij, met een kortere singel niet.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:48

Ik heb ook een best lange singel aan mijn zadel, als ik helemaal aangesingeld heb zitten de gespen best hoog. Heb er verder geen last van en het is meer persoonlijk hoe lang jij een singel wilt hebben.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:05

Ik heb 'm het liefst vrij lang, die leren riemen een heel eind op de buik lijkt me niet zo comfortabel, bovendien gaan je singelstoten dan harder achteruit door zweet enzo.

Nulla tenaci invia est via

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:07

Voor de drukverdeling is het beter dat de singel wat langer is. Dacht ik ooit ergens gehoord te hebben Tong uitsteken
Maar de mijne is 60 cm en dat voor een klein paard
Oh dat zegt natuurlijk nog steeds niks, ik denk dat hij zo'n 10 cm uitsteekt vanaf het zadel tot de gesp

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:44

idd voor de drukverdeling hoort je dressuursingel aan beide kanten net bij je zweetblad te komen. (in aangesingelde toestand dus). Dat is dus vrij lang. Is je singel te kort dan belemmert ie beweging doordat hij op een bepaalde spier druk die daar dan loopt. (Mijn zadelmaker heeft een heel verhaal en uitleg gegeven, maar die is een klein beetje weggezakt..)
Ik had mijn singel eerst ook korter, en nu komt hij aan beide kanten net onder mijn zweetblad. Het is idd fijner vind ik.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s en 133 bezoekers