Hoe bevalt het vliegenmasker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 00:17

Ik heb er één met oren en ben er super tevreden over!
vorig jaar heft buddy hem veel opgehad en nu was ie wel op, dus heb net een nieuwe gehaald..
Zou wel opschieten als je er eentje wilt, ze zijn zo uitverkocht!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:21

brechje schreef:
Ik heb vandaag mijn SuperMask binnengekregen en ik deed er ongeveer een half uur over om hem voor de eerste keer op te krijgen....lekker zo'n paard die kopschuw is, maar zodra hij zit vind ze het prima! Er staat dat hij s'nachts niet om mag...het probleem hier is eigenlijk dat ik pas na het avondeten naar Micha toega...in de middag doe ik de andere 3....ja en om dan die kap nog om te doen is dan niet echt nuttig natuurlijk! Wie heeft hem wel 24/7 om? Het heeft geen nut om te vragen om het door iemand anders om te laten doen, want Micha is nog niet vertrouwd aan de mensen op haar nieuwe stekkie. Ze is vrij makkelijk in omgang, maar dat hoofd is gewoon nog een probleem....daarom liever ook geen ontstoken ogen dit jaar, want het lukt gewoon nog niet goed om haar oogjes schoon te maken en dat vind ik zo enorm zielig! Kan ik hem om laten sávonds?


Zelf lijkt het me niet alles om hem om te laten. En ik ben in de mogelijkheid hem eraf te halen. Maar op de vereniging heeft ook niet iedereen die mogelijkheid, en zitten de maskers er ook dag en nacht op.
Ik wil hem er wel gewoon afhalen denk ik normaal gesproken. Ze zien toch een stuk minder met het masker in het donker.
Maar echt kwaad kunnen, denk het niet. Op de vereniging gebeurd het bij sommige paarden al enkele jaren dat ze het masker niet afdoen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:58

brechje schreef:
Ik heb vandaag mijn SuperMask binnengekregen en ik deed er ongeveer een half uur over om hem voor de eerste keer op te krijgen....lekker zo'n paard die kopschuw is, maar zodra hij zit vind ze het prima! Er staat dat hij s'nachts niet om mag...het probleem hier is eigenlijk dat ik pas na het avondeten naar Micha toega...in de middag doe ik de andere 3....ja en om dan die kap nog om te doen is dan niet echt nuttig natuurlijk! Wie heeft hem wel 24/7 om? Het heeft geen nut om te vragen om het door iemand anders om te laten doen, want Micha is nog niet vertrouwd aan de mensen op haar nieuwe stekkie. Ze is vrij makkelijk in omgang, maar dat hoofd is gewoon nog een probleem....daarom liever ook geen ontstoken ogen dit jaar, want het lukt gewoon nog niet goed om haar oogjes schoon te maken en dat vind ik zo enorm zielig! Kan ik hem om laten sávonds?


NEEE!! Je kan hem niet omlaten. Je loopt hiermee dezelfde risico's als het omlaten van een halster op stal. Probeer dan maar snel dat iedereen aan haar hoofd mag komen. Meestal wennen ze er snel aan en gaat het net zo makkelijk als een halster om doen. Zeker als ze het masker gaan associeren met land is het zo voor elkaar.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:07

Ik heb vorige week een masker van Global gekocht. Euro 9,95 en werkt perfect. Ik moest alleen even uitvinden hoe strak ik het klitteband moest doen, zonder dat hij het masker afrolde. Maar ik vind het echt de uitvinding van de eeuw. Ik hoop dan ook echt dat Givar dit jaar doorkomt zonder ontstoken ogen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:39

Dat is dus ook mijn idee esther82! Ik probeer eerst wel of het idee bij een goedkope goed is, dan kan ik altijd voor een duurdere gaan.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:26

Jurga schreef:
Ik heb er eentje besteld, een aanbiedinkje, ik wil het echt proberen. Volgens mij wordt dit jaar een rampjaar qua vliegen.


Ja idd er zijn er al zoveel zo vroeg in het seizoen. De mijne had hem meteen om toen hij vorige week voor het eerst op het land ging. Ik heb de supermask helaas is hij na het 1e seizoen al aardig uitgelubberd en gerafeld aan de kanten maar ja vind het toch een oplossing. Zorro mist de helf van een onderooglid en zijn ogen zijn heel snel ontstoken. Maar toch staat hij nog met traanogen Verdrietig . Toch is hij wel rustiger op de weide. De andere paarden zie ik heel de tijd headbangen en de mijne staat rustig te eten. Cool