Heren-/dames sporen

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Froukjee

Heren-/dames sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 08:55

Hoi!

Ik heb laatst spoortjes gekocht (naja, al weer een tijdje geleden), omdat je met de caroussel (daar zitk dus in) kampioenschappen iedereen sporen ommoet. Nou, dit waren dus de eerste paar sporen die ik kocht. Ik vind zelf namelijk dat je sporen moet verdienen. En ik rij ook vaak op wat drukkere paardjes die zeker geen sporen nodig hebben. Maar wat blijkt, ik heb dus prongelijk heren spoortjes in plaats van dames spoortjes gekocht. Ja, wist ik veel. Ik zag spoortjes met het kleinstje knopje, dus ik dacht kopen (het paardje waar ik opzit is al druk genoeg). Maar ik heb er nu al een paar keer mee gereden (met de oefenwedstrijd) en nu 2x in de les. Maar ze zitten opzich verder wel goed. Het is niet zo dat ze helemaal naar beneden gaan hangen ofzo. Maar wat ik dus wou vragen, wat is nou het verschil en is het erg als je i.p.v. dames spoortjes heren spoortjes hebt?

xx

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:58

Volgens mij is dan alleen de maat/breedte van de spoor anders? Verward Mannen hebben over het algemeen bredere voeten. Een ander verschil heb ik iig nog niet gezien Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:59

Bij mijn weten zijn dames- en herensporen eigenlijk hetzelfde, alleen de herensporen zijn vaak iets breder omdat mannen vaak bredere voeten hebben.
Net zoals er kindersporen zijn waarbij "de beugel van de spoor" (sorry, kan even geen ander woord vinden Knipoog) wat smaller is zodat ze niet afzakken.

It's not easy being green *** Kermit ***

Froukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:02

Thanx! Ik doe ze ook meestal best wel strak en dan zitten ze wel aardig goed.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:08

Ja, de mannenspoor is ietsie breder,
Als die ook lekker rijd is het lijkt mij geen probleem dat je een mannespoor hebt Lachen

Froukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 09:12

Mooi! Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie